שרידי המטען והבלונים שאותרו במושב אמונים. צילום: בעל המשק

מושב אמונים ליד אשדוד: אותר מטען נפץ שהגיע עם בלונים

פורסם בתאריך: 7.2.20 10:53

     

מטען נפץ שהגיע עם בלונים נמצא בידי תושב מושב אמונים ליד אשדוד לפני זמן קצר בשטח המשק שלו. לא היו נפגעים. חבלנים בדרכם למקום כדי לבדוק אם הוא התפוצץ ולפנות אותו משם.

לפני שלושה שבועות הגיעו בפעם הראשוני בלוני נפץ לאשדוד. גם אז לא היו נפגעים. בעת האחרונה יש התגברות בהיקף התופעה.

אתמול נחפשה מערכת ההלייזר המבצעית הראשונה "להב אור" ליירוט בלוני תבערה ונפץ באמצעות קרן לייזר. היא פותחה בידי משטרת ישראל, חברת אופטידיפנס ומערכת הביטחון:

לפי ההודעה מזה כשבוע פועלת באוגדת עזה מערכת "להב אור" שפותחה בהובלת משמר הגבול של משטרת ישראל ושלושה מהנדסים ופיזקאיים בתחום האלקטרו-אופטיקה והלייזרים, פרופסור עמי ישעיה מאוניברסיטת בן גוריון, ד"ר רמי אהרוני וד"ר אודי בן עמי, מפא"ט המשטרה ,מפא"ת משרד הביטחון וצה"ל ובשילוב מערכת של חברת אלביט ואמצעים נוספים שסיפקה החטיבה הטכנולוגית של צה"ל.

המערכת, כך דווח, הצליחה ליירט בהצלחה מעל 90% מהבלונים שאותרו בגזרתה. "מדובר בהצלחה חסרת תקדים להפעלה מבצעית ראשונה מסוגה בעולם של מערכת לייזר למטרת יירוט בלונים", נמסר על ידי דובר מג"ב.

המערכת מקבלת גילוי וזיהוי המטרה על ידי מערכת ה- SupervisIR של אלביט, מערכת איכון זו מגלה ביום ובלילה עם כושר גילוי השווה בערך לכ- 150 מצלמות הפרוסות זו לצד זו. המערכת מצוידת ביכולת גילוי ושליפת תמונות אוטומטית ממספר אזורי עניין במרחב תוך העברת נתונים מהירה למערכת "להב אור" שרוכשת עוקבת ומפלילה את הבלון או צרור הבלונים, ולבסוף בעזרת קרן לייזר ייחודית מפוצצת אותם.

הלקחים שמופקים מהפעילות המבצעית של המערכת יישמו בדגם משופר שיוכל להתמודד בצורה יעילה עם איום הרחפנים.

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר