בית משפט אילוסטרציה

העתירה נגד הסכם הגג תמחק; העירייה תחויב בהוצאות 20,000 שקלים

בית המשפט המחוזי בבאר שבע הורה היום על מחיקת העתירה כנגד הסכם הגג ורובע ט"ו - לאחר שהסעדים שנתבקשו בעתירה -התקבלו. כמו כן בית המשפט פסק הוצאות לחובת העירייה עקב העובדה שהתנגדה לביטול הסעיף המקצה 25% למגזר החרדי

פורסם בתאריך: 8.2.18 15:04

     

סוגיית רובע טו' הגיעה היום להכרעה משפטית בבית המשפט לעניינים מנהליים בבאר שבע. העתירה שהוגשה על ידי 247 תושבי העיר כנגד עיריית אשדוד התייחסה לשתי טענות מרכזיות:  הטענה הראשונה עיקרה כי הדיון במועצת העיר לא היה מעמיק דיו וכי לא ניתן לחברי המועצה מלא המידע על הסכם הגג, זמן הוגן ללמוד את הנושא ותשובות לשאלותיהם. כמו כן העותרים טענו גם לביטולו של סעיף בהסכם הגג המורה על הקצאת 25% מהסכם הגג למגזר החרדי שכן סעיף זה עומד בניגוד לחוק ולהחלטת הממשלה, לפיה שיווק ייחודי למגזר החרדי אפשרי בערים הטרוגניות, רק אם אחוז החרדים באוכלוסיה אינו עולה על 15%.

בית המשפט פסק הוצאות בסך 20,000 ש"ח לחובת עיריית אשדוד ולחובת ראש העיר ד"ר לסרי, לטובת מאות תושבים וחברי מועצת העיר, אשר עתרו כנגד אופן אישורו של הסכם הגג לפיתוח העיר אשדוד ע"י העירייה.

במסגרת הדיון בעתירה, קיבל בית המשפט את עמדת העותרים, והורה על דיון מחודש בהסכם הגג במועצת העיר. בנוסף, דחה בית המשפט את עמדת העירייה, והורה על ביטול הסעיף המקצה 25% מיחידות הדיור בהסכם הגג למגזר החרדי, ועל התאמתו להחלטת הממשלה האמורה.

בית המשפט על מחיקת העתירה, לאחר שהסעדים שנתבקשו בגדרה התקבלו, תוך שהוא פוסק הוצאות לחובת ראש העיר ולחובת העירייה כאמור עקב העובדה שהתנגדה לביטול הסעיף המקצה 25% למגזר החרדי. ובלשון השופטת יעל רז-לוי שדנה בעתירה: "לאחר שבחנתי את כתבי הטענות, שמעתי את טעיוני הצדדים ושקלתי את העניינים בעתירה זו – מצאתי כי עתירה זו מיצתה את עצמה, על כן המשך הדיון בה התייתר ודינה להימחק, שני הנושאים העיקריים בגינם הוגשה העתירה (אופן הדיון וקבלת ההחלטות במועצת העיר אשדוד בנוגע להסכם הגג והשני- הקצאת יחידות דיור לחרדים ש.ש)- באו על פתרונם, הסעדים שהתבקשו בעתירה אינם מבוקשים עוד".

לקריאת- פסק הדין המלא- לחצו כאן

תושבים מקיפים את גבי כנפו לאחר פיצוץ מפגש 'שיתוף הציבור' ברובע . צילום: דור גפני

באשר להקצאות הדיור לאוכלוסייה החרדית – נפסקו כנגד עיריית אשדוד הוצאות בסך של 20,000 ש"ח משום שהעירייה התעקשה להשאיר בהסכם הגג סעיף שמתייחס להקצאה של 25% מכל יחידות הדיור שייבנו למגזר החרדי. "בהתחשב במכלול נסיבות העניין, ובעובדה כי בדיון עצמו חלק מן הסעדים בעתירה למעשה התקבלו – למשל ביחס לתיקון הסכם הגג ביחס וביטול הוראה ספציפית בכל הנוגע לשיעור שהיה נקוב להקצאות דיור לציבור החרדי כמפורט לעיל, עניין הרובץ לפתה של המשיבה 1, אשר אף עמדה בדיון על התנגדותה לתיקון הסכם הגג ללא כל הצדקה לכך – הנני מחייבת את המשיבה 1 בתשלום הוצאות ושכ"ט עו"ד בסך כולל של 20,000 ש"ח. למותר לציין כי דלתות בית משפט זה תהיינה פתוחות בפני העותרים ככל שתעלה טענה קונקרטית חדשה וככל שיראו לנכון לפנות לבית המשפט בעניין זה"

את העותרים ייצגו עורכי הדין אסף פריאל, שהם קרן, אילה פשדצקי ויעקב גורובוי, ממשרד תדמור ושות', פרופ' יובל לוי ושות'.

תגובת עריית אשדוד להחלטת בית המשפט :

בית המשפט לעניינים מינהליים מחק היום את עתירת תושבי רובע ט"ו אשר ביקשו בעתירתם לבטל את החלטת מועצת העיר אשר אישרה את החתימה על הסכם הגג וכן להימנע מחתימת ההסכם.
במקביל נפסקו כנגד העיריה הוצאות בגין הסעיף שהתייחס להקצאת 25% למגזר החרדי בהתאמה לחלקם באוכלוסייה. כזכור ההסכם נחתם במעמד ראש הממשלה והעותרים ויתרו על הבקשה להימנע מחתימת ההסכם והוסכם על הצדדים כי יתקיים דיון נוסף במועצת העיר. לאחר שמועצת העירייה דנה בהסכם שנית ואישרה אותו ביקשו העותרים לתקן את העתירה משום שלטענתם הסכם הגג צריך לחול רק על שטחים בבעלות המדינה ומאחר והתברר שהשטחים בתב"ע המתוכננת ברובע ט"ו הינם בבעלות העירייה , אזי החלטה זו טעונה אישור מועצת העירייה.
בית המשפט דחה את הבקשה לתקן את העתירה וקבע כי העתירה מיצתה את עצמה שכן המועצה שבה והתכנסה ואישרה את ההסכם, עניינו של רובע ט"ו נוגע לטענות תכנוניות שאין מקומן בעתירה זו ועל כן יש למחוק אותה.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר