שמואל גור ז"ל

"זיכרון בסלון": זוכרים את שמואל גור

פרויקט ההנצחה 'זיכרון בסלון' – תושבי גן יבנה לוקחים אחריות על זיכרון השואה

פורסם בתאריך: 29.4.19 09:14

     

כמידי שנה בשנים האחרונות, תכנית זיקה – זהות יהודית ישראלית קהילתית – תכנית ישובית בגן יבנה הפועלת בשיתוף המועצה המקומית והמתנ"ס, שותפה לפרויקט 'זיכרון בסלון' לקראת יום הזיכרון לשואה ולגבורה. בפרויקט זה התארחו עד כה אנשי עדות, ניצולי שואה, בסלון ביתם של תושבי גן יבנה וסיפרו את סיפור השרדותם ותלאות בני משפחתם.

לצערנו, הולך ופוחת הדור, ורבים מהניצולים כבר לא איתנו. בשל כך, יחד עם צוות החשיבה, בהובלתם של ראש המועצה, דרור אהרון וסגנית ראש המועצה מחזיקת תיק החינוך ויו"ר זיקה גן יבנה, ירדנה אוקמן, חשבו המשתתפים כיצד יוכלו לשמר את הזיכרון, לספר את הסיפורים האישיים בעזרת הדור השני והחשוב מכל – אילו ערכים חובה עלינו להנחיל לדור הצעיר על מנת לשמור על אחדות עם ישראל, שמירה על ארץ ישראל והדאגה שלעולם לא נחווה שואה כזו שוב.

אנשי גן יבנה בחרו לקחת אחריות על העברת הסיפור לדורות הבאים, מתוך תחושת מחויבות לחשיבות הנושא והנחלת זיכרון השואה.

כך, בוצעה פנייה למנהלי בתי הספר בישוב ולמתנדבים אדיר חרובי וחוה הירש ונבנתה תכנית יישובית משותפת – אשר תיתן מענה למטרות אלה. ראש המועצה הציע להנציח את שמואל גור ז"ל, לאחר שניחם את בנו ושמע את סיפורו המרגש והערכי. הוחלט כי בכל בתי הספר בישוב ילמד סיפורו האישי של שמואל גור ז"ל, ניצול יהדות סאנוק בפולין, שהלך השנה לעולמו. כל בית ספר בוחר למי וכיצד להעביר – צוותי חינוך, שכבות תלמידים, הורי בית הספר ועוד.

 

כחלק מהפרויקט, הוכנה מצגת מפעילה, המותאמת למגוון גילאים, משולבת בקטעי וידאו אותנטיים בעריכת אדיר חרובי, ראיונות עם שמואל גור ומערך הנחיה והפעלה שהוכן על ידי המנהלים. שמואל גור ז"ל, שניצל מהתופת אך איבד את מרבית בני משפחתו, עלה לארץ בשנת 1949 והפך לאיש חינוך המנחיל ערכים הומניסטיים לבני הדור הצעיר בארץ ובגולה.

זיכרון בסלון, מתוך הסרט "ללכת על המים"

 

בנו של שמואל, אלי גור, בחר להמשיך את משנתו החינוכית של אביו וכיום הוא מכהן כמנהל עמותת 'ניצנים' הפועלת לקידום סדר יום יהודי-ישראלי ברשויות מקומיות, דרך תכניות כמו 'זיקה' בגן יבנה. תכניות ניצנים פועלות לקירוב ואחווה בין כל גווני העם. בערב יום השואה, 1.5.19 בשעה 21:15 יתארח בבית משפ' הירש אלי גור ויספר את סיפורו של אביו.

במסגרת אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה תערוך תכנית זיק"ה ערב נוסף מיוחד השם זרקור על בני הדור השני. מפגש מיוחד של מועדון הסרט הטוב עם הסרט 'ללכת על המים' – מותחן דרמטי עוצר נשימה! ביום שלישי 30.4 בשעה 19:30 כולל שיחה מקדימה עם הלן שלזינגר דרור על חוויות הדור השני לשואה.

לרכישת כרטיסים http://bit.ly/2UdSplw

** להרשמה לאירוע זיכרון בסלון לחצו http://bit.ly/2ZcGp3p

לקריאה נוספת על שמואל גור ז"ל http://gurse.blogspot.com/

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר