זוכרים ומנציחים את יום השואה הבינלאומי בבן גוריון באדיבות: ביה"ס בן גוריון
זוכרים ומנציחים את יום השואה הבינלאומי בבן גוריון באדיבות: ביה"ס בן גוריון

תלמידי בן גוריון ציינו את יום השואה הבינלאומי

ביה"ס בן גוריון בחר להנציח את יום השואה הבין לאומי בדרך מיוחדת בפעילות שכללה את תלמידי כיתות ה'-ו'

פורסם בתאריך: 28.1.19 21:46

     

ביום ראשון (27.1) ציינו ברחבי העולם את יום השואה הבינלאומי. בבית הספר בן גוריון החליטו גם הם לציין את המאורע וקיימו פעילות ענפה סביב ספרה של שלומית הרטמייר – "תיאטרון הילדים".

תלמידי שכבת כיתות ה'-ו' האזינו לספרנית בית הספר, רינת פרץ, אשר קראה באוזניהם את סיפורו המרגש של לאון, ניצול שואה ואביה של הסופרת. "תיאטרון הילדים" מבוסס על סיפור אמיתי, אשר מנציח את עדותו של לאון הרטמייר, אשר הקים יחד עם אחותו בטקה וחברים נוספים בני גילם, תיאטרון בובות. לליאון ולחבריו היתה ילדות מאושרת בפולין, אשר נגדעה בסערה, ערב מלחמת העולם השנייה.הם הצליחו להציג הצגה אחת לפני פרוץ המלחמה באחד בספטמבר. הספר מגולל מוטיבים מהמסורת של יהדות פולין, הווי חייהם בעיירה, את רגעי השמחה הפשוטים לצד הכאב שבהתמודדותם עם גילויי אנטישמיות, גזענות ובריונות.

רותם ואופק, תלמידי כיתה ה'4 מספרים: "הסיפור היה מרגש מאוד. היה לנו עצוב לשמוע איך הילדים הגרמנים הציקו ליהודים, יידו לעברם אבנים ופגעו בגולי, הכלב שלהם. רינת הספרנית ביקשה מאיתנו לכתוב מכתב אופטימי ומלא תקווה ללאון ובטקה, ולספר מה צפוי להם בסיום המלחמה. אנחנו התמקדנו בהקמת המדינה שלנו והישגיה הנאים."

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר