קנאשור. מתקן אירופוני סגור. צילום: יחצ

פיתוח חדיש מאשדוד המבוסס על מיצוי צמח הקנאביס יסייע לחולי פסוריאזיס

חברת קנאשור האשדודית מפתחת בשיתוף פעולה עם חברה שוודית תכשיר לטיפול נגעים בעור המבוסס על קנבינואידים - מולקולת צמח הקנאביס.

פורסם בתאריך: 3.8.20 13:38

     

קנאשור, חברת הקנאביס הרפואית האשדודית שפיתחה טכנולוגיית מיצוי מתקדמת של צמח הקנאביסלשימושים רפואיים מובילה בימים אלו פיתוח תכשיר רפואי חדש, המבוסס על מיצוי שמן קנאביס לטיפול בהפרעות דלקתיות על גבי העור, לרבות נגעים פסוריאטיים. המוצר שבפיתוח, יאפשר מתן מקומי של כמות מדודה ומדויקת של קנאבינואידים, באמצעות תרסיס לשימוש חיצוני על העור, בטכנולוגיה פרמצבטית מוגנת פטנט שמאפשרת מגע ממושך והחדרה מיטבית של החומר הפעיל לעור.

את הפיתוח מובילה חברת קנאשור במשותף עם צוות מחקר ופיתוח של חברת הפרמצבטיקה השוודית, ליפידור (NASDAQ First North: LIPI). הקשר עם חברת ליפידור נרקם כבר ב-2019, וכולל שיתוף פעולה מקיף בפיתוח, במפעלי קנאשור באשדוד, בייצור ובמסחור מוצרי קנאביס רפואי, שמתבססים על טכנולוגיית החברה השוודית למתן  טופיקלי. כמו כן, רשות החדשנות תממן עד 750,000 ש"ח מתקציב הפיתוח של תכשיר רפואי.

נכון להיום, מאות רבות של מיליוני אנשים סובלים מנגעי עור דלקתיים ופסוריאזיס ברחבי העולם. שיטות הטיפול הקיימות כוללות טיפולים טופיקליים (משחות למריחה מקומית על נגעי העור), טיפולים סיסטמיים פומיים (באמצעות בליעה) ותרופות ביולוגיות, הניתנות בהזרקה וטיפול להקרנה, על בסיס קרינה אולטרה סגולה. על פי הערכות, צפוי היקף השוק למוצרים לטיפול בפסוריאזיס להגיע לכ-21.1 מיליארד דולר עד 2022. כאשר שוק המוצרים הטופיקליים לטיפול בפסוריאזיס, מוערך בכ-7 מיליארד דולר, ושוק המוצרים הטופיקליים לטיפול בכאב מוערך בכ-13 מיליארד דולר.

ד"ר הדיל עונאללה – סעד, ראש צוות מו"פ קנאשור. 

"קיימות עדויות לכך שקנאביס רפואי יכול להטיב עם חולי פסוריאזיס ולמצבים דלקתיים בעור". מסבירה ד"ר הדיל עונאללה סעד, סמנכ"לית הפיתוח של קנאשור הישראלית על הפיתוח החדיש. "האתגר הוא בהנגשה של הרכיבים הטיפוליים מצמח הקנאביס הרפואי, בצורה המותאמת ביותר לצרכי אוכלוסיית מטופלים זו, ובאופן שיטיב עם מצבם הרפואי וישפר את איכות חייהם. אנחנו עובדים על פיתוח תכשיר רפואי ראשון בעולם, המבוסס על קנבינואידים, שמיועד לטפל בדלקות עור. לחברת ליפידור סדרה רחבה ומגוונת של מוצרים רפואיים, הנשענים על טכנולוגיה למתן חיצוני של תרופות, הקרויה: AKVANO™. מדובר בתרסיסים למתן כמות מדודה של חומרים פעילים, והשהייתם על גבי העור, כך שמתאפשרת החדרה מיטבית, המגדילה את סיכויי הצלחת הטיפול. כעת, אנו מבקשים להיעזר בטכנולוגיה ייחודית זו, לשם פיתוח מוצרי קנאביס רפואי להתזה על העור, בהרכבים מגוונים שיהיו נוחים לשימוש ועם ערכים טיפוליים גבוהים".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




ד"ר עונאללה סעד מוסיפה: "AKVANO™ סיימה בהצלחה ניסויים קליניים מתקדמים שבוצעו על ידי ליפידור בשיתוף חברת פארמה אחרת, ואנחנו מיישמים אותה לראשונה, ובבלעדיות, בקנאביס רפואי. פיתוח התכשיר נעשה בשיתוף פעולה מלא בין צוות המחקר והפיתוח של קנאשור, לצוות המחקר והפיתוח של ליפידור, התורם מהידע ומהניסיון שלו עם מערכת AKVANO. לשמחתי, יש לנו התנאים המתאימים לפרויקט. הפיתוח, בזכות זמינות תפרחות Indoor, מיצויים הדירים ומערכות בדיקה אנליטיות, ברמת המולקולה, במתקני קנאשור. תנאים אלו מאפשרים לנו להיכנס לניסויי היתכנות, תחת רגולציית הספר הירוק של יחידת היק"ר במשרד הבריאות".

יו"ר קנאשור, אלוף במילואים עידו נחושתן. צילום: חברת קנאשור

יו"ר קנאשור, עידו נחושתן מוסיף: "אישור פרויקט המחקר ופיתוח על ידי הרשות לחדשנות מהווה הכרה חשובה בפוטנציאל הטמון במחקר והפיתוח של החברה. ההשקעה תסייע לנו להמשיך ולהתקדם לעבר פיתוח ומסחור מגוון של מוצרי קנאביס רפואי חדשניים, בצורות מתן מגוונות ובהתבסס על שיטות פרמצבטיות מוכחות להשגת ערכים טיפוליים גבוהים. ביצוע הפיתוח תחת רגולציית הקנאביס הרפואי בישראל מאפשרת זמני פיתוח מקוצרים והגעה מהירה לשוק – בהשוואה לפיתוחים בתחום הפארמה, העונים לרגולציה שנקבעה על ידי ה- FDA או EMA. אין זו הפעם הראשונה שהחברה זוכה למענקים של הרשות לחדשנות. את המענקים הקודמים קיבלנו בגין פיתוח שיטות אנליזה לקנאבינואידים וכן לפיתוח מיצויי קנאביס הדירים ויציבים, שהביאו למוצרים שנמצאים כיום בעשרות בתי מרקחת בישראל".

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר