ניצב מוטי כהן וניצב דוד ביתן. צילום: חטיבת דובר המשטרה

חילופי מפקדים במחוז דרום: ביתן יוצא, כהן נכנס

לאחר שפיקד על מחוז דרום של המשטרה בשנים האחרונות, סיים ניצב דוד ביתן את תפקידו ועבר לכהן בתפקיד מפקד מחוז תל אביב. הוא נפרד מהמחוז וניצב מוטי כהן ממושב שתולים ליד אשדוד ואחיו שהמפכ"ל לשעבר דודי כהן, החליף אותו בתפקיד

פורסם בתאריך: 17.1.18 12:59

     

ניצב מוטי כהן הוא המפקד החדש של המחוז הדרומי. בטקס שנערך במטה המחוז העביר לו הממ"ז היוצא ניצב דוד ביתן את המפתח הסמלי.

ניצב כהן, תושב שתולים ואחיו של המפכ"ל לשעבר דודי כהן, החליף את ניצב ביתן אשר שימש כמפקד המחוז במהלך השנתיים האחרונות ומונה בסבב המינויים האחרון לפקד על מחוז תל אביב.

הטקס התקיים במעמד השר לביטחון פנים, ח"כ גלעד ארדן; המפקח הכללי רב ניצב רוני אלשיך, סגל הפיקוד של משטרת ישראל ומג"ב, שותפים לדרך, משפחות שכולות, מתנדבים ובני משפחותיהם הנרגשים של המפקדים.

ניצב דוד ביתן, שסיים את תפקידו כמפקד מחוז דרום ציין בנאומו: "היום, אעביר בתחושת סיפוק ובהתרגשות גדולה את מפתח המחוז לניצב מוטי כהן שמקבל עליו את האחריות לפקד על המחוז הדרומי של משטרת ישראל. קבלת הפיקוד על מחוז דרום לפני שנתיים היוותה עבורי אז את שיאו של שירותי במשטרה, לאחר שנות דור, שהיו רובן ככולם בתפקידי פיקוד ליבתי ביחידות המחוז הדרומי. כמי שחי בדרום מאז ילדותו, התחנך, בנה את ביתו והקים את משפחתו כאן, עבורי השירות וההובלה שלכם שוטרי, קציני ומתנדבי המחוז היוו זכות גדולה, המתבטאת בזכות והחובה שלנו לשרת ולהגן במחוז החולש על רב שטחה של מדינת ישראל. מוטי, אתה קצין ותיק, איכותי ומנוסה בשורה של תפקידי ליבה והובלה והיום אתה מקבל לידיך מחוז מקצועי, ערכי ועטור הישגים ובטוחני שתמשיך ותצעיד אותו קדימה בנתיב ברור ומתוכנן, אל מול האתגרים הרבים שנכונו לו".

זה שנכנס וזה שיוצא. ניצב מוטי כהן וניצב דוד ביתן. צילום: חטיבת דובר המשטרה

מפקד מחוז דרום הנכנס, ניצב מוטי כהן, בן 55, נשוי לאורנה, אב לשלושה – רועי, לירון וספיר. הוא משרת במשטרת ישראל משנת 1987, בתפקידיו האחרונים שימש כסגן מפקד מחוז תל אביב, סגן מפקד מחוז מרכז, מפקד מרחב ירקון, מפקד מרחב יפתח. בין השנים 2014-2018, שימש כמפקד מחוז מרכז. הוא בעל תואר ראשון בקרימינולוגיה ותואר שני בחינוך.

המשתתפים בטקס. צילום: חטיבת דובר המשטרה

ניצב כהן בירך את ניצב דוד ביתן ואת באי הטקס ובפתח דבריו אמר: "אני נכנס לתפקיד מפקד המחוז הדרומי של משטרת ישראל ורואה לנגד עיני את גודל המשימה, רוחב היריעה, היקף האתגרים ומסתכל עליכם שוטרי המחוז, שותפי למסע זה ויודע שיש לי על מי לסמוך. וכך, ניצב אני בפניכם, מודה על האמון שניתן בי ועם תחושת שליחות ואמונה, שתצלח דרכנו ביחד. עיני הציבור כולו, נשואות לעברינו, שוטרי המחוז הדרומי. ידידי, מפקד המחוז היוצא דוד ביתן, אני מקבל ממך את מפתח המחוז ומודה לך על תרומה רבת שנים למשטרת המחוז הדרומי".

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ רוני אלשיך, אמר: "מחוז דרום חולש על 66% משטחה של המדינה ומתמודד עם אתגרים מגוונים וייחודיים, בפרט בתחום הטיפול בפשיעה והשמירה על ביטחון הפנים. שוטרי המחוז הדרומי של משטרת ישראל מצדיקים את הערך שחרט המחוז על דגלו "לשרת ולהגן". המחוז הדרומי מוכיח שוב ושוב כי הוא יודע להצטיין גם בתחום השירות וגם בהגנה על שלומם וביטחונם של כלל האזרחים".

המפכ"ל רוני אלשיך וניצב ביתן עם השריף. צילום: חטיבת דובר המשטרה

בהמשך פנה המפכ"ל למפקד המחוז היוצא, ניצב דוד ביתן ואמר: "אין ספק, כי אתה מותיר לבא אחריך, מחוז מעוטר בשבחים והישגים. מחוז איתן ומקצועי, ערכי ונחוש". למפקד המחוז הנכנס, ניצב מוטי כהן, אמר המפכ"ל: "אין לי ספק, כי כקצין עתיר ניסיון והישגים, תבצע בהצלחה רבה גם את התפקיד המאתגר, אליו אתה נכנס היום. אני מאחל לך הצלחה רבה ומשוכנע, שבזכות מסירותם, כישוריהם ויכולותיהם של שוטרי ולוחמי המחוז, תבנה ותטפח מחוז מצוין- מחוז עם גישה שרותית מול האזרחים הנורמטיביים מחד, מחוז נחוש וחסר פשרות במאבקו בפשיעה מאידך".

משה קראדי ורוביק דנילוביץ'. צילום: חטיבת דובר המשטרה

השר לביטחון פנים, ח״כ גלעד ארדן בירך את שני המפקדים ואמר: "אל מול איום המנהרות, הרקטות והחדירות לשטח הדרום ניצב לא רק הצבא איתן, אלא משטרת ישראל בכל כוחה בהובלת המחוז הדרומי. המחוז ערך בשנים האחרונות שינויים והתאמות אל מול האיומים השונים באוויר בים וביבשה . יחד עם הפיתוחים הטכנולוגים להם נחשפנו השבוע אנחנו לא תולים את יהבנו רק על הטכנולוגיה ובמידה והאויב יצליח לבצע חדירה לתוך שטחנו שוטרי משטרת ישראל ערוכים על מנת לחתור למגע ולנטרל את האויב במהירות האפשרית ובמינימום נפגעים בנפש, זהו אתגר שאנו מתאימים עצמנו אליו על ידי חיזוק המשטרה והשוטרים בדרום, ונמשיך את ההתעצמות הזו גם בשנים הקרובות".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר