אוטובוס חברת אפיקים. צילום: ויקיפדיה

רפורמת התחב"צ בגן יבנה: היו מי שראו את הנולד?

רפורמת התחבורה הציבורית של משרד התחבורה תביא שינוי מרענן לתושבי מועצת גן יבנה, אך לטענת האופוזיציה השינוי יכל היה להגיע ארבע שנים קודם לכן לולא הנושא שהועלה ונחקר על ידי עו"ד הדס ויצמן - קודם. תגובת המועצה: "מדובר בטענות שווא ממוחזרות שנועדו בכדי לנסות להשיג רווח פוליטי"

פורסם בתאריך: 2.4.18 12:17

     

כידוע ביום רביעי בשבוע שעבר נכנסה לתוקפה רפורמת התחבורה הציבורית הכוללת גם את היישוב גן יבנה, במסגרת הרפורמה הכרטיס החופשי יומי יפעל בכל הארץ ויאפשר שימוש חופשי באמצעי התחבורה השונים ללא תוספת תשלום. עו"ד הדס ויצמן מסיעת "יד" אמרה לכאן דרום:

"כבר בתחילת  הקדנציה לחברותי במליאת המועצה החלטתי , שעל אף שהאופוזיציה מונה 2 חברי מועצה בלבד, על כתפי מונח תפקיד חשוב ביותר והוא להוות את הגוף הביקורתי לעבודת המועצה. אולם, לא רק כגוף ביקורתי אני פועלת אלא גם כגוף יוזם בהעלאת הצעות לסדר יום תוך ניסיון לרתום מרכיבים מן הקואליציה לטובת רווחת התושבים. כבר מתחילת הקדנציה שלי, כשעדיין הייתי "ירוקה" בפוליטיקה  נחשפתי לצורך, שעולה ומאפיין את כלל הציבור בגן יבנה והוא "תחבורה ציבורית נגישה". הן הנגשת היישוב לכלל התושבים בתוך היישוב והן בהנגשת תחנת הרכבת עד הלום בלוחות זמנים המתואמים לשעות הרכבת.

בעזרתם של חברים יזמתי קבוצת עבודה שתבחן את  הנושא לעומקו. לאחר מספרי חודשי עבודה לא מעטים, במהלכם בחנתי את התחבורה הציבורית בערים השכנות דוגמת אשדוד וגדרה, נפגשתי עם רפרנטים  במשרד התחבורה, ויו"ר מוניות השירות באשדוד, גיבשתי בתחילת שנת 2014 הצעה לסדר יום. ההצעה היוותה את אבן הדרך הראשונה בהובלת שינוי מהותי בתחבורה הציבורית –בגן יבנה".

אלא שלטענת עו"ד ויצמן הקואליציה לא קידמה את הנושא בארבעת השנים האחרונות ודחתה אותו מעל סדר היום, מה שהוביל לאי קידום הנושא לרווחת תושבי המועצה.

 

"בשלהי שנת  2016 מס' חברים, תושבי הישוב ואני ביניהם, ייסדנו  קבוצה בשם " גן יבנה משנה כוון" כאשר לקבוצה נבחר  עו"ד מוטי יוסף כמוביל הקבוצה לרשות המועצה המקומית  גן יבנה.

בקבוצה, מספר לא מבוטל  של חברים יצירתיים צעירים ועם חשיבה שמחוץ  לקופסא. במגוון הנושאים שעלו בקבוצה עלתה שוב ושוב הבעיה – של  אי נגישות ראויה לתחבורה ציבורית. ושוב הוקמה קבוצה מצומצמת שתבחן את  נושא התחבורה הציבורית.

במהלך  סוף שנת  2017 ותחילת  2018 עשינו סקר צרכים ישובי במסגרת קבוצת "גן  יבנה משנה כוון" בראשות מוטי יוסף , כדי לבחון לעומק מה מציק לתושב . הנושא הבולט שעלה בסקר היה  נושא התחבורה הציבורית בגן יבנה.

בחזרה להיום, בחודש ינואר 2018 (4 שנים לאחר ההצעה לסדר היום שלי) משרד התחבורה בעצמו הגיע למסקנה כי לא מספיק לתגבר תחבורת אוטובוסים, כפי שנעשה עד כה  אלא צריך לצאת "מהקופסה " ולהביא פתרונות יצירתיים. ,ב"הרפורמה בענף המוניות יוצאת לדרך".  לו המועצה הייתה משתפת פעולה עמי עוד משנת 2014  (מה שלא קרה) ,היו יכולים להיחסך לתושבים 4 שנים לשל אי נוחות וסבל.

בשורה תחתונה- ידי לא תרפנה עד אשר אמצא פתרונות הולמים לתחבורה הציבורית בגן יבנה, בין אם זה יהיה בקדנציה הזאת, לבין אם זה בקדנציה הבאה".

תגובת מועצת גן יבנה: 

"המועצה המקומית גן יבנה מקיימת דיונים אינטנסיביים עם הרשות הארצית לתחבורה במשרד התחבורה ועם חברות האוטובוסים השונות במטרה לשפר את שירותי התחבורה הציבורית המוענקים לתושבי היישוב.

במסגרת זו ובעקבות הדיונים המשותפים, הוחלט רק לאחרונה על הפעלתו של קו מספר 19, קו חדש מהיר וישיר מהשכונות הצפוניות בגן יבנה ישירות אל תחנת הרכבת אשדוד עד הלום. בנוסף, שופר מסלול השירות של קו 335 עבור תושבי גן יבנה.

מאז הפעלתו של קו 19 החדש ושדרוג המסלול של קו 335, קיבלנו פניות רבות של תושבים שמשבחים את הקו. עם זאת, במספר מקרים פרטניים עלו בקשות של תושבים לשיפור וטיוב זמני ההגעה של הקו ופניותיהם הועברו לרשויות המוסמכות שפועלות לטיוב זמני הקווים לרווחת התושבים.

באשר לדבריה של הדס ויצמן, הרי שמדובר בטענות שווא ממוחזרות שנועדו בכדי לנסות להשיג רווח פוליטי.

המועצה פועלת כל העת לשיפור התחבורה הציבורית וכפי שניתן לראות גם מגיעה להישגים של ממש בתחום זה, לכן טענותיה מופרכות מן היסוד".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר