צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב / INGIMAGE
צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב / INGIMAGE

"הרגשתי מנוצלת": צעיר מאשדוד התחזה לאישה בטינדר והשיג תמונות עירום

הצעיר קיבל תמונות עירום מאישה אחרת ושלח אותם לחברו, הוא הודה והורשע בפגיעה בפרטיות. "המעשה הנבזי פגע בי אנושות", כתבה הקורבן לבית המשפט שגזר על הצעיר רק שישה חודשי מאסר על תנאי

פורסם בתאריך: 13.1.21 15:36

     

בית משפט השלום באשקלון גזר לאחרונה שישה חודשי מאסר על תנאי על צעיר מאשדוד שהתחזה לאישה בטינדר, יצר קשר עם אישה לסבית וביקש ממנה תמונות עירום אותם שלח לחברו. "מעשה זה שיתק אותי תקופה ארוכה", כתבה המתלוננת לבית המשפט.

הצעיר מאשדוד, פתח חשבון באפליקציית ההיכרויות "טינדר", שם הוא התחזה לאישה בשם כריסטין. באמצעות הצ'ט הוא שוחח עם אורנה (שם בדוי). במהלך השיחה, שוחחה אורנה עם הצעיר גם על עניינים מיניים ואינטימיים, כשהיא חושבת שמדובר באישה שאותה היא מעוניינת להכיר.

אורנה הלכה שבי אחרי "כריסטין" וכשהתבקשה אף שלחה תמונות עירום שלה. הצעיר שלח אף הוא תמונות עירום שמצא ברשת והציג אותן כתמונות של כריסטין.

אפליקציית טינדר

אפליקציית טינדר

משם עברו השיחות לוואטסאפ, כאשר הצעיר ממשיך להציג את עצמו ככריסטין. בשלב כלשהו החל להתעורר חשדה של אורנה בנוגע לכריסטין והיא החלה לשאול שאלות. הצעיר בתגובה חסם אותה מהוואטסאפ ומחק את הפרופיל הבדוי שפתח בטינדר.

אלא שכאן זה לא הסתיים, והצעיר שלח לחברו את תמונותיה של אורנה ואת ההתכתבות המינית איתה. הוא התרברב בפני חברו וסיפר לו איך הונה את אורנה בטינדר והצליח להוציא ממנה תמונות עירום שלה. הוא ביקש מהחבר שלו לשמור את החומר הזה בענן "שיהיה לנו.. שנזכור לעתיד".

אורנה מצידה הגישה תלונה למשטרה ונגד הצעיר הוגש כתב אישום.

המעשים של הצעיר פגעו מאוד בחייה של אורנה, "המעשה הנבזי, ניצול תום הלב שלי ואולי גם של אחרות והשקר במצח נחושה פגע בי אנושות וגרר אחריו תגובות רבות והשפיע עליי למשך תקופה ארוכה, ובאופן זה או אחר עדיין משפיע", היא כתבה לבית המשפט וציינה כי מאז אותו מקרה, "התקשיתי לסמוך על אנשים, גברים ונשים כאחד, ולהאמין שהאדם שמדבר איתי כוונותיו טהורות, בין אם במפגש פנים אל פנים ובין אם מפגש אינטרנטי. האמנתי שהפוגע הוא אדם קיים, מישהי אמיתית. שלצערי ניצל את הזהות המינית והמגדרית שלי לצרכיו האישיים. במשך תקופה ארוכה לא נכנסתי לאף אפליקציית הכרויות וגם סירבתי להכיר כל אדם אחר, נשים או גברים, בין אם באופן רומנטי ובין אם באופן חברי, בשל החשש שאולי ינצלו אותי או יפגעו בי כפי שדניאל עשה".

צילום אילוסטרציה: מוטי מילרוד

צילום אילוסטרציה: מוטי מילרוד

"המעשה הזה שיתק אותי", הוסיפה אורנה וציינה כי היא לא שיתפה אף אדם במקרה הזה מתוך בושה ופחד, "חוויתי חדירה לפרטיות במקומות הכי אינטימיים שלי, הופעלו עליי מניפולציות רגשיות על מנת לשתף פעולה וניצלו אותי, ביזו ולכלכו את הגוף שלי למען מטרות נבזיות. ועל הנורא מכל אני חושבת, אם היינו באמת נפגשים כפי שהפוגע היה בשיחה, מה היה קורה שם? במה המפגש הזה היה מסתיים? אני אפילו לא רוצה לדמיין. הפוגע גרם לי לרכוש את אמונו ולהאמין שהוא אותה דמות מומצאת שייצר. ברוע, ללא רחמים, ללא הגיון".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




היא סיפרה עוד כי ברגע שבו התחוור לה כי לא שוחחה עם האישה איתה חשבה ששוחחה היא חשה "נבגדת, מלוכלכת, מנוצלת, מחוללת, כמעין חפץ שמטרתו רק לספק את הטובות המיניות של האחר" כתבה אורנה וציינה כי "עד היום אני מתקשה להאמין בבני אדם, נשים וגברים כאתר. להכיר אנשים חדשים, לסמוך גם על הקרובים ביותר אליי ולחוש תחושת ביטחון בעולם. זו פגיעה, הטרדה מינית, סחיטה, התחזות, פגיעה בפרטיות, ניצול, הונאה וזיוף", כתבה.

במסגרת הסדר טיעון הודה הצעיר במעשים והורשע כאמור בעבירה של פגיעה בפרטיות. "בית המשפט לוקח בחשבון, מחד גיסא, כי על פי עובדות כתב האישום המתוקן, הנאשם הפיץ את תמונות המתלוננת לחברו בלבד, ולא מעבר לכך. קשר המרמה נמשך זמן קצר יחסית וכלל מרמה והונאה כלפי מתלוננת אחת", כתבה השופטת ענת חולתא, "מאידך גיסא, בית המשפט לוקח בחשבון את ההשפלה ואת הפגיעה היתרה שנגרמה כתוצאה מהתחזות הנאשם לאישה, כלפי המתלוננת על רקע נטייתה המינית של המתלוננת והתקשורת השיקרית שקיים איתה על רקע זה".

השופטת החליטה להקל בעונשו מהסיבה שמדובר באדם צעיר וללא הרשעות קודמות שגם נטל אחריות על המעשה והחל הליך טיפולי וגם הסכים לפצות את המתלוננת.

לכן הוחלט לגזור עליו שישה חודשי מאסר על תנאי וכן פיצוי בגובה 15 אלף ש"ח למתלוננת.

סנגורו של הצעיר, עו"ד ניר כלפא מסר בתגובה: "מרשי הורשע בסופו של דבר בעבירה של 'פגיעה בפרטיות' ומבלי להקל ראש בכתב האישום. בית המשפט גזר על מרשי מאסר על תנאי ופיצוי, ובכך דחה את עמדת המדינה שביקשה להשית עליו עונש מאסר בפועל. אנו נלמד את פסק הדין ונשקול צעדינו להמשך".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר