צילום: תומר אפלבאום

אימו של אפיק שמאושפז במצב קשה: "אוכלת את עצמי שאני לא יכולה להיות לידו"

אפיק סויסה בן 22 מאשדוד, שחזר מטיול בארה"ב לפני 10 ימים ונדבק בנגיף קורונה, הוא החולה המאושפז במצב קשה בבית החולים אסותא באשדוד. אימו אמרה ל"כאן דרום" שתמיד היה בחור בריא ללא כל מחלות רקע

פורסם בתאריך: 29.3.20 16:02

     

המקרה של אפיק סויסה, בן 22 מאשדוד, שנדבק בנגיף קורונה, מראה שגם לחולים צעירים ובריאים, ללא מחלות רקע ובלי עישון, נשקפת סכנה.

אפיק הוא החולה המאושפז במצב קשה בבית החולים אסותא באשדוד לאחר שמצבו הידרדר במהירות בסוף השבוע. הוא סובל מדלקת ריאות חריפה לאחר שאובחן ביום שני האחרון כחולה קורונה.

הוא אושפז בבית החולים ביום רביעי במצב קל אך בסוף השבוע חלה הידרדרות מהירה וכעת הוא מורדם ומונשם.

ב-20 בפברואר אפיק ועוד שני חברים קרובים טסו לטיול בארה"ב ומרכז אמריקה. השלושה ביקרו במספר ערים גדולות ביבשת הצפונית ביניהן סאן פרנסיסקו, לוס אנג'לס, וגאס ומיאמי ולאחר מכן המשיכו לשייט בקרוז של חברת "רויאל קריביאן" כשהם מבקרים בחופי מקסיקו והאיטי.

לאחר שירדו מהאונייה הבינו אפיק וחבריו כי הסיטואציה בעולם סביב מגפת הקורונה מחמירה ולכן החליטו לבטל את שאר התוכניות לחזור לביתם.

"הוא אמר לי זהו אמא אנחנו חוזרים לארץ אין מה לעשות פה יותר", מספרת אירית, אימו של אפיק, שלא מוצא מנוח עקב הדאגה הרבה לבנה. "הם ראו שהתחילו הסגרים בעולם וחששו מזה שלא יהיו טיסות. לפני קצת יותר משבוע ב-19.3 הם חזרו מטיסה ממיאמי לישראל. השארנו להם רכב בשדה התעופה, וכל אחד מם  חזר לבית שלו לבידוד בחדר. הם באמת מאוד נזהרו. השתדלנו כמה שאפשר להישמר ולא להתקרב. אני מקווה שגם אנחנו לא עם זה".

"אפיק היה בבידוד בחדר. אפיק תמיד היה בריא ואוהב ספורט ללא כל מחלות רקע או בעיות רפואיות ידועות", אומרת האם.

בשבת שעברה אפיק דיבר עם אחד החברים שטיילו איתו והוא סיפר לו שהוא פיתח חום."אפיק אמר לי, 'אמא לחבר הזה יש חום', אמרתי לו שאני מקווה שזה לא רציני", מוסיפה אירית. "אחר כך באותו יום, אפיק כבר אמר לי, 'אמא נראה לי שגם לי יש חום, תביאי לי בבקשה לי את מד-החום'.

"מדדנו ובאמת היה לו חום באזור ה-38, התחלנו טיפול עם אקמול, כשראיתי שזה המצב התקשרתי מהר למד"א שיעשו לו בדיקה, הם באמת הגיעו עוד באותו ערב וביום שני קיבלנו את התוצאות והתשובה הייתה חיובית לקורונה. בינתיים גם קופת החולים שלחה לי ערכה לטיפול עם כל מה שצריך".

 

"ביום רביעי בלילה שמעתי שהוא משתעל קצת מתוך שינה והרגשתי שהוא לא במיטבו. "היא ממשיכה לספר את אירועי השבוע הקשה שעברה. "יום רביעי כבר אמרתי לו שזה לא נראה לי, הוא התווכח אומר שהוא מגיש יותר טוב. אבל אמרתי לו שאני פוחדת ודואגת ושיטפלו בו, במידה וזה יהיה קל ישלחו אותך למלון".

"הוא מאוד מחובר אלי וזה לא היה פשוט לו. הוא פונה לבית החולים באותו יום, ושמה הוא הידרדר, הוא סיפר לי שהוא מרגיש חלש, ביום שישי הוא התחיל טיפול אנטיביוטי ובשבת החלה הידרדרות מהירה".

מנהלת מחלקת התפרצות קורונה בביה"ח, דר' קרינה גליק. צילום: אסותא אשדוד

"אני חושבת שקשה לו הניתוק הזה, הוא מאוד מחובר אלי וקשה. והא גם נכנס ללחץ, אומר לי אמא אני מפחד. אני אמרתי לו כל הזמן יהיה בסדר יהיה בסדר ואני אוכלת את עצמי מבפנים שאני לא יכולה להיות לידו.

"הרופאה דיברה איתי עכשיו, ואמרה שיש לו דלקת ריאות חמורה ולכן הוא מורדם ומונשם, שאר המדדים יציבים, וצריך לקוות שככה ישאר הוא יתרפא. כרגע כל מה שנשאר זה להתפלל לרפואתו של אפיק, אין לי חלילה טענות לאף אחד, רק תתפללו עליו".

לתפילה וקריאת פרקי תהילים על אפיק בבקשה להתפלל לרופאה שלמה של אפיק סלבדור חיים בין אירית.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר