צילום: אוהד צויגנברג

חולה קורונה ראשון מאשדוד: חזר מאיטליה והסתובב בשוק-ים

חזר מהעיר ורונה שבצפון איטליה ב-26.2 ונסע לאשדוד ברכבת. זהו החולה ה-12 שאובחן בישראל ויש לו תסמינים קלים

פורסם בתאריך: 2.3.20 18:42

     

משרד הבריאות הודיע הערב על שני חולי קורונה נוספים שהתגלו בארץ:

חולה מספר 12 מאשדוד חזר מהעיר ורונה שבצפון איטליה בתאריך 26.2. חולה מספר 11 מהעיר רמת גן חזרה בתאריך 25.2 מאיטליה.

במשרד הבריאות מציינים כי הגיעה תשובה חיובית לחולה מספר 12 מאשדוד.

הנה תוצאות החקירה האפידמיולוגית:

החולה עם סימפוטומים קלים וצפוי לעבור לבידוד באשפוז.

החולה נסע לאיטליה בקו ת"א-ורונה בטיסת ישראאייר מספר 6H355 בתאריך 19.2 ביום רביעי בשעה 16:05, וחזר לישראל בקו ורונה-ת"א בטיסת ישראאייר מספר 6H356 ביום שלישי 25.2 בשעה 20:00 (נחת בחצות הלילה ב-26.2).

הוא שהה במקומות הבאים:

לאחר נחיתתו החולה נסע לביתו ברכבת מנתב"ג לאשדוד ברכבת שיצאה בשעה 01:21.

בתאריך 26.2 בין השעות 11:00-13:00 שהה בשוק ים באשדוד, אך לא נכנס לאף חנות ספציפית.

מכיוון שהשוק הפתוח של ימי רביעי מושך אליו הרבה מאוד אנשים יש חשש שנוספים נדבקו.

במשרד הבריאות מציינים שנוסעי אותן טיסות מתבקשים להכנס לבידוד ביתי לפי הוראות משרד הבריאות.

כל מי שהיה במקומות הנ״ל בתאריכים ובשעות הנקובים מעל 15 דקות, מתבקש להכנס באופן מיידי לבידוד בית למשך 14 יום ולדווח על כך באתר משרד הבריאות.

אם במהלך הבידוד מופיעים סימפוטמים של חום או שיעול או קושי בנשימה יש להתקשר באופן מיידי למוקד 101 של מד״א על מנת לברר צורך בבדיקת הנגיף.

צילום: דוברות מד"א

מבית החולים אסותא אשדוד נמסר הערב: "אנו מבקשים להדגיש אין חולה קורנה באסותא אשדוד וגם לא צפוי להתאשפז בבית החולים חולה הקורונה שדווח בתקשורת. סביר שיאושפז באחד מבתי החולים הגדולים שהוכנו לכך. המקרה נמצא בעיצומה של בדיקה על ידי משרד הבריאות".

מתוך "שש עם עודד בן עמי", קשת 12 – צילום מסך

לפני זמן קצר הודיעה עיריית אשדוד בפייסבוק: "משרד הבריאות מעדכן בדקות האחרונות כי חולה קורונה מהעיר אשדוד נחשף בטרם היוודע על מחלתו לתושבים אחרים.

על פי הנחיות משרד הבריאות, כל מי שבא במגע עם החולה במרחק של פחות משני מטרים ולזמן של יותר מ-15 דקות, חייב להיכנס באופן מיידי לבידוד בית למשך 14 יום ולדווח על כך באתר משרד הבריאות.

"אם במהלך הבידוד מופיעים סימפטומים של חום, שיעול או קושי בנשימה, יש להתקשר באופן מיידי למוקד 101. אנו קוראים לכם לשמור על קור רוח, לנהוג בעירנות ובאחריות ולפעול בהתאם להנחיות משרד הבריאות המפורסמות באתר המשרד ובאמצעי התקשורת השונים".

בשבוע שעבר דיווחנו ב"כאן דרום" על חייל שחזר מאיטליה ונשלח לבידוד וכך גם על קבוצת טקוואנדו ששבה מארץ המגף. בנוסף אוניית מכולות שהגיעה מאיטליה לנמל אשדוד נשלחה חזרה לים ורק לאחר שלושה ימים הורשתה לפרוק בהתאם להנחיות ממשרד הבריאות.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




משרד הבריאות הודיע אתמול על שלושה חולים נוספים שהתגלו בארץ, כולם עם תסמינים קלים. שניים מתוכם הם בני משפחה שחזרו מאיטליה בטיסת אל על LY290 ביום חמישי האחרון. כשחזרו לארץ שהו בבידוד בביתם במושב בדרום הארץ. "נוסעי אותה טיסה מתבקשים להיכנס לבידוד ביתי לפי הוראות משרד הבריאות", נמסר מהמשרד.

ואילו החולה הנוספת היא חיילת שעובדת בחנות "הפיראט האדום" באור יהודה, שבעליה אובחן כחולה קורונה.

בסוף השבוע הודיעו במשרד הבריאות על חולים נוספים בקורונה, שניים מהם תושבי הצפון שחזרו מאיטליה בטיסות שונות. עוד חולה חזר לישראל בשבוע שעבר, לאחר שאובחן כנשא של הנגיף על הספינה "דיאמונד פרינסס" ואושפז בבית חולים ביפן. בדיקות ביפן קבעו שהחלים והוא שוחרר, אולם לאחר שחזר לארץ התברר כי הוא עדיין נושא את הנגיף.

הנדבקת הרביעית היא אשתו של בעל החנות באור יהודה. בנוסף נדבקו בנגיף שני ישראלים ששהו על הספינה ביפן והובאו לישראל בסוף השבוע שעבר. כולם אושפזו בבידוד בבית החולים שיבא תל השומר.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר