משפחת עובדיה. צילום מהאלבום המשפחתי

לי ואלינוי בת 12 חלו בקורונה קשה: "הכי מפחיד שהנשימה נעתקת"

לי עובדיה בת 42 ובתה אלינוי בת 12 מאשדוד נדבקו בנגיף ובשבוע שעבר הובהלו לבית החולים במצב קשה. עכשיו מדברת האם ממיטתה בבית החולים אסותא

פורסם בתאריך: 2.8.20 18:13

     

"הגענו לפה בשבוע שעבר, אני ביום ראשון ואלינוי ביום שני, כשאנו במצב לא קל וזקוקות לחמצן כדי לנשום". כך מספרת לי עובדיה, בת 42 מאשדוד ואם לשתים, שהיא ובתה בת 12 אלינוי חוו באופן חמור את מחלת הקורונה, וכרגע עדין מאושפזות בבית החולים אסותא תל השומר. בעלה ובנה הצעיר בן 9 של לי, שגם נדבקו, קיבלו תוצאות שליליות שמראות כי הבריאו מהנגיף ויצאו מבידוד.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




הבת והאם, בריאות וללא מחלות רקע, אושפזו יחד בבית החולים זו לצד זו כשהן מוגדרות במצב קשה וכשהצוותים הרפואיים נאבקים לייצב ולהציל את חייהם. היום (ראשון), לאחר שבוע, חל שיפור גדול במצבן. הבת אלינוי לא נזקקת לכל סוג של סיוע נשימתי, וללי מסופק חמצן באמצעות צינורית המחוברת לאפה.

משפחת עובדיה בטיול משפחתי. צילום פרטי

"אנחנו היום בסדר, אבל עברנו תקופה לא קלה עם סימפטומים מאוד קשים" אומרת לי. "היו לנו את רוב הסימפטומים של נגיף הקורונה – חום, שיעול, שלשולים, הקאות, זיעת יתר, איבוד טעם וריח, התכווציות, כאבים בכל הגוף, וקושי נשימתי  – תופעות לא מהעולם הזה, זה מפחיד ברמות. הכי מפחיד שהנשימה נעתקת לך ואתה לא יכול לנשום בלי חמצן. אני ואלינוי חווינו בבית החולים רגעים נורא מפחידים בשלבי השיא של המחלה. תודה לאל אנחנו הרבה יותר טובות, אנחנו 'פייטריות', נלחמות ולא מוותרות. תודה לאל ותודה לצוות של אסותא שנלחם עלינו" היא מוסיפה.

 

 

ככל הנראה אלינוי ואמה נדבקו מבן אחותה של לי, אשר בעצמה נדבקה וכעת מאושפזת בבית החולים קפלן ברחובות. גם היא עברה שבוע בלהות כשחיה בסכנה ממשית. "היינו במפגשים משפחתיים ב-7.7 וב-9.7 , שם בן המשפחה התחיל לא להרגיש טוב" משחזרת לי. "הוא עשה בדיקת קורונה וערב שבת,יומיים אחר כך, קיבל תוצאה חיובית. ברגע ששמענו על כך נכנסו לבידוד, למרות שרק כמה ימים אחר כך קיבלנו הוראה ממשרד הבריאות לכך. נבדקנו כל המשפחה, ויום אחרי שהגיעו התשובות שכולנו נדבקנו,  הגיעו גם הסימפטומים. עברו מספר ימים בשביל שהנגיף יתחיל ממש לתקוף את הגוף".

בעוד היא ובתה נאבקו שבוע שלם במחלה, אב המשפחה ובנם הצעיר בן ה-9 היו חולים בבידוד בבית. כאמור, רק כעת נודע להם כי הם הבריאו ויכולים לצאת מבידוד כשללי ואלינוי מצפה עוד תהליך החלמה ממושך יותר. "בעלי גם עבר תקופה לא קלה, לא קל להיות זרוק כל היום במיטה, אתה לא מתפקד ויש לך ילד נוסף בבית שהוא א-סימפטומטי, אבל עם תמיכה של המשפחה עם עזרה ושכנים וחברים טובים תודה לאל צלחנו את האתגר".

"חשוב לי לומר שנכון שהכלכלה היא מאוד חשובה אבל גם הבריאות". מבקשת לי להוסיף. "אנחנו צריכים לדעת לקחת אחריות, להתמגן, לשים מסכות, לשמור על הגיינה ולהתנהל נכון. אנחנו התנהלנו במשפחה הגרענית בזהירות, היינו מתמגנים בכל מקום שאנו הולכים. אתה אומר לעצמך זה לא ידפוק על סף דלתי, אתה נורא סקפטי, ובסוף זה תפס אותנו, הינה עובדה נדבקנו במשפחה הרחבה יותר מעשרה אנשים.

לי מדגישה -"זה לא שפעת, זה קטלני ויכול לתפוס כל אחד. אני אומרת את זה אחרי הדברים שאני ובתי עברנו פה בבית החולים, עברנו את כל הטיפולים בכל הצורות האפשריות, וללא זה אנחנו לא היינו פה היום. תבינו כמה קטלני זה, נלחמו על החיים שלנו".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר