ריקוד החיים: הילד שעבר השתלות – בתכנית הכישרונות

הוא רק בן 10 וכבר עבר השתלת כליה (מאמו), לב וריאה, אבל רומן קורמלוב מאשדוד לא נכנע לתלאות החיים. השבוע הוא הופיע בקטע של ריקוד ברייקדאנס בתכנית הטלוויזיה "גוט טאלנט"

פורסם בתאריך: 28.11.18 18:39

     

רומן קורמלוב בן ה-10 הגיע ביום רביעי למרקע שלנו במסגרת העונה החדשה של התחרות הטלוויזיונית  Israel Got Tallent בערוץ 13.

הילד המרשים הזה הוא תלמיד כיתה ד' בבית הספר ארזים, שעבר בגיל 5 השתלת כליה ואחריה הושתלו בגופו גם לב וריאה בעקבות פגם גנטי מולד, שהשפעותיו ממשיכות ללוות אותו גם כעת, אבל כל זה לא מונע ממנו את שמחת החיים וכישרון הריקוד. הסגנון שאהוב עליו הוא הברייקדאנס.

רומן עבר השתלת כליה כבר בגיל 5, אשר אימו קטיה תרמה לו, ושנתיים מאוחר יותר הוא נאלץ לעבור  השתלת לב וריאה.

רומן, איפה למדת את הצעדים?

"אני הולך לסטודיו move מגיל 7".

אתה מרגיש שהתבגרת?

"בטח, אני עושה דברים יותר בוגרים שלא יכולתי לעשות".

מה אתה חושב שאנשים לומדים ממך?

"שהם ידעו שאם ילד שעבר המון דברים יכול לעשות ספורט ברמה כזו, אז גם ילדים שלא רוצים לעשות כלום שישתדלו לפחות לעשות משהו שיהיה להם כיף".

אתה מתרגש לקראת הריקוד שלך בתכנית?

"כן. אני מאוד אוהב תחרויות, אני נהנה לרקוד על במה, כשאני על במה גם אם כואב לי הראש אז הכל נעלם".

יש לך השראה מרקדן מסוים?

"מישהו שלומד טוב קוראים לו גם רומן הולק מאשדוד". 

אחותך הקטנה בת שמונה חודשים גם תרקוד כמוך?

"היא מתחילה לצחוק ולשיר כמוני".

לקח לך הרבה זמן להיות ממש טוב בברייק דאנס?

"צריך פשוט להתאמן טוב טוב, לעשות את זה כל יום ולהצליח".

אתה פוחד אם יקרה לך משהו?

"האמת שלא. לפעמים, אבל גם אם אני אשבור אף או רגל לא יהיה לי אכפת אני גם ככה ארקוד, ארכב על סקייטבורד או אסע על אופניים, זה לא כזה משנה".

איך אתה נזהר?

"אני משתדל מאוד שלא יקרה לי כלום, אבל אני חושב שכל מה שהיה הכי קשה עברתי ומה שיקרה אני משתדל שיעבור בשלום. אני נזהר מהדברים שאני פוחד לעשות, נגיד לרדת ירידות על סקייטבורד".

מה אתה מאחל לעצמך?

"להצליח בכל דבר בחיים".

יש משהו מיוחד שאתה רוצה להצליח בו?

"אני רוצה שניסע עם כל המשפחה לחוץ לארץ לפחות ליומיים או שבוע, זה הדבר היחידי שאני רוצה לעשות, באמת. בזמן האחרון אני לא יכול לעשות את זה, גם בגלל בית הספר ויש לי גם חוג כדורסל שאני מאוד אוהב".

מה היית אומר על עצמך?

"שאני ילד רגיל שעבר המון דברים".

קטיה, אימו בת 35, מספרת כי רומן עבר הרבה אבל הוא עדיין ילד. "בכל הראיונות שאומרים שהוא חכם ובוגר ומוכשר, זה נכון, הוא בוגר יותר מאימא שלי, מבעלי, מדבר עם אנשים באותה הרמה, אלו שמקשיבים לו הם הסבתות שיושבות בספסלים, יש לו תפישה מאוד מהירה, אבל יש חוויות שאנחנו חווים אותן בלילות, בבקרים, יש תופעות לוואי לתרופות וההרגשה נעה מקצה לקצה בכל רגע. אנחנו מעריכים כל רגע ועד היום אנחנו לומדים. הבנו שאי אפשר לתכנן שום דבר. רומן עדיין ילד וצריך לדאוג לו בצורה הזו כי אין לו תחליף".

אופני הפעלולים והברייקדאנס לא מפחידים אותך?

"זה מסוכן, כל פרופסור ששומע את זה מבין שזו סכנה, אבל הכל נעשה בהשגחה שלי. יש לו שיווי  משקל טוב, הוא לא ייפול, הוא לא יסכן את הבריאות שלו".

לא משחק ילדים

אמנם רומן הוא 'ילד רגיל שעבר הרבה דברים', אבל מספטמבר האחרון, מזה ארבעה חודשים, הוא נעדר מכיתת בית ספרו "ארזים" שברובע ד' כתוצאה מחוסר סייעת בכדי שתוכל לבצע השגחה צמודה.

בגיל צעיר קיבל סיוע מטעם הועדה הבין משרדית לצורך ההשגחה, כפי שמוסכם עם מכוני ההשתלה בארץ, אך בשנת הלימודים הנוכחית מזה שלושה חודשים הוא מחסיר את לימודיו בבית הספר ארזים ברובע ד' מאחר שאינו עומד לקריטריונים למען השגחה צמודה.

לדברי אימו קטיה, אי אפשר להעמיס עליו את כל הסכנות וכל מה שיכול לקרות לו, כך לדוגמא, מסבירה "היינו צריכים לטוס לחו"ל שנה שעברה. התארגנו כמה חודשים לפני, קבעתי פגישה חודש לפני בשביל בדיקות שגרתיות ומצאו שכדוריות הדם האדומות בירידה, זה אומר שהמערכת החיסונית שלו הייתה נמוכה ממה שצריך, אז ביטלנו הכל שלושה ימים לפני".

רומן ממשיך ומטופל בתרופות שונות ואיתן מגיעות גם תרופות הלוואי, אך כיוון שאין לרומן היום מחלה כליתית או ריאתית פעילה, ונמצא גם במעקב, הוא אינו עונה לקריטריונים לסיוע מטעם הועדה הבין משרדית, ונראה כי תלמיד שיכול להתמודד עם אתגר פיזי כגון BREAK DANCE או רכיבה על SKATEBOARD יכול גם לשמור על כללי הזהירות האישיים בשגרת הלימודים.

"בבית ספר" היא מוסיפה "הוא לא יכול להתמודד אם הכיתה לא מאווררת, או אם יש ילד חולה ויכול להדביק אותו, או שיהיה לו קר או חם מידי וזה יכול להשפיע. ברגע שיש סייעת, אז אהיה רגועה שיש מישהי שדואגת לו ברגעים הקטנים".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר