אוכלים את מה שאוהבים ונשארים רזים
אוכלים את מה שאוהבים ונשארים רזים

לא מצליחים לרדת במשקל | דיאטות משמינות? מסתבר שיש דבר כזה

סיגל תמיר Ph.D ,יועצת תזונה ואורח חיים בריא, מטפלת אלטרנטיבית ובעלת ניסיון של מעל 28 שנים, מסבירה מדוע הרזייה איננה עונש! הפתרון שמוצע בכתבה הוא לטווח ארוך וללא הפרדה מהמאכלים האהובים

כמה אנשים אתם מכירים שהצליחו לרזות בעזרת דיאטה? כמה עשרות בוודאי, אבל כמה מהם הצליחו להישאר רזים אחרי הדיאטה לתקופה העולה על שלושה-ארבעה חודשים? רק מעט. האם גם אתם מנסים לרזות שוב ושוב ולא מגיעים לתוצאה הנכונה? האם גם אתם מתחילים דיאטה נישברים ולא יכולים להמשיך?

אז קודם כל, אל תדאגו כי אתם לא לבד בסיפור הזה. הפתרון בידיכם ורק צריך להחליט לבצע אותו. בכתבה שלפניכם אסביר מדוע דיאטות משמינות ואיך אפשר לעצור זאת אחת ולתמיד.
האמת היא שבטווח הקצר, דיאטה יכולה לעזור, אבל בפועל, בטווח הארוך שזה היעד שכולנו רוצים להשיג, הדיאטה משמינה. מחקרים שונים מראים כי כ-90% מאלה העושים דיאטה מעלים את כל המשקל שהורידו ואף יותר מזה, זאת משום שהדיאטות אינן מתייחסות לנפש.
אך, לדאבוני חולקים לפעמים רגשות הנפש על תחושותיה של הקיבה. אם הקיבה מאותתת בכל פעם שהיא חשה רעב, הרי הנפש מאותתת בכל פעם שרע ומשדרת לנו לפתור את הבעיה באמצעות האוכל. ברגע שאתם עושים דיאטה ואוכלים תפריט מצומצם, אתם מרסנים זמנית את דרישות הנפש, אך הנפש לא יכולה להיות מרוסנת לאורך זמן. ביום מן הימים היא תתבע את רצונותיה והקיבה תיכנע לה. מכאן שכדי לרזות ולהישאר רזים לאורך זמן ובעצם לתמיד, עליכם ללמוד לספק גם את הצורך הנפשי וללמוד להבין את הגוף והנפש במקביל.
ובכן, צריך ללמוד לשנות את ההתנהגות והחשיבה. ראשית, תישאלו את עצמכם מדוע אתם רוצים להיות רזים? על מה אתם מוכנים לוותר?
רק כאשר תהיו בטוחים שהינכם מוכנים להתהליך השנוי וההרזייה, תוכלו להתחיל. ההרזיה איננה עונש ולכן אין כל צורך להתנזר מהמאכלים שאוהבים.
כמו כן, יש להבין שהרזייה אינה פרוייקט זמני אלא דרך חיים ולכן, יש לעשות זאת באופן תמידי, עקבי ובליווי שינוי חשיבה והתנהגות. תוכנית ההרזייה צריכה להיות מותאמת לכל אחד באופן אישי. הסיבה לכך היא שלכל אחד יש סדר יום שונה, העדפות שונות, משקל שונה ומבנה גוף שונה. כאשר תנסו לרזות באמצעות דיאטה, מנגנון וויסות המשקל יגרום לך לתחושת רעב מלווה בסחרחורות, עייפות, כאבי ראש והרגשה כללית רעה. הדרך היחידה לרזות היא רק ע"י תפריט מותאם באופן אינדבידואלי ומאוזן בשילוב תוכנית התנהגותית ושינוי חשיבה.

מספר טיפים להרזיה נכונה
– להפחית חצי ק"ג בשבוע – אם הורדת 2-3 ק"ג בשבוע פירוש הדבר שהדיאטה חריפה מידי.
– יש לאכול מספר ארוחות ביום ולא ארוחה אחת גדולה.
– להפחית מזון ומשקאות מתוקים.
– להקפיד על שתית מים מרובה.
– להמעיט שימוש בסוכר או להימנע ממנו לחלוטין.
– להוסיף פעילות גופנית לפחות פעמיים בשבוע, היא גם שורפת קלוריות וגם מעלה את קצב המטאבוליזם.
– לזכור שאי אפשר לרזות ללא מחשבה ושינוי התנהגות.
– לזכור שאין זה פרוייקט זמני, אלא דרך נכונה לחיים.

אם גם אתם רוצים ללמוד לרזות לתמיד בדרך טבעית וייחודית, הצטרפו כעת לסדנא הקרובה או לתוכנית האישית ותוכלו להיות חלק ממאות שכבר הצליחו.

סיגל תמיר Ph.D.יועצת תזונה ואורח חיים בריא, למעלה מ-28 שנים,
המנטורית שלך לתזונה והפרעות אכילה.

טלפון ליצירת קשר 050-7730938

קישור לאתר

כתבה נוספת של סיגל תמיר , יחד עם המלצות מצד מטופלות

ד"ר סיגל תמיר עם המלצות לירידה במשקל

סיגל תמיר PHD עם המלצות לירידה במשקל

, תודה על הרשמתך.
עתה אשר את קבלת הדיוור במייל וקבל את הידיעות החמות בעיר למייל שלך
אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר