אוטובוס החיילים עולה באש לאחר פגיעת טיל הקורנט. צילום: Menahem KAHANA - AFP
אוטובוס החיילים עולה באש לאחר פגיעת טיל הקורנט. צילום: Menahem KAHANA - AFP

פגיעת הנ"ט באוטובוס החיילים: הערה למפקד החטיבה

בתקרית שהתרחשה באתר "חץ שחור" ב-12 בנובמבר נפצע קשה חייל צה"ל מיכאל שובל שער מגן יבנה. אמו, מיכל, אמרה היום בעקבות ממצאי התחקיר: "האירוע היה חמור מאוד והעונש הוא לדעתי עדין מאוד, כמו לעשות 'נו, נו, נו' לילד"

פורסם בתאריך: 17.12.18 14:55

     

חודש לאחר תקרית הנ"ט ואוטובוס החיילים, פרסם היום צה"ל את ממצאי התחקיר שערך בעקבות האירוע, שבו נפצע קשה חייל צה"ל מיכאל שובל שער מגן יבנה.

התחקיר מצא פערים מבצעיים בהתנהלות הכוחות ובעקבותיו הוחלט לרשום הערה פיקודית למפקד החטיבה הצפונית בעזה וכן למפקד הגדוד בגזרה ולשני מפקדי פלוגות.

התקרית אירעה באתר "חץ שחור" על גבול הרצועה. חמאס צילם את הירי ואת הפגיעה:

התקרית התרחשה ב-12 בנובמבר. החיילים הגיעו למקום במהלך קורס לצורך תדרוך. לפי "הארץ" בכניסה לאתר הוצב מחסום של משטרה צבאית מפני שלצה"ל היתה התרעה על ירי לאזור, אך החיילים החליטו לעקוף אותו באישור המפקדים ומסרו פרטים לא נכונים כשטענו שיש להם אישור כניסה כנדרש. כמה דקות לאחר ירידת החיילים, נורה טיל קורנט שהשמיד את האוטובוס.

"האירוע היה חמור מאוד והעונש הוא לדעתי עדין מאוד, כמו לעשות 'נו, נו, נו לילד', זה עונש קל מידי", אמרה לפני זמן קצר מיכל שער, אמו של מיכאל. "אף אחד לא אמור היה להיכנס לשם. מי שנתן את ההנחיות להיכנס למקום חסום, צריך היה להיענש בצורה קשה, כדי שטעות כזאת לא תחזור על עצמה. הרי בקלות רבה היו עלולים, חלילה, להיהרג שם 40 חיילים".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




שער, 19, ששהה בקרבת האוטובוס נפצע קשות. הוא טופל בידי צוות מד"א שפינה אותו לבית החולים סורוקה. כעת הוא נמצא בשיקום בבית החולים שיבא תל השומר. הוא איבד את הראייה בעין אחת והחל לחזור ללכת בכוחות עצמו.

"הבן שלנו היה בין חיים למוות", הוסיפה שער, "עכשיו מצבו הרבה יותר טוב ברוך השם".

משפחת שער עברה מאשדוד לגן יבנה לפני כשנתיים. מיכאל הוא הבן הבכור במשפחתו והוא בוגר ישיבת נווה הרצוג.

הפראמדיק אלכס קוסינוב, החובש הבכיר אלעד אלפסי והמתנדבת זוהר זוביב והחייל מיכאל שובל צילום: דוברות מד"א

הפראמדיק אלכס קוסינוב, החובש הבכיר אלעד אלפסי והמתנדבת זוהר זוביב והחייל מיכאל שובל שער, שבו טיפלו במפגש מרגש שנערך במהלך חנוכה. צילום: דוברות מד"א

בצה"ל אמרו היום בנוגע לתחקיר, ש"האירוע התרחש בתחילת סבב לחימה בגבול רצועת עזה, לאחר שכחלק מההיערכות המבצעית הוצבו חסימות במרחב, ביניהן גם חסימה באמצעות ניידת משטרה צבאית בכניסה לאתר ״חץ שחור״, זאת לאור הערכת המצב וניתוח האיומים.

"בתחקיר, שהתבצע באוגדת עזה, בזרוע היבשה ובפיקוד הדרום והוצג לראש המטה הכללי נמצאו פערים מבצעיים בהתנהלות הכוחות בשטח בתחום שליטה, בידוד המרחב ובמשמעת המבצעית".עוד נמסר: "לקחי האירוע הופקו וייושמו. בעקבות התחקיר, אוגדת עזה גיבשה תוכנית מעודכנת לבידוד מרחב האוגדה בחירום שתתורגל באופן מלא בשבועות הקרובים".

לאחר ירי הנ"ט החל ירי מאסיבי של רקטות ופצמ"רים לעבר ישובי הדרום. חיל האוויר תקף בתגובה מטרות ברצועה.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר