אפיק סויסה. מתוך פייסבוק

אירית אימו של אפיק: "שמחים, יש עוד דרך ארוכה"

לאחר כשבועיים שבהם היה מורדם ומונשם, חולה הקורונה אפיק סויסה בן ה-22 מאשדוד, חזר להכרה מלאה, אך עדיין נעזר במכונת לב ריאה

פורסם בתאריך: 12.4.20 19:25

     

"ברוך ה', יש עוד דרך ארוכה אבל זה כבר שיפור לטובה וזה משמח. האמת שעוד לא הספקתי לעכל והטלפונים לא הפסיקו להגיע". כך אמרה לפני שעה קלה אירית סוויסה, אימו של אפיק, חולה הקורונה מאשדוד שחזר להכרה מלאה אחרי ימים ארוכים שבהם היה מורדם ומונשם במצב קשה עד קשה מאוד.

אפיק בן ה-22 מאשדוד, בוגר מקיף ט', מאושפז במחלקת טיפול נמרץ כללי בבית החולים איכילוב.

"עדיין לא דיברנו איתו", מוסיפה האם, "כרגע הוא עוד מחובר למכונת ההנשמה ולא יכול לדבר. רק הרופאים מתקשרים איתו. "אנחנו מרגישים טוב ושמחים, נמשיך להתפלל ולקוות לטוב, גם כשהוא יחזור לא אפסיק להתפלל".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




אפיק הוא חולה הקורונה הצעיר ביותר בישראל שמצבו הוגדר קשה וחובר למכונת הנשמה. במשפחתו סיפרו שלא רק שהוא לא סבל ממחלות רקע ולא עישן אלא שמדובר בספורטאי.

בחודש הקודם שב מטיול בין כמה מדינות בצפון ומרכז אמריקה יחד עם שני חברים קרובים. במשפחתו של אפיק סיפרו כי השלושה שמרו והקפידו על הנחיות הבידוד של משרד הבריאות לגבי השבים מחו”ל ונכנסו לבידוד בנפרד בבתיהם ברגע ששבו לארץ.

לאחר כמה ימים ספורים בבידוד החל אפיק להראות תסמינים של הידבקות בנגיף הקורונה, כולל חום ושיעולים. הוא אושפז בבית החולים אסותא באשדוד, ובשלב מסוים מצבו הידרדר. לאחר שחלה הידרדרות נוספת והרופאים הגיעו למסקנה שהסיכוי היחיד שלו הוא בחיבור למכשיר אקמו – שמאפשר חימצון מחוץ לגוף למי שסובלים מכשל ריאתי חמור – החליטו להעבירו לבית החולים איכילוב שם קיימת מכונה מסוג זה.

מצבו של סויסה הוגדר קשה מאוד והיה חשש לחייו. היום למרבה השמחה חל שיפור משמעותי ולאחר יממות רבות שבהן היה מורדם הוא חזר להכרה.

איריס ברמן, אחות ראשית בטיפול נמרץ באיכילוב, אמרה ל"כאן דרום" בשבוע שעבר: "אנחנו מדברים עם ההורים כל יום ומעדכנים אותם. המשפחה העבירה לנו קמע שהנחנו ליד המיטה שלו. הסברנו למשפחה שבסופו של דבר גם הגיל הצעיר שלו תמיד לטובתו, ובאמת מטפלים בו בכפפות של משי”.

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר