דוכן 'מיטאאוט' (meatout) צילום: הילה כהן

יום הטבעונות העולמי: תלמידת מקיף ג' פותחת תא אנימלס באשדוד

יום הטבעונות הבינלאומי מביא איתו מתכונים טעימים, וגם: אשדודית בת 15 פותחת תא טבעוני חדש באשדוד

פורסם בתאריך: 1.11.18 19:39

     

יום הטבעונות העולמי (באנגלית: World Vegan Day) חל ב-1 בנובמבר, והוא מצוין ברחבי העולם בהתכנסויות, פיקניקים ואירועי ספורט, לצד פעילות למען בעלי החיים, בריאות האדם ושמירת כדור הארץ. הוא הוכרז ב-1994 על ידי האגודה הטבעונית הבריטית.

במדינת ישראל מציינים את יום הטבעונות בבילויים במסעדות או בפיקניקים ובאירועי ספורט, פעילים מקימים דוכני "מיטאאוט" (meatout) שבהם הם מגישים לעוברים ושבים דוגמאות של אוכל טבעוני מסוגים שונים, ומסעדות טבעוניות מקיימות ביום הזה מבצעים מיוחדים.

דיברנו עם הילה כהן, אשדודית בת 15, מכיתה י' במקיף ג',פעילה בעמותת אנימלס. היא פותחת ביוזמתה תא אנימלס חדש באשדוד, ושיתפה אותנו גם במתכון עוגה טבעונית.

עוגה טבעונית צילום: הילה כהן

מזמינה אתכם לטעום מתבשילים ומטעמים טבעוניים במפגש פתיחת התא שיתקיים בפארק אשדוד-ים ב-16.11.

הילה, מה זה אנימלס?
"זו עמותה שפועלת למען עולם טוב יותר עבור בעלי החיים. קראו לה אנונימוס, אבל לכבוד חגיגת 25 שנות פעילות העמותה שינתה את השם שלהם".

למה שינו?
"בעיקרון קראו לאנונימוס בשם הזה כי הוא נושא את כל בעלי החיים האנונימים. עכשיו מתסכלים על זה מנקודת מבט אחרת, יש לבעלי החיים שם –  אפרוח, עגל, אווז, טלה, דג- אז האנימלס בא להראות אותם".

אז פותחים תא אנימלס חדש באשדוד?
"נכון. בעיקרון, כבר היה תא והוא נסגר, ואני החלטתי לקחת את זה בידיים ולפתוח אותו בעצמי".

מה התגובות של אנשים?
"האמת שהתגובה בדרך כלל טובה. רוב האנשים לא יודעים את העובדות על בעלי החיים, כמו שאפרוח בן 42 יום הוא מנת השניצל שלהם, אנשים פשוט לא יודעים את זה, וכשאנחנו מדברים עם אנשים הם פותחים את הראש ומוכנים לשנות קצת".

איך אתם מנסים לשנות?
"אנחנו מציעים להם לדוגמא את 'אתגר 22' שלנו, שזה אתגר חינמי של 22 ימי טבעונות, זה מלווה בתזונאיות, ולנוער האתגר הוא בוואטסאפ".

פגשתם אנשים שעברו את האתגר?
"האמת שאני הפכתי לטבעונית בעקבות האתגר, זה היה בכיתה ח'. זו הייתה חוויה מאוד משמעותית עבורי, כשלפני זה הייתי צמחונית במשך שנתיים. בתהליך הזה פגשתי אנשים מדהימים, והיום זה מרגיש כמו בית".

אנשים לא אוהבים שנכנסים להם לצלחת, איך אתם מתמודדים עם זה?
"אני לא כזו. אני אף פעם לא באה לאנשים ומתחילה להטיף להם, זו לא הדרך שלי, טני לא חושבת שזה משהו שמניב תוצאות. אני מדברת עם אנשים בגובה העיניים, לראות אנשים שאכפת להם מבעלי חיים. אם אנשים לא רוצים, הם יכולים ללכת".

כהן משתפת על הכעס לטבעונים שהיה לה לפני התהליך: "האמת, כשהייתי צמחונית, הייתה לי חברה טבעונית באינסטגרם, והיא העלתה פעם תמונה של עגל שמפרידים אותו מאמא שלו, והיה בי הרבה כעס כלפיה. רק אחר כך הצלחתי להבין שהכעס הזה לא היה מופנה אליה, אלא כלפיי, על העובדה שעדיין תמכתי בהתעללות. הבנתי שלמרות שלא אכלתי בשר- עדיין צרכתי מוצרים שמלאים בסבל ורציתי להפסיק, אז התחלתי באתגר ומאז אני טבעונית".

עוגה טבעונית צילום: הילה כהן

מתכון לעוגת שוקולד צ'יפס טבעונית
"זה מתכון שגורף מחמאות, אנשים לא מאמינים שהוא טבעוני"

מצרכים:

3 כוסות קמח תופח

חצי כוס סוכר

חצי כוס שמן

2-3 כוסות חלב סויה

חצי כוס שוקולד צ'יפס

מתכון:

מחממים תנור ל-180 מעלות,

מערבבים קודם את המצרכים היבשים, ואחר כך מוסיפים את הרטובים (השמן וחלב הסויה).

מכניסים את העוגה לתנור למשך 40 דקות,

והיא מוכנה, "מעל מפזרים אבקת סוכר וזה יוצא מעולה"

בתיאבון!

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר