סייע במציאת תורמת, שר הבריאות יעקב ליצמן. צילום: עודד קרני

נמצאה תורמת לחולה הקורונה הצעיר מאשדוד: קיבל מנת פלזמה

הרופאים מקווים שבאמצעות הנוגדנים שנמצאים בפלזמה שבדמה - מצבו של החולה בן 29 מאשדוד, אב לשלושה, שמחובר למכונת הנשמה, ישתפר

פורסם בתאריך: 11.4.20 10:31

עדכון אחרון: 11.4.20 20:17

     

אישה שהחלימה מקורונה תרמה פלזמה להצלת חייו של חולה קורונה בן 29 מאשדוד שמאושפז במצב קשה בבית החולים אסותא בעיר.

החולה קיבל מנת פלזמה ונכון למוצאי שבת מצבו מוסיף להיות קשה.

בסיוע שר הבריאות ועוזרו, כך מוסרים במד"א, נמצאה תורמת, תושבת ירושלים אשר החלימה מקורונה. היא הובאה למרכז שירותי הדם של מד"א באמבולנס, שם המתין צוות שנטל ממנה מנות דם.

אתמול פנתה משפחתו של החולה, אב לשלושה מהמגזר החרדי, לציבור במטרה למצוא תורם דם.

מתוך ההודעה שהועברה

סמנכ"לית שירותי הדם של מד"א, פרופ' אילת שנער, אמרה: "לפני כשבוע התחלנו בפרויקט איסוף מנות פלזמה ממי שהחלימו מהמחלה, במטרה לתת אותן בעירוי לחולים במצב בינוני וקשה, על פי פרוטוקול טיפולי שנקבע על ידי ועדת מומחים של משרד הבריאות. הפרויקט מתבסס על ההנחה שבדמם של המחלימים נמצאים נוגדנים בכמות המאפשרת טיפול יעיל בחולים".

עוד אמרה פרופ' שנער, כי "העבודה המקצועית של צוותי שירותי הדם, בשילוב עם ההיערכות הלוגיסטית במד"א וההיענות המרגשת של התורמים-המחלימים, מאפשרים לנו לקדם את הנושא בפועל, למען הצלת חיי חולים, כאשר שבעה מחלימים מנגיף הקורונה כבר תרמו פלסמה, וביומיים האחרונים סופקו מנות לטיפול בשלושה חולים שונים".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




מנכ"ל מד"א, אלי בין, הוסיף: "מיד כשהגיעה אלינו הפניה מבית החולים אסותא אשדוד, נערכנו במהירות, תוך שילוב כוחות של אנשי שירותי הדם של מד"א ועובדים מהמערך הלוגיסטי. בסיועם של שר הבריאות ליצמן ועוזרו, נמצאה תורמת מתאימה, תושבת ירושלים אשר שומרת שבת, ומיד יצאנו למבצע בזק. כל זאת, על מנת שעוד הלילה יקבל החולה את הפלזמה, אשר כולנו תקווה שתסייע לרופאים במאמציהם לשפר את מצבו".

מיטות במחלקת קורונה, בית חולים אסותא אשדוד. צילום: דוברות אסותא אשדוד

חולי קורונה אשר החלימו מוזמנים לתרום פלזמה, לאחר שחלפו 14 יום מההחלמה המלאה. בשירותי הדם של מד"א קוראים למחלימים שמוכנים לבוא ולתרום לפנות לטלפון 03-9101101 או במייל [email protected].

 

עד עתה נפטרו מקורונה בארץ 95 בני אדם ובתוכם 13 דיירים בבית האבות משען בבאר שבע.

מספר חולי קורונה המאומתים בישראל עלה הבוקר, שבת, ל-10,505, וחל גידול מדאיג בכמות החולים שנמצאים במצב קשה: מספרם עומד כעת על 191 – עלייה של 24 מאז אמש – ומתוכם 132 מונשמים.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר