המכשיר הניסיוני למדידת לחץ הדם צילום: דוברות אסותא אשדוד

אסותא אשדוד: ניסוי במכשיר מדידת לחץ דם חדשני המונע את חרדת הבדיקה אצל המטופל

המכשיר הנייד מודד את לחץ הדם של המטופל בסביבה רגוע בביתו ואינו חושף בפניו את ערכי לחץ הדם המנוטרים על ידי הצוות הרפואי

פורסם בתאריך: 2.6.20 10:50

     

לעתים קרובות, מדידות לחץ הדם בבית חולים או במרפאה גורמות לחרדה ועליית לחץ הדם אצל הנבדק. התופעה הנפוצה זכתה בכינוי "יתר לחץ דם של חלוק הלבן", לחץ דם שעולה כתוצאה מחרדה הנובעת מהפחד מכל הקשור לבית החולים ובריאותנו. הבעיה יכולה להתעורר גם במדידות בבית, ההסתכלות על המספרים יוצרות לחץ וחרדה,  והמדידות אינן משקפות את לחץ הדם האמיתי.

לאור זאת, התחילו  פרופ' עדי לייבה מבית החולים הציבורי אסותא אשדוד ופרופ' דן אריאלי מאוניברסיטת דיוק בארה"ב, למדוד לחץ דם, בשלב זה במסגרת ניסוי קליני, בעזרת מכשיר ביתי חדש ופורץ דרך.

הנבדק לוקח את המכשיר לביתו, מתחבר דרך הטלפון החכם, בשעה שלחץ הדם נמדד בזרוע כמקובל. אך ההבדל הוא שבתום המדידה הנבדק שומע מנגינה מרגיעה ולא רואה את המספרים שנמדדו. כך הנבדק רגוע, נינוח ואינו "מתמכר למספרים"

פרופסור עדי לייבה מדגים את המכשיר שפיתח צילום: דוברות אסותא אשדוד

הרופאים החוקרים בבית החולים אסותא אשדוד רואים מרחוק את המספרים דרך מערכת ממוחשבת ומתכננים את השיינוים בתרופות של החולה, מבלי שהחולה מגיע לבית החולים ואינו חשוף למדדים המתקבלים .
המחקר ישווה בקרב 200 מטופלים את המספרים המתקבלים במכשיר החדש , ה"סמוי" , למספרים המתקבלים במד לחץ דם ביתי רגיל ולניטור לחץ דם ממושך של 24 שעות.

אריאלי ולייבה מעריכים שהמכשיר החדש יידע לתת מדידות מדויקות ואמיתיות יותר, כל זאת בסביבה נינוחה ונעימה למטופל, ובהתאם לכך , טיפול איכותי מותאם אישית.

פרופ' עדי לייבה: "בדיקת לחץ דם היא מהנפוצות ומהוותיקות שבבדיקות הרפואיות. למדדים המתקבלים בה יש משמעות גדולה בכל הקשור לדרך הטיפול בה ינקטו מול המטופל. כבעל ניסיון רב בתחום, חזיתי מקרוב בהבדלי לחץ הדם בין מדידות במרפאה ומדידות בבית. אנחנו מנסים למצוא את המכשיר הטוב ביותר למדידות ביתיות, ולתת את הטיפול המיטבי".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר