נחנק למוות. כלב הפיטבול שמת ביסורים
מוות ביסורים: הכלב בוס שמת שבת - כעת בעליו עומד לדין

מות הכלב ברחוב סיני: המשטרה פתחה בחקירה בחשד להתעללות

בשני הקרוב מתארגנת הפגנת מחאה מול ביתו של החשוד בקריאה למצות עימו את הדין. מייסדת תנו לחיות לחיות: "מאחלת לו בכל לבי שיתעללו בו כמו שהוא התעלל בכלב הזה"

פורסם בתאריך: 13.9.20 18:21

     

לאחר הדיווחים ביום שבת האחרון על מקרה ההתעללות המחריד שהסתיים במותו של כלב פיטבול ברחוב סיני באשדוד, המשטרה פתחה היום בחקירת המקרה. הבעלים החשוד בהתעללות טרם אותר. על פי עדויות השכנים הכלב היה קשור מחוץ לבניין המגורים במשך כ-13 שעות לפחות, עוד משעות הערב ביום שישי – כשהוא ללא מזון, מים, צל או אפילו אפשרות לשבת ולנוח. עדין לא ברור מדוע אף גורם בעל סמכות לא הגיע למקום קודם לכן.

במשך שעות הכלב ילל ללא הפסקה ונאבק בשרשרת הברזל שהזקה אותה, אך המאבק רק הוסיף להתישו. השכנים טוענים כי במהלך אותו ערב הושארו על ידם לפחות חמש פניות שונות למוקד העירוני בבקשה שיבואו לחלץ ת הכלב, אך לא התקבל כל סיוע עד שעות הבוקר, לאחר שהצטברו עוד מספר פניות. אחד השכנים סיפר לכאן דרום כי רק באזור השעה 9:30 בבוקר יום שבת הגיעו עובדי הווטרינר העירוני ואספו את הכלב מתוך ביתו של הבעלים – לאחר שזה החביא את הכלבה הגוססת מחשש שיאשימו אותו בכך. כידוע, לאחר שנלקח נקבע מותו לאחר שכבר זמן מה היה על סף מוות.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




לפי עדות שכנים ברחוב מדובר בצעיר שאימץ את הכלב לפני כחצי שנה – לטענתם, הוא הרבה להכות אותו, לצעוק אליו, להתעלל בו, ולהוציא אותו ללא רסן או רצועה כשהוא מעודד אותו להתנהגות תוקפנית. ככל הידוע רק פעם אחת נקנס על כך על ידי פקח עירוני. כמו כן, הצעיר הרבה לאיים על שכניו שהעירו לו אל התנהגותו ומסיבות אלו, מסבירים העדים לאירוע הקשה, חששו להתקרב אל הכלב ולסייע לו.

המקרה עורר תגובות זעם וכאב מצד פעילים  ואוהבי בעלי חיים מכל האר. מחר בערב (19:00 שני) יגיעו רבים מהם לאשדוד במטרה להפגין מחוץ לביתו של החשוד בהתעללות ובקריאה לבית המשפט להעניק לו עונש מאסר בפועל. בחוק העונש המרבי על התעללות בבעלי חיים הוא עד שלוש שנות מאסר. "אחד המקרים המזעזעים והמחרידים שנחשפתי אליהם במשך 35 שנות פעילותי במהלכם נחשפתי למקרים איומים" אמרה לכתב כאן דרום אתי אלטמן מייסדת "תנו לחיות לחיות". "כלב שקשור 13 שעות, נובח ומוציא את נשמתו, אני לא מבינה איך אחד השכנים לא ירד לעזור לו, למה לא הביאו לו מים? כולם מפנים אצבע מאשימה כלפי הרשויות, אבל איפה אתם? אם אני הייתי שומעת כאלה נביחות לא הייתי יכולה לישון, הייתי עושה הכל כי זה בכי של מצוקה. אני פשוט לא מצליחה להבין את זה".

"זה צריך להיות משפט ראווה" פוסקת אלטמן. "פעם אחת ולתמיד שיראו שגם בישראל יש חוקים. השופטים צריכים להחמיר פה בעונש,  זה צריך להיות תיק לדוגמה. להראות שאנחנו מדינה נאורה וגם פה יש זכויות לבעלי חיים. זה מקרה מזעזע וכולם אשמים פה, אף אחד לא עזר לכלב הזה עד שהוא הוציא את נשמתו".עם זאת האשמה לטעמה כמובן נופלת בעיקרה על הבעלים שהפקיר ולכאורה אף התעלל ללא רחמים בכלב שאימץ רק לפני חודשים ספורים. "אני ממש מקווה שהבן אדם הזה יכנס לכמה שנים טובות בכלא ואני מאחלת לו בכל ליבי שיתעללו בו כמו שהוא התעלל בכלב הזה" היא מוסיפה.

"זה כלב פיטבול, בדרך כלל כלב בריא וחזק, והינה גם הוא בסוף מת בסבל רב" אלטמן שוב מעידה על הזעזוע הרב שעורר בה המקרה, על אף ניסיונה הרב והכואב בנושא." רק לחשוב על המוות שלו, על הייסורים שעבר, בלי מים בחום הזה, בשמש, אני לא עומדת על הרגליים. כששמעתי את הבכי בסרטון זה שבר את לבי. אני לא מבינה מה קורה עם המדינה הזאת ועם האלימות. אנחנו נחשפים פה לאלימות כל כך מזעזעת ואני עוד לא מדברת על בני אדם וילדים, אני לא יודעת מה קורה פה המדינה יצאה מדעתה".

 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר