צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב / INGIMAGE
צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב / INGIMAGE

כ-3.5 שנות מאסר לצעיר שסחט ילדות מאשדוד ואשקלון

יניב דרוקר הורשע בכך שהתחזה לנערים ונערות ברשת וביקש מקטינות בגילאים 7-14 לשלוח לו תמונות חשופות. כשהן סירבו הוא איים לשלוח את פרטיהן ותמונותיהן "לערבים"

פורסם בתאריך: 4.2.21 17:08

     

בית משפט השלום בראשון לציון גזר 3 שנות מאסר על יניב דרוקר, בן 20 מראשון לציון, שהורשע בכך שסחט קטינות וביצע בהן מעשים מגונים באמצעות אפליקציות כמו אינסטגרם, טיקטוק, LIKEE כאשר הוא מתחזה לנערים ולנערות.

את המעשים הוא ביצע כאשר הוא תחת צו של בית משפט שאסר עליו להשתמש בטלפון סלולרי ובאינטרנט, לאחר שכבר קודם לכן הוא הסתבך בעבירות מין דומות. בזמן ביצוע המעשים הוא שהה בהוסטל "בית דקל" באשקלון.

במקרה אחד, בתחילת פברואר 2020 הוא פנה לילדה בת 12 מאשדוד באמצעות האינסטגרם שלה. "הי נסיכה יש לך חבר", הוא שאל אותה אך היא לא הגיבה. יומיים לאחר מכן הוא פנה אליה שוב באמצעות משתמש אחר וביקש להכיר אותה אך היא סירבה כאשר היא מציינת בפניו שהיא בת 12. הוא לא הרפה וכתב לה שהוא מאוהב בה וניסה לשכנע אותה להתכתב עמו, אך היא עמדה בסירובה.

טיקטוק, Likee ואינסטגרם

טיקטוק, Likee ואינסטגרם

בשלב הזה הוא החליט להפעיל סחיטה כלפיה. הוא שלח לה הודעות בה נכתב מספר הטלפון שלה וכן תמונות שלה בבגדי ים שהוריד מחשבון האינסטגרם שלה ואיים כי יפרסם את תמונותיה והטלפון שלה לערבים וביוטיוב.

הילדה שחששה מהאיומים שלו, ביקשה ממנו שלא יפרסם את תמונותיה והוא ענה לה כי הוא לא יעשה זאת רק אם היא תשלח לו תמונות נוספות שלה בבגד ים. היא לא שלחה לו, אז הוא שלח לה תמונה נוספת שלה בבגד ים ואיים להפיץ גם אותה.

הילדה המפוחדת מהאיומים שלו פנתה לאמא שלה שהגישה תלונה במשטרה.

אלא שגם בשלב הזה הוא לא הרפה ממנה. הוא גילה כי הילדה היא מתאמנת כמתעמלת אמנותית, אז הוא פנה אליה באמצעות חשבון אינסטגרם מזויף תחת הכינוי gymnastics_israel והציג את עצמו כמתעמלת אמנותית בשם ירין, בת 17 מתל אביב.

הוא ביקש ממנה עזרה בפרסום חשבון האינסטגרם והחל להתכתב איתה. במהלך ההתכתבות הוא שלח תמונה של נערה עם כתפיים חשופות וללא חולצה. הילדה שאלה את דרוקר, שכאמור התחזה לנערה, אם היא בלי חולצה ודרוקר השיב בחיוב והציע לשלוח תמונה מלאה ללא חולצה. הילדה הקטנה סירבה להצעה וסיימה את השיחה.

"במעשיו, סחט הנאשם את המתלוננת באיומים, בכך שאיים לפגוע בשמה הטוב ובצנעת הפרט שלה ואיים לפרסם את תמונותיה והטיל עליה אימה והכל במטרה שתענה לדרישותיו", נכתב בגזר הדין.

טלפון סלולרי. אילוסטרציה. צילום: א.ס.א.פ. קריאייטיב/ingimage

טלפון סלולרי. אילוסטרציה. צילום: א.ס.א.פ. קריאייטיב/ingimage

במקרה אחר הוא פנה לילדה בת 9 המתגוררת באשקלון, באמצעות אפליקציית LIKEE, הפופולארית בקרב בני נוער. הוא פנה אליה תוך שהוא מציג את עצמו כיניב, נער בן 16 מאשקלון וביקש ממנה לעקוב אחרי החשבון שלו. הוא גם ביקש להתכתב איתה, אך היא סירבה וציינה כי היא בת 9. הוא הפציר בה שוב ושוב עד שהסכימה להתכתב עמו.

במהלך ההתכתבות ציין דרוקר, כאשר הוא מתחזה לנער, שהוא אוהב אותה ואמר לה שיש לה בטן יפה וביקש ממנה לשלוח לו עוד תמונות של הבטן שלה. הילדה נענתה לבקשתו וצילמה את הבטן שלה כשהיא חשופה ושלחה לו, הוא בתגובה ענה לה "יש לך גוף פצצה".

לאחר ההיענות שלה, הוא כבר פנה בבקשות אחרות וביקש ממנה לצלם את עצמה כשהיא בבגד ים, הילדה סירבה והתחמקה ממנו. הוא התעקש וביקש ממנה שתצלם את עצמה כשהיא ללא חולצה, גם במקרה זה סירבה הילדה. בשלב הזה הוא כבר עבר לסחיטה ואמר לה כי אם לא תיענה לבקשתו הוא יפיץ את תמונותיה ביוטיוב ויעביר אותן לערבים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




האיום הזה הבהיל את הילדה, שכזכור היא רק בת 9, השעה הייתה 03:00 לפנות בוקר והיא פנתה לאמא שלה כשהיא בוכה ורועדת מפחד עם טלפון ביד, כאשר היא חוששת לשתף את אמא שלה בכל מה שקרה.

האם שוחחה עם מוקד 105, אבל הילדה המשיכה לחשוש ולפחד, זאת מאחר והיא מסרה לדרוקר מה מקום מגוריה. הוריה נאלצו לדאוג כי תהיה בהשגחה, שכן הילדה סירבה ללכת אף לסופר הנמצא בסמיכות לביתם. הילדה נרגעה, רק לאחר שהתברר לה שדרוקר נעצר.

במקרה הזה הוא הורשע בביצוע מעשה מגונה בקטינה בכך שביקש ממנה לצלם את בטנה החשופה.

דרוקר חזר על המעשים מול קטינות נוספות, בסך הכל שישה קטינות, באמצעות אינסטגרם ו-LIKEE וגם באמצעות שימוש באפליקציית טיקטוק, כאשר לבקשות שלו נלווים איומים.



סנגורו של דרוקר טען כי חייו של מרשו אופיינו בחוסר יציבות והוא נעדר מסגרת תמיכה ודמות שתוביל אותו למקומות הנכונים. גם דרוקר עצמו הסביר בבית המשפט כי לפני שהפנימייה נסגרה לא ביצע עבירות, הוא נלחץ כאשר הפנימייה נסגרה, הוא מאשים רק את עצמו, הוא מצטער ומתחרט על זה שפגע בבנות והוא מבקש לעבור טיפול בבית הסוהר.

בגזר הדין כתבה השופטת עינת רון כי "על אף שעבירות מסוג זה אינן כוללות מרכיב של מגע פיזי בין הנאשם לקרבן, חומרתן רבה והן ראויות לעונשים חמורים. חומרתן הרבה של עבירות המין במרחב הווירטואלי נובעת בין היתר בשל הקלות בה ניתן לבצע את העבירות, התדירות הגבוהה, עבריין המין אינו חשוף לכל עין בוחנת והוא מסתתר בין קירות ביתו ומאחורי זהויות בדויות בלא כל הפרעה… בפגיעות המיניות יש כדי להביא לטלטלה של ממש בנפשה של הנפגעת, תוך רמיסה מוחלטת של כבודה והאמונות בהן החזיקה עד אותו רגע נתעב בו שונו חייה ללא היכר. אין עבירות המין עשויות מקשה אחת, ומדובר בספקטרום רחב של פגיעות המשתנות בנסיבותיהן, חומרתן, עצמתן ותדירותן. כך או כך, הכל מסכימים כי עבירות המין, גורמות לצלקות של ממש בנפש הקורבן".

על דרוקר נגזרו 40 חודשי מאסר וכן פיצוי שנע בין 750 ש"ח ל-2,500 ש"ח לכל אחת מששת הקטינות שבהן פגע.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר