בית משפט השלום אשדוד. צילום: פבל
בית משפט השלום אשדוד. צילום: פבל

סוף טוב: זוג מאשדוד הגיע להסכמות על משמורת על בנם, בזכות התערבותו של עו"ד

אם גרושה שלא כיבדה את הסדרי השהות של הילד עם האב ואף גרמה לניכור הורי, הבינה שגרמה נזק לילד רק לאחר שעו"ד של האב התערב. בעקבות זאת ובהחלטת בית משפט הוחלט על הסדרי שהות חדשים ונוחים יותר, למען הילד

פורסם בתאריך: 16.9.22 14:01

     

בתהליכי גירושים, תמיד אומרים, שהילדים הם שיסבלו הכי הרבה, בייחוד אם הם קטינים. הסדרי שהות, מריבות על טיפול בילדים, ועוד מעכירים את המצב אף יותר, ופוגעים קשות בילדים שנותרים חסרי אונים. ברוב המקרים, הסדרי השהות יהיו לרוב עם האם, כי היא לכאורה הבחירה הטבעית. אך מה קורה כשהאם לא מתפקדת כהורה אחראי?

יחסיהם של בני זוג עלו על שרטון לפני מספר שנים. לשניים ילד משותף שהתגורר לאחר הגירושין עם אימו אצל הוריה. בתחילה, היחסים בין הילד לאביו היו תקינים. במסגרת הסדרי השהות, לקח האב את בנו, בילה איתו זמן משותף והיה שותף בגידולו. אלא שלפני מספר שנים, עברה האם מבית הוריה לדירה אחרת, ומאותו רגע נראה היה שעשתה הכל בכדי להרחיק בין השניים, ולא רק.

במקרים מסוימים אף הזניחה את בנה, בהם היה מתעורר לבדו בבית, ונאלץ ללכת לבדו לבית הספר ללא אוכל. במקרה אחר יצאה האם לבלות כשהילד ישן לבדו בבית, הוא התעורר והתקשר לאביו. בנוסף לא הראתה האם שום התחשבות גם בצרכי הילד, לא נתנה לו לטוס לחו"ל יחד עם אביו, או לבילויים אחרים, ולא אפשרה לאב לשהות עם הילד ולו דקה מעבר למה שסוכם בהסדרי השהות, ועוד. בנוסף, בן זוגה החדש של האם, אף טרח להכפיש את האב באוזני הילד.

אחת התופעות הקשות ביותר בכל הקשור למלחמות גירושין היא הניכור ההורי. תופעה זו היא למעשה מצב שבו אחד ההורים מכפיש את הצד השני באוזני הילד, ולמעשה על ידי כך מרחיק ממנו את הילד המשותף. בשנים האחרונות התופעה הפסולה מקבלת ביטוי גם בפסקי דין, כאשר בתי המשפט לענייני משפחה מנסים למנוע אותה בכל דרך.

האב, בתסכולו, פנה לעורך הדין שרון קולסקי מאשדוד – מומחה לדיני משפחה- בבקשה כי יסייע לו. עורך הדין החל לפעול משפטית על מנת לגרום לכך שהסדרי השהות יהיו מורחבים יותר, ואף חשוב יותר, לגרום לאם להבין כי הנפגע העיקרי ממלחמות הגירושין, הוא כמובן הילד, שרוצה וצריך דמות אב בחייו. יצוין כי בעקבות הניכור ההורי שעבר הילד, במשך שבועות ארוכים התעלם מהודעותיו של אביו ואף סרב לשוחח עימו.

עו"ד שרון קולסקי

עו"ד שרון קולסקי

עורך הדין הגיש תביעה לבית המשפט לענייני משפחה לחייב את האם לכבד את הסדרי השהות, לאחר שבמשך ארבעה חודשים לא אפשרה לאב להגיע ולראות את בנם המשותף.

לאחרונה, בהחלטה שקיבלה תוקף של פסק דין, ולאחר שהאם הבינה את הנזק שנגרם לבנה, חתמו הצדדים על הסדרי שהות חדשים ונוחים יותר לאב ולילד – שחזר לראות את אביו, כאשר הקשר בין השניים חודש, ואף יתכן כי יעבור לגור בקרוב עם אביו.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר