המיון בביה"ח באשדוד ביום פתיחתו, 7 בנובמבר. צילום: עודד קרני
המיון בביה"ח באשדוד ביום פתיחתו, 7 בנובמבר. צילום: עודד קרני

מבוטחי קופות החולים באשדוד? כדאי שתתעדכנו

עדיף מאוחר מאשר אף פעם? לאחר פתיחת המיון קופות החולים לאומית, מאוחדת וכללית מבהירות: מעתה מבוטחי הקופות יוכלו לקבל את כלל השירותים בבית החולים החדש בהצגת טופס 17 (טופס התחייבות). מאידך, מבוטחי 'מכבי' לא נדרשים להצגת ההתחייבות

פורסם בתאריך: 12.11.17 13:56

     

בבית החולים הציבורי אסותא אשדוד נפתחה ביום שלישי המחלקה לרפואה דחופה. בכך, מסתיימת תקופה במהלכה החלו לפעול המחלקות השונות באופן הדרגתי ובית החולים פועל כיום במתכונת מלאה, אלא שעם השמחה הגדולה עד עתה חלה אי בהירות בכל האמור כלפי מבוטחי קופות החולים כללית לאומית ומאוחדת לגבי מתן השירותים שאינם תחת הגדרת רפואת חירות, משמע מיון ולידה . כך למשל, מבוטחת לאומית שביקשה לקיים ניתוח קיסרי מתוכנן קיבלה תושבה כי בשל התעריפים הגבוהים של בית החולים החדש אסותא באשדוד, לא אפשרי להנפיק לה התחייבות. אלא שמאז, דברים השתנו.

אז מה תמונת המצב כעת? בדקנו עבורכם, בשורה התחתונה: מבוטחי הקופות כללית לאומית ומאוחדת נדרשים לבקש התחייבות (טופס 17) לאסותא אשדוד, ואין מניעה מלקבלו. מבוטחי מכבי – לא נדרשים להצגת התחייבות

לאומית- מנהלת המחוז, ציונה אליאש: "המצב השתנה, מעתה אסותא אשדוד הוא כמו כל בית חולים אחר. ההסכם בשלבי חתימה אך לגבי המבוטחים- בית החולים אסותא פתוח, לכל ההפניות, לכל הטיפולים. לקוח הקופה יכול לקבל כל שירות בבית החולים החדש. היום הוצאנו עדכון -"לקוחות יקרים, שמחים לעדכן שכחלק משירותי הבריאות העומדים לרשותכם באיכות וזמינות בלתי מתפשרים , תוכלו מעתה להינות משירותי הרפואה באסותא אשדוד החדש. פרטים נוספים בסניפים. לשירותכם תמיד", זה קרה ממש היום, אנחנו נדאג לעדכן את כולם. בנימה אישית- אני אשדודית, וזה יום חג עבורנו, התפללנו לכך שנים, ואני שמחה שזה קורה. אני מברכת על פתיחת בית החולים".

כללית:"הקשר בין כללית ובית חולים אסותא הנו מקצועי, רציף וענייני, אף שטרם נחתם הסכם שירות בין שני הגופים. אין שום מניעה למבוטח כללית לפנות למיון או לשירותי מרפואות חוץ בביה״ח אסותא באשדוד בכל זמן נתון בכל ימות השבוע 24/7. ניתן להיבדק במיון גם ללא הפניה במקרים פטורים בתשלום המפורטים בהנחיות משרד הבריאות. כל זאת לטובת שלומם ובריאותם של התושבים״.

מאוחדת: "טרם נחתם הסכם, אין מניעה ממבוטחי הקופה לקבל שירות באסותא אשדוד, ההבדל הוא שמבוטחי מכבי נאצלים להסתפק רק באסותא אשדוד ואנחנו מאפשרים לתושבי אשדוד בחירה מלאה גם בבתי חולים נוספים כמו תל השומר, אסף הרופא וכו"

צילום: עודד קרני

אסותא אשדוד: "בית החולים הציבורי אסותא אשדוד פתוח לכל קופות החולים. אסותא פועלת מול כל קופות החולים על מנת להגיע איתם להסכמים לטובת תושבי אשדוד. מכבי ואסותא הקימו שירות ייחודי המשלב בין הקהילה לבין בית החולים. חברי מכבי תושבי אשדוד יכולים לקבל שירות אלקטיבי (מתוכן מראש) בבית החולים ללא צורך בהצגת התחייבות. מודל זה גם הוצע לקופות החולים האחרות ומתנהלים מולם מגעים רציפים כל העת".

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר