חוקרי המשטרה בזירת השוד. צילום: דוברות המשטרה
חוקרי המשטרה בזירת השוד. צילום: דוברות המשטרה

כ-4.5 שנות מאסר לתושב אשדוד שדד תכשיטים ברבע מיליון ש"ח

עופר צרקסוב, נכנס בשנה שעברה לחנות תכשיטים ברובע א', כאשר רק בעלת החנות הייתה שם, באיומי אקדח הוא שדד ממנה תכשיטים ברבע מיליון ש"ח. צרקסוב נלכד תוך זמן קצר. והיום בית המשפט גזר עליו עונש מאסר של 4 שנים וארבעה חודשים

פורסם בתאריך: 28.6.21 10:24

     

בית המשפט המחוזי בבאר שבע, גזר היום את עונשו של עופר צרקסוב, תושב אשדוד ששדד חנות תכשיטים באיומי אקדח, וקבע כי הוא ירצה 52 חודשי מאסר בפועל.

המקרה אירע בחודש ספטמבר בשנה שעברה, כאשר צרקסוב הנאשם החליט לבצע שוד של חנות תכשיטים באשדוד ולשם כך הכין מספר אבוקות מגלילי נייר ספוגים בחומר דישון ומלופפים בסרט דביק והצטייד באקדח אוויר. הוא הגיע לחנות תכשיטים ברובע א' באשדוד כשפניו מכוסות במסכה כירורגית, על ראשו כובע וברשותו תיק ובו אקדח האוויר, כפפות והאבוקות.

הוא פנה לבעלת החנות וביקש ממנה להראות לו תכשיט מסוים שנמצא בחלון הראווה והיא אמרה לו לצאת מהחנות ולהצביע לה על התכשיט. הוא יצא מהחנות, הוציא מתיקו את האקדח, נכנס לחנות, כיוון את האקדח לעבר בעלת החנות ואמר לה לפתוח את הכספת והקופה ולהתיישב על הרצפה. בעלת החנות, החלה לבכות ועשתה כדבריו, היא פתחה את הקופה והתיישבה על הרצפה.



צרקסוב עטה על ידיו את הכפפות שהביא, הדליק את האבוקות וזרק אותן מחוץ לחנות, והחל לקחת תכשיטים מהחנות ולהכניסם לתיקו. האבוקות החלו לבעור מחוץ לחנות והעשן שנוצר נכנס גם לתוך החנות, ובעלת החנות ברחה מהחנות. בזמן הזה צרקסוב המשיך לקחת תכשיטים ולהכניסם לתיקו ואחר כך ברח מהחנות עם שלל השוד שכלל: 219 שרשראות ו-58 זוגות עגילים, בשווי כולל של כ-250,000 ש"ח. כעבור זמן קצר צרקסוב אותר על ידי המשטרה והרכוש הגנוב נתפס.

חלק מהזהב שנשדד. צילום: דוברות המשטרה

הוא נחקר וכתב אישום הוגש נגדו לבית המשפט המחוזי בבאר שבע.

צרקסוב, בן 44, יליד אוקראינה. היה מובטל טרם מעצרו והתקיים מקצבת ביטוח לאומי. הוא מחזיק בעבר פלילי עשיר הכולל 15 רישומים פליליים בעבירות אלימות, רכוש, סמים ומרמה והוא ריצה מאסרים קודמים. הוא סיפר על נסיבות ביצוע השוד ותיאר כי היה בחובות גדולים וחיפש פתרון מהיר לכיסוי חובותיו. הוא סיפר גם כי מאז שהחליט על ביצוע השוד ועד ביצועו בפועל חלפו מספר חודשים, במהלכם הגיע מספר פעמים לאזור, ואז התחרט ולא ביצע את השוד. וטען כי מעשיו נבעו מחוסר ברירה.

יחד עם זאת הוא ניסה להפחית מחומרת מעשיו וטען כי לא נשבר דבר בחנות; הרכוש שנלקח הוחזר; והמוכרת ששהתה בחנות לא נפגעה ממעשיו וכן הביע חרטה על המעשים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




בעלת החנות אכן לא נפגעה, אך היא סיפרה על הפחד שאחז בה בזמן השוד ומסרה שהפחד הזה מלווה אותה עד היום ושהאירוע משפיע על חיי היומיום שלה. "אין פלא שכך הם פני הדברים", כתב השופט אליהו ביתן בגזר הדין, "אירוע שוד באיומי אקדח הוא חוויה מטלטלת ומסעירה, המותירה את רישומה הקשה בנפש. הדברים ידועים ומוכרים עד כי אינם מצריכים ראיה".

בסופו של דבר גזר השופט ביתן על צרקסוב, 52 חודשי מאסר וכן פיצוי בגובה 5,000 ש"ח למוכרת בחנות. על הקנס ויתר השופט לאחר שהתחשב במצבו הכלכלי וכן בעונש המאסר הלא קצר שנגזר עליו.



תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר