רועי ויניב קקון עם אביב בילדותם/ צילום נדב ליננברג
רועי ויניב קקון עם אביב בילדותם/ צילום נדב ליננברג

האזינו: השיר על אביב חקאני, החבר שנפל

15 שנים אחרי שסרן אביב חקאני מאשדוד נהרג, מבצע רועי קקון את השיר שכתב אחיו יניב לזכר חבר הילדות: "שומר אותך איתי"

פורסם בתאריך: 7.5.19 19:50

     

אביב חקאני נחשב לקצין המנהרות הראשון של צה”ל. הוא נהרג ברצועת עזה ב-2004 כשהוא בן 23. שנה לאחר מותו כתב חברו הטוב יניב קקון, כיום המשנה לראש העיר, שיר לזכרו: “שומר אותך איתי”. אבל השנה השיר גם הולחן והופק. הוא הוקלט בידי רועי קקון, אחיו של יניב, שגם הוא היה חברו הטוב של אביב, וביום הזיכרון הזה גם יושמע ברדיו.

השיר עוסק ברצון לשמור איתנו את זכרם של מי שנפלו. השיר נכתב בידי יניב קקון במילואים הראשונים שלו כמפקד מחלקה. “זה היה אחרי שהתמקמנו במוצב וישבנו לארוחת ליל שישי כל המחלקה”, אומר יניב, “הרגשתי את אביב שם לצדי, ערבוב חזק בין הפעמים שהיינו כאן יחד בעוטף עזה, עשרות הפעמים שעשינו יחד קידוש במהלך הילדות והידיעה שהוא כבר לא כאן. הרגשתי שאני חייב לדבר איתו, לכתוב לו שאני זוכר ואוהב לתמיד.

“זה שיר על אביב, על הודעת הנפילה, על הילדות בצופים ובאשדוד, על קבוצת חברים שעושה הכול יחד מכיתה ג’, חתונות, פרידות, אחים, ועל כל מה שכבר לא נזכה לעשות יחד”, אומר רועי קקון, אחיו של יניב, שהחליט לבצע את השיר 14 שנים לאחר שנכתב, “ברוח השיר התאספנו קבוצת חברים, רונן הרוניאן הלחין וניגן קלידים, זיו לוי ניגנה צ’לו, רותם כהן עיבד”.

 

אביב חקאני נולד באשדוד ב-1981, ובה בילה את מרבית שנות הילדות וההתבגרות. הוא היה חניך ומדריך בתנועת הצופים ולמד בתיכון מקיף ו’ בעיר. עם גיוסו לצה”ל שובץ בחיל ההנדסה. פסגת שירותו הצבאי של אביב הייתה באוגדת עזה – שם שירת כ”קצין המנהרות” הראשון של צה”ל.

קצין המנהרות. חקאני ז"ל

הוא נפל בציר פילדלפי שברפיח ביום כ”א באייר תשס”ד (12.5.2004), בעת התפוצצות הנגמ”ש שעליו פיקד מפגיעת טיל נ”ט. עם אביב נהרגו ארבעת לוחמיו – רס”ר אימן גדיר, סמ”ר ליאור וישינסקי, סמ”ר זאור (זוהר) סמיילייב וסמל אלעד כהן. שלושה חיילים נוספים, שפעלו על כלים אחרים שנמצאו סמוך לנגמ”ש, נפצעו.

עדנה לחקאני מתוך הסרט "החלל שבינינו"

האם, עדנה לחקאני, מתוך הסרט "החלל שבינינו"

“אביב במשך 23 שנה היה רק שלי, של אחיותיו וחבריו הטובים”, אומרת אימו עדנה חקאני. “אבל מרגע שנפל על הגנת המולדת הבנתי שדידוש הוא לא רק שלנו, שיש עוד הרבה מאוד אנשים שהוא שמר עליהם והם ששמרו אותו איתם. בעצם אנחנו נותנים לו חיים חדשים לאחר שהוא נתן את חייו למעננו”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר