צוות מד"א בחליפות מיגון. צילום: צילום דוברות מד"א
צוות מד"א בחליפות מיגון. צילום: צילום דוברות מד"א

בהלת הקורונה: חייל שחזר מאיטליה נשלח לבידוד

פורסם בתאריך: 25.2.20 19:54

     

פרסום ראשון: חייל מבסיס חיל האוויר חצור נבדק בבית החולים קפלן לאחר שחזר מטיול באיטליה, התלונן שהוא מרגיש לא טוב והחל לסבול משיעול. הוא פונה בידי צוות מד"א ב"נוהל קורונה" ובתום סדרת הבדיקות שעבר שוחרר היום לביתו בתנאי בידוד.

מבית החולים נמסר שמצבו הקליני טוב מאוד ועוברים כמה ימים עד שניתן יהיה לדעת אם נדבק בנגיף או שמדובר במשהו יותר סטנדרטי.

משרד החוץ המליץ אמש לישראלים לשקול אם לנסוע לצפון איטליה, בשל התפשטות נגיף הקורונה. מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, אמר שהמשרד ישקול להורות לישראלים השבים מאיטליה לשהות בבידוד. "אנחנו רואים התפתחות משמעותית באיטליה", אמר. "בשונה ממדינות אחרות ברשימה איטליה היא לא מדינת אי, וזה סיפור אחר לגמרי. נשקול בימים הקרובים אם להורות גם למי ששב מאיטליה להיכנס ל-14 ימי בידוד ביתי".

עד כה התגלו באיטליה יותר מ-300 מקרי הידבקות בנגיף ו-10 אנשים מתו מהמחלה.

אתמול הנחה משרד הבריאות את הישראלים שחזרו בשבועיים האחרונים מאיטליה ופיתחו תסמינים המעידים על הידבקות, בראשם חום ושיעול, לפנות למגן דוד אדום או לבית החולים הסמוך.

מדובר צה"ל נמסר: "לאחר חזרתו של חייל המשרת בבסיס במרכז הארץ מאיטליה, הוא החל לפתח תסמינים של שיעול ללא חום. מיד לאחר זיהוי התסמינים נשלח לבדיקה בבית החולים ועל פי הנחיות משרד הבריאות נשלח לשהות בבידוד בביתו. בהתאם להנחיות משרד הבריאות לא נדרשו להינקט צעדים כלפי חיילים נוספים בבסיס, לאחר קבלת תוצאות הבדיקה ינתנו הנחיות בהתאם ובמידת הצורך".

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר