שוטר משטרה. צילום: משטרת ישראל
שוטר. צילום: משטרת ישראל

"הרגשתי בצרות": כך "נתפר" תיק לאדם חף מפשע בתחנת המשטרה באשדוד

אלכס קוזיר, היה בן 27 כשנשלח לתא המעצר לאחר חקירה בתחנת משטרת אשדוד ואף נאלץ להתמודד עם כתב אישום. אלא שכעת, מי שמתמודד מול כתב אישום זה החוקר שחקר אותו בתחנה המשטרה שמואשם כי "תפר" לו תיק. "אני מאמין במשטרה", אומר קוזיר למרות החוויה

פורסם בתאריך: 4.1.21 15:24

     

אלכס קוזיר, תושב אשדוד, לא האמין שזה קורה לו, במשך למעלה משלוש שנים שהוא נגרר בהליך משפטי שכלל מעצר שלו וכן הגשת כתב אישום נגדו וכל זה בשל מעשה שהוא לא עשה ולא הודה בו מעולם. "אני הרשתי בצרות, אבל יש דברים שעוברים בחיים ובאמת קשה לעבור אותם", אמר קוזיר לכאן דרום, "אני היה לי מזל, אבל זה היה סיפור לא פשוט".

קוזיר, כיום בן 30, דווקא מפתיע בתגובות שלו למקרה שעבר, "אני מאמין במשטרה", הוא מצהיר ומסביר: "אני מאמין שזה סיפור חריג ודברים כאלה לא יכולים לקרות".

איך אתה מצליח להמשיך ולהאמין למרות מה שעברת?
"חבל שאפסיק להאמין. כי אם הם לא היו קיימים היינו חיים בכאוס מוחלט".

המקרה המטריד של קוזיר מתחיל בבוקר אחד, בחודש מרץ 2017, כאשר מכרה שלו מתקשרת אליו ומבקשת ממנו עזרה בהרחקת אדם מביתה. קוזיר הגיע למקום, התעמת עם אותו אדם ואף הרים לבנה מהרצפה ונופף בה בצורה של איום.

אלא שאותו אדם ניגש למשטרה והגיש תלונה נגד קוזיר והוא נעצר לחקירה בתחנת משטרת אשדוד. חקירתו נערכה על ידי החוקר יניב בן יוסף ובה נאמר לו שהוא חשוד כי תקף את אותו אדם והיכה בו עם לבנה בראשו וגם לו לחבלה חמורה. קוזיר טען כי אמנם נטל מהרצפה לבנה, אך הכחיש בתוקף כי תקף באמצעותה את המתלונן. הוא אפילו הציע הסבר מאין נגרמה החבלה לאותו אדם ואמר שאולי בעת שדחף אותו אל מחוץ לבית, אולי הראש שלו פגע באיזו פינה.

עצור. אילוסטרציה: דוברות המשטרה

עצור. אילוסטרציה: דוברות המשטרה

במשטרה אף נערך עימות בין קוזיר לבין לבין המתלונן וגם במהלך העימות הוא המשיך להכחיש כי היכה אותו באמצעות לבנה. העימות עצמו הופסק בשלב כלשהו כאשר המתלונן הוצא מהחדר וקוזיר נותר לבדו בחדר עם החוקר שוקי מימוני. לאחר ההפסקה חזר החוקר בן יוסף לחדר, ואילו קוזיר שב והכחיש כי הכה את האדם האחר באמצעות הלבנה שהרים.

אלא שעל פי כתב האישום שהוגש נגד בן יוסף, בתיעוד העימות, הוא כתב בהערת חוקר: "בשיחה של שוקי לפני מספר דקות החשוד אכן הודה ואמר לשוקי שהוא נתן את הבלטה לראשו של בן דוד בגלל שהוא פחד", וזאת אף על פי שקוזיר מעולם לא אמר זאת, ואף לא השוטר מימוני. אלא שבן יוסף לא הסתפק בזה אלא שהוא כתב כי קוזיר מודה בהכאת המתלונן באמצעות הלבנה ואפילו הוסיף תיאור עובדתי מפורט של אירוע התקיפה, שכאילו נמסר על ידי קוזיר.

משטרת אשדוד ומטה מרחב לכיש. צילום: דור גפני

מטה משטרת מרחב לכיש ותחנת אשדוד. צילום: דור גפני

בהמשך החקירה באותו היום, הציג בן יוסף בפתח תמונה של הלבנה וקוזיר אישר כי זו אכן הלבנה שהרים, אך שב וחזר על גרסתו כי לא תקף באמצעותה. אלא  שהחוקר בן יוסף בתגובה, אמר לו כי הוא הודה כבר במעשה ואפילו השוטר מימוני שמע ממנו את ההודאה. למרות דבריו הברורים והעובדה שקוזיר חזר על גרסתו, רשם בן יוסף בשמו של קוזיר שהוא מודה כי תקף באמצעות הלבנה שאותה זיהה בצילום וגרם למתלונן לחבלה בראשו ואפילו הוסיף כי קוזיר מביע צער על תקיפת האחר ופציעתו.

על בסיס הדברים האלה הוגשה לבית המשפט בקשה להאריך את מעצרו של קוזיר, ובית המשפט שראה את התיעוד של החקירה התרשם כי קוזיר אכן איש מסוכן שגם מודה בתקיפה והורה להותיר אותו במעצר.

כחודש ימים לאחר מכן, הסתיימה חקירת התיק ובסיכום תיק החקירה כתב החוקר בן יוסף כי במהלך העימות קוזיר "קושר את עצמו לאירוע ומודה במיוחס לו. לדין!", כלשונו.

כעבור שנה, בחודש אוגוסט 2018 אף הוגש כתב אישום נגד קוזיר בעבירה של תקיפה הגורמת חבלה של ממש. הדיונים בבית המשפט החלו להתקיים, במהלכם ניסו לשלוח את קוזיר להסדר מותנה, שזה הליך במסגרתו אמור הנאשם להודות במשעה לשלם פיצוי ולקבל עליו מספר תנאים. כעשרה דיונים התקיימו בבית המשפט, אלא שבמהלכם גילה סנגורו של קוזיר את העלילה. הוא בחן את הראיות וגילה כי נתפר פה תיק, הוא פנה לתביעה המשטרתית בעניין ואף המליץ להעביר את התיק למח"ש.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




רק בחודש אוקטובר 2020, יותר משלוש שנים לאחר שנעצר, הודיעה המדינה על חזרתה מכתב האישום נגד קוזיר וגנזה את התיק בעילה של חוסר אשמה.

כמו כן, החומר בתיק הזה הועבר למחלקה לחקירות שוטרים של משרד משרד המשפטים. שם הוחלט להגיש כתב אישום נגד השוטר בן יוסף בגין ביצוע עבירות של מרמה והפרת אמונים ושיבוש מהלכי משפט.

בכתב האישום צוין, כי "במעשיו האמורים עשה הנאשם דבר בכוונה למנוע או להכשיל הליך שיפוטי או להביא לידי עיוות דין וכן עשה במילוי תפקידו מעשה מרמה או הפרת הפוגע בציבור".

 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר