רגע לפני שחוזרים הביתה ב17:00 באזור סיטי. צילום: פבל
אשדוד: הרחובות כמעט ריקים (למצולמים אין קשר לנאמר בידיעה). צילום: פבל

דיווח מעודכן: 70 מתושבי אשדוד נדבקו בקורונה

חשש באשדוד שמא הדיווחים על חולים שפקדון מקומות רבים ברובע ז', תהיה עלייה גדולה בכמות הנדבקים. עד עתה בוצעו באשדוד 1,062 בדיקות להימצאות הנגיף. בעירייה הודיעו על הקמת מטה לעזרת האוכלוסייה המבוגרת. בגן יבנה נדבקו 15 בני אדם בקורונה

פורסם בתאריך: 29.3.20 19:36

     

נתוני משרד הבריאות המעודכנים להיום אחר הצהריים מלמדים על כך שמניין תושבי אשדוד שנדבקו בנגיף קורונה וחלו עומד על 70. מדובר בעלייה של 10 בני אדם לעומת הנתונים שנמסרו הבוקר.

עד עתה בוצעו באשדוד 1,062 בדיקות להימצאות הנגיף. מבחינת בידודים, הרי שמתחילת ההתפרצות הוכנסו 2.918 נפשות לבידוד וכעת נמצאים בבידוד 950 בני אדם.

בגן יבנה נדבקו 15 בני אדם בקורונה. מספר הבדיקות שבוצעו: 196, ומספר הבידודים: 522.

מניין המתים ממחלת קורונה בארץ עלה היום ל-15. מספר החולים המאובחנים עומד על 3,865 ומתוכם 66 נמצאים במצב קשה.

אחד מהחולים שמורדמים ומונשמים הוא אפיק סויסה בן 22 מאשדוד, צעיר ללא מחלות רקע שאינו מעשן. הוא שב מארה"ב ובשבוע שעבר אובחן כחיובי לנגיף. מצבו היה קל אך בסוף השבוע הידרדר בפתאומיות.

בתוך כך הודיע היום ראש עיריית אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי, על הקמת "מטה מיוחד לטיפול בבני 65+ אשר חיים בגפם ואין להם בני משפחה וקרובים שיסייעו להם".

"המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה נמשך", אומר לסרי, "וכמו שכולנו מבינים, האמצעי החשוב ביותר הוא ריחוק חברתי, שמירה על כללי ההיגיינה והסתגרות בבית – למעט יציאה קצרה לצרכים חיוניים. כיוון שהמבוגרים בינינו נמצאים בקבוצת הסיכון הגבוהה ביותר, עלינו לקחת אחריות מלאה עליהם ועל הצרכים שלהם, כך שהם לא יצטרכו לצאת מהבתים בכלל ולא יסתכנו בהדבקה, שתסכן את חייהם. הדברים נכונים גם לא לצורך חיוני כמו קניית מזון, או תרופות, ולכן הקמנו מטה מיוחד לטיפול בבני 65 פלוס.

 

"המטה שהקמנו נועד לטפל באוכלוסיית בני ה-65 ומעלה שאין להם בני משפחה או חברים אשר יכולים לערוך עבורם קניות או להביא להם תרופות. מטרת המטה היא להגיע אליהם ולספק להם כל מה שהם צריכים, לכל תקופת ההסגר, וגם אם יימשך זמן אנו ערוכים לכך. אנו נעזרים במאגרי המידע שלנו ויש בידינו מיפוי של כל מי שנמנה על אוכלוסייה זו באשדוד, בדגש כאמור על אלה שאין להם עורף משפחתי בעיר.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




"כיוון שאיננו רוצים להחמיץ אף לא אחת ו/או אחד שזקוקים לעזרתנו, אנו פונים בבקשה – אנא מיכם, אם אתם בני 65 ומעלה ואין לכם עורף משפחתי בעיר – אם אין לכם ילדים, אחים, או קרובים שיכולים לסייע לכם – אנא, התקשרו למוקד 106, המוקד העירוני שלנו, והודיעו על כך. מצד שני, מי שיש לו עורף משפחתי, ילדים או מכרים שיכולים לסייע לו, אנא, הפעילו אותם והסתייעו בהם כדי לאפשר לנו לעזור לאחרים.

"אנא", חותם לסרי, "שימרו על עצמכם. הבידוד החברתי קשה, אבל הוא חשוב לשמירה על החיים! במיוחד על המבוגרים שבינינו. אנחנו חזקים ביחד, ובעזרת השם גם ננצח ביחד".

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר