המיון בביה"ח באשדוד ביום פתיחתו, 7 בנובמבר. צילום: עודד קרני
המיון בביה"ח באשדוד ביום פתיחתו, 7 בנובמבר. צילום: עודד קרני

הבוקר: המיון בבית החולים באשדוד נפתח

עם פתיחת חדרי המיון, הושלמה הפעלתו של ביה"ח ובמד"א הנחו את הצוותים לפנות את המטופלים הדחופים מהעיר אליו ולא לקפלן וברזילי כפי שהיה עד עתה על הפתיחה מעיבה העובדה שעדיין לא כל מבוטחי הקופות יכולים לקבל שירות מלא ושוויוני בביה"ח

פורסם בתאריך: 7.11.17 08:23

     

בבית החולים הציבורי אסותא אשדוד נפתחה היום (שלישי) המחלקה לרפואה דחופה. בכך, מסתיימת תקופה במהלכה החלו לפעול המחלקות השונות באופן הדרגתי ובית החולים פועל כיום במתכונת מלאה. בין המחלקות בבית החולים ניתן למצוא חדרי מיון, מערך יולדות, חדרי ניתוח, מחלקות כירורגיה, פנימית, ילדים, אורטופדיה, גניקולוגיה, קרדיולוגיה, בדיקות דימות ומרפאות חוץ. שעה בלבד לאחר פתיחת המיון פונו לבית החולים שני פצועים, בעקבות פיצוץ שארע באשדוד.

המחלקה לרפואה דחופה, בראשותה של ד"ר דברה ווסט, נבנתה בסטנדרטים הגבוהים ביותר ומצוידת במכשור הרפואי המתקדם ביותר. צוות המחלקה מורכב מרופאים מומחים ומתמחים, מצוותי סיעוד בעלי ניסיון רב ברפואה דחופה ומכוחות עזר וסיוע, שנבחרו כולם בקפידה. המחלקה ערוכה להעניק מענה מיידי לכל צורך רפואי דחוף, כמו גם טיפול רפואי ראשוני. הצוותים עברו תהליך הכשרה מתמשך שמאפשר להם להעניק למטופלים טיפול מקצועי מקיף, אדיב, זריז ויעיל.

מנהלת המחלקה לרפואה דחופה, ד"ר דברה ווסט. צילום: עודד קרני

לדבריה של ד"ר ווסט, "בשמונת החודשים האחרונים צוות המחלקה לרפואה דחופה עבד סביב השעון על מנת להיערך לפתיחת המיון. השאיפה שלנו היא לייעל ככל שניתן את התהליכים במחלקה עצמה ובין המחלקות השונות. האני מאמין שלנו הוא שצריך לטפל בכל מטופל כאילו הוא בן משפחה, והדגש במהלך הטיפול הוא גם על ההיבט הרפואי וגם על ההיבט החוויתי של המטופל. נערכנו מראש לכל תרחיש שהצלחנו להעלות בדעתנו ואנחנו מקווים ומאמינים שנצליח להתמודד עם כל דבר, ויחד עם זאת נשאף תמיד לייעל ולשפר את הטיפול על כל היבטיו".
בתכנון המחלקה לרפואה דחופה הושקעה מחשבה רבה, שמטרתה לאפשר לצוותים להעניק טיפול בתנאים הטובים ביותר, תוך שמירה מרבית על כבודם ופרטיותם. כך למשל, מיטות הטיפול במחלקה מופרדות זו מזו באמצעות קירות, במקום וילונות. המחלקה תאויש במומחה ברפואה דחופה לכל אורך שעות היממה, כדי לתת לצוות המטפל את הגיבוי המקצועי הטוב ביותר עם קליטת המטופלים.

המחלקה צפויה לשרת כחצי מליון מתושבי אשדוד והסביבה, כאשר מבוטחי כל קופות החולים יוכלו לקבל בו טיפול רפואי שוויוני. במסגרת המלר"ד פועלות מספר יחידות מתמחות, ובכל אחת מהיחידות צוות בעל הכשרה מתאימה לתחום: מיון ילדים – לילדים עד גיל 18, מיון נשים – לטיפול דחוף בתחום רפואת הנשים ומיון יולדות – לטיפול בנשים מהשבוע ה-22 להריונן.בוקר טוב אשדוד: החל מהבוקר בשעה 8 יחלו חדרי המיון בבית החולים אסותא אשדוד לקלוט מטופלים. בכך למעשה תושלם פתיחתו והפעלתו המלאה של בית החולים בעיר, שהחל להיפתח בצורה הדרגתית בחודש יוני.

בראש המיון או בשמו הנוסף מלר"ד – מחלקה לרפואה דחופה וטראומה – עומדת ד"ר דברה ווסט, נשואה ואם לארבעה, ילידת אוסטרליה. היא התמחתה ברפואה פנימית וברפואה דחופה בביה"ח שערי צדק בירושלים ובתפקידה האחרון ניהלה את המיון הכירורגי בביה"ח איכילוב.

 

 

 

צילום: עודד קרני

 

מנהלת המיון, ד"ר דברה ווסט. צילום: פייסבוק ביה"ח

בית החולים באשדוד הוא בית החולים הציבורי הראשון שנבנה בישראל זה קרוב ל-40 שנה. בשלב זה הוא מכיל 300 מיטות ולפי התכנון הוא צפוי להתרחב כבר בשנים הקרובות.

פרופ' ביטרמן וצוות המיון. צילום: עודד קרני

נכון לעכשיו עדיין לא הושגו הסכמים בין אסותא לאשדוד לבין קופות החולים, מלבד מכבי שירותי בריאות, שהיא הבעלים של אסותא והדבר מעיב על הפתיחה החגיגית. מבוטחי הקופות האחרות יוכלו לפי חוק לקבל טיפול בחדר המיון ושירותי רפואה דחופה כמו כל אחד אחר, אולם ככל שמדובר בהליך מתוכנן מראש עליהם להצטייד בטופס 17 מטעם הקופה שלהם.

 

מנהל מד"א לכיש עמי אבגי שלח אתמול הודעה מפורטת לעובדי ומתנדבי הארגון ובה הנחיות לנוכח פתיחתו של המיון באשדוד. במקרים דחופים בעיר ובסביבתה הקרובה ייפנו צוותי מד"א את החולים לביה"ח באשדוד ולא לקפלן וברזילי כפי שההיה עד עתה.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר