ארטיום קפוסטין
ארטיום קפוסטין

"לא מדובר באכזריות מיוחדת": רק 18 שנות מאסר לתושב אשדוד שרצח את אמו

למרות שהורשע ברצח אימו לאחר שהיכה אותה קשות, קבעו השופטים כי לא מדובר "באכזריות מיוחדת או התעללות גופנית" ולכן נגזרו עליו רק 18 שנות מאסר ולא מאסר עולם

פורסם בתאריך: 21.1.21 12:41

     

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר היום עונש של 18 שנות מאסר על ארטיום קפוסטין, בן 36 מאשדוד שהורשע ברצח אמו, אירינה קפוסטין, בת ה-66. הרצח התרחש בדירתו השכורה של הנאשם, ברחוב קדושי בלזן שברובע א', בליל 15 בינואר 2017. המנוחה התגוררה במרחק של כ-200 מטר משם, בהוסטל שסמוך לגבעת יונה.

ההתרחשויות באותו היום החלו בצהריים, כאשר לקח ארטיום מאמו את כרטיס האשראי שלה וכשניסה למשוך באמצעותו כסף וטעה כמה פעמים בקוד, הוא נבלע במכשיר. קצת לפני חצות היא הגיעה לבקר את בנה בביתו, שם הם היו לבדם.

מחוץ לדירתו של קפוסטין שבו נמצאה אמו אירינה ז"ל. צילום: דור גפני

מחוץ לדירתו של קפוסטין שבו נמצאה אמו אירינה ז"ל. צילום: דור גפני

בשעת לילה מאוחרת, ומסיבה שאינה ידועה הוא תקף את אמו והכה אותה מכות רבות מאד בחלקי גופה השונים ובין היתר בראשה, בבית החזה, בבטנה, בישבנה, בידיה וברגליה, כשהוא משתמש לצורך הכאתה בין השאר גם בחפץ או בחפצים שונים. לפי כתב האישום שהוגש נגדו הוא שבר את צלעותיה עד שלא יכלה לנשום, גרם לה לדימומים ושברים נוספים בגופה וכתוצאה מהחבלות היא מתה.

צילום: דוברות המשטרה

חוקרי המשטרה בזירת הרצח. צילום: דוברות המשטרה

קפוסטין שכבר הורשע לפני כן בתקיפת אמו, הכחיש כי תקף והרג אותה ואף הכחיש כי אמו פגעה בו או עצבנה אותו והוא אמר שהוא אוהב אותה מאוד ואין לו חיים בלעדיה.  הוא טען כי באותו זמן הוא לא היה בדירה, והוא יצא להתאוורר, טייל עם הכלב וחזר בערך בשעה 03.00. "רציתי להיכנס ופתאום אני ראיתי את אמא שוכבת", סיפר בעדותו, "הדלת הייתה פתוחה, לא הבנתי מה קרה שם, אמרתי לה אמא אמא, אמא והיא רק התחילה להוציא קולות, נכנסתי לבית… הוצאתי בקבוק מים מהמקרר בשביל לשפוך לה על הפנים כדי שתתעורר, חשבתי שהיא נפלה כי היא הייתה שיכורה… וגררתי אותה לבית". צוות מד"א ניסה להציל את חייה אך נאלץ לקבוע את מותה במקום.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




הרכב השופטים בבית המשפט המחוזי בבאר שבע שהרשיע את ארטיום, לא הרשיע אותו בעבירה של רצח בנסיבות מחמירות אלא הקל עמו כך שלא יישלח למאסר עולם וזאת מהסיבה שלא ניתן היה לקבוע כי המעשים בוצעו "באכזריות מיוחדת או תוך התעללות גופנית".

בהכרעת הדין המרשיעה אף הוסבר כי צריך לקחת בחשבון את העובדה שייתכן וחלק מהחבלות שנגרמו למנוחה, "נגרמו תוך כדי נפילה ובנוסף חלק מצלעותיה של המנוחה נשברו כתוצאה מן ההחייאה. יש לזכור כי מדובר במנוחה שהיתה שיכורה בעת שנחבלה, ומכאן שספק אם יכלה לבלום נפילותיה באופן מיטבי, דבר שאפשר גרימתן של חבלות קשות יותר", נכתב בהכרעת הדין שנחתמה על ידי השופטים אריאל ואגו, אלון אינפלד ואריאל חזק.

כתמי דם בזירת הרצח. צילום: דור גפני

כתמי דם בזירת הרצח. צילום: דור גפני

עוד נטען בהכרעת הדין כי מדובר היה במאבק בין שניהם "בסופו של יום גם הנאשם נמצא כשהוא חבול בידיו, בפיו ובפניו… ולכל הפחות היה מאבק בין השניים… יצוין כי בעניינו לא דובר באם קשישה, אלא באם שהיתה כבת 66 שעל פי הראיות היתה דרך כלל אישה בריאה".

גם בגזר הדין שניתן היום  נכתב כי "לאחר שהנאשם הכה באמו, הוא שפך עליה מים בניסיון להעירה וגרר אותה לתוך ביתו ובהמשך התקשר למשטרה. בנוסף יש להביא בחשבון לעניין זה גם את העובדה שאף בדמה של המנוחה נמצאה כמות גבוהה יחסית של אלכוהול".

 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר