ארכיון תורמת פלסמה: רונית שיסמן

צפו: רונית שיסמן שהבריאה מקורונה תורמת פלזמה לחולים

שיסמן היא אחת מחמישה חולי קורונה בארץ שהחלימו והגיעו הבוקר לבית החולים שיבא כדי לתרום פלזמת דם עם הנוגדנים שגופם פיתח - לטובת חולים קשים

פורסם בתאריך: 7.4.20 12:13

     

רונית שיסמן, חולת קורונה מספר 68, תושבת אשדוד שהחלימה, הגיעה הבוקר לבית החולים שיבא תל השומר כדי לתרום פלזמה מדמה עבור חולים במצב קשה. הסברה היא שהנוגדנים בדמם של אלה שהחלימו יכולים לסייע לחולים. שיסמן היא ככל הידוע התורמת החמישית בארץ.

"פנו אליי ממשרד הבריאות ושאלו אם אהיה מוכנה לתרום פלזמה שתוזרק לחולים קשים, מייד הסכמתי כמובן, כי אם אני יכולה לעזור להציל חיים אז מה השאלה", היא אומרת.

"התהליך עצמו נמשך 45 דקות", מתארת שיסמן בזמן שהיא שוכבת על המיטה בבית החולים, "זה דומה לתרומת דם, דקירה קטנה ביד, אבל בשונה מתרומת דם רגילה, כאן מחברים אותך למכשיר שעושה הפרדה של הפלזמה מתי הדם עצמם, שמוחזרים לגוף שלך".

לדבריה, לא כל חולה שהחלים מורשה לתרום. "רק מי שלא עברו ניתוחים ואישפוזים, אפילו לא כאלה שעברו טיפול שיניים בחצי שנה האחרונה, ויש גם דרישות מבחינת משקל ומרכיבים נוספים".

צירוף מקרים, או לא, הדברים ייצטרכו להיבחן, שיסמן מספרת שכל התורמים עד עכשיו הם בעלי סוג דם O פלוס.

שיסמן ובעלה דן חלו בקורונה לאחר שובם ארצה מחופשת סקי בצרפת והיו הראשונים בארץ שטופלו בביתם. שני ילדיהם הגדולים שהיו עימם פיתחו תסמינים מאוחר יותר ואז התברר שגם הם נדבקו.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




רונית, 40, קיבלה שתי תשובות שליליות שמשמעותן החלמה מלאה וכך גם הבת. אך דן והבן קיבלו רק תשובה שלילית אחת ונאלצים להמתין. לכן את לי הסדר הם כנראה יעשו ארבעתם בבית ללא הבת הקטנה בת 11 חודשים שנמצאת את הוריו של דן.

"למעשה איבדו את הבדיקות של בעלי ושל הילד, עילי, בן 9 וחצי, לכן באו ונטלו בדיקה נוספת. אנחנו מחכים".

 

 

 

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר