אושר דרעי. צילום מתוך פייסבוק
אושר דרעי. צילום מתוך פייסבוק

מותה של אושר דרעי: אשדוד וגן יבנה מקדמות חקיקה להצבת מזרקי אפיפן במסעדות

בעקבות מותה של אושר דרעי מתגובה אלרגית לחלב החלו יוזמות חקיקה שנועדו לחייב בתי עסק מתחום המזון. ראשי הרשויות של אשדוד וגן יבנה כבר הודיעו כי יקדמו חקיקה כזאת

פורסם בתאריך: 21.4.21 10:42

     

זה החל זמן קצר לאחר מותה של אושר דרעי, בת 23 מחצור הגלילית, מתגובה אלרגית שנגרמה לאחר שטעמה מקצפת חלבית. חבר מועצת העיר אשדוד, חנוך דרך ארליך הציע לחייב מסעדות בהחזקת מזרקי אפיפן שנועדו לסייע בעת התקף אלרגיה וזה המשיך עם חברת סיעתו, סטלה ויינשטיין שטענה כי צריך לפעול יותר בהסברה ופחות בהטלת האחריות על העסקים.

אבל נראה שראשי הרשויות כבר השלימו עם מהלך חקיקה שכזה, כך הודיעו גם ד"ר יחיאל לסרי וגם דרור אהרון.

מזרקי אפיפן. צילום: דוברות איחוד הצלה

מזרקי אפיפן. צילום: דוברות איחוד הצלה

"בשבוע שעבר נחרדנו ממותה הטראגי של הצעירה בת ה-22 אושר דרעי ז"ל, מתגובה אלרגית קשה לחלב בארוחה במסעדה. לו היתה במסעדה זריקת אפיפן ניתן היה להציל את חייה". כתב ד"ר יחיאל לסרי בפוסט שהעלה בדף הפייסבוק שלו, וציין כי החליט לאמץ את הצעתו של חבר המועצה דרך ארליך, לפיה תפעל העירייה על מנת לקדם חקיקה מקומית שתחייב מוסדות ציבור, בתי עסק מסעדות ומפעלים, בהם מוגש מזון, בהחזקה דרך קבע של זריקת אפיפן.

ד"ר לסרי. צילום: שמואל דוד

"גם בנושא זה, אשדוד תהיה מהחלוצות" כתב ד"ר לסרי וציין כי "בינתיים, ובעצה אחת עם עו"ד ארליך, הנחיתי לרכוש מזרקי אפיפן לכל המסעדות בעיר, בנוסף למסע הסברה מקיף, והצבת שלט ברור בכניסה למסעדה ועל שולחן ההגשה, הקורא לכל הלקוחות עם אלרגיה ליידע את צוות השירות במסעדה".

דרור אהרון

דרור אהרון. צילום: המועצה המקומית גן יבנה

כאמור, גם בגן יבנה, הודיע ראש המועצה, דרור אהרון כי כבר בישיבת הנהלת המועצה הקרובה תעלה הצעת החלטה לחייב אחזקתם של מזרקי אפינפרין כנגד אלרגיות מסוכנות בבתי עסק לממכר מזון בעיר ולהכניס את הנושא תחת תנאי לרישיון עסק. בישיבה, יבקש ראש המועצה לבחון את עלויות הנושא ולשקול יחד עם חברי ההנהלה השתתפות וסבסוד של המועצה ברכישת המזרקים לבתי העסק ביישוב לצד הצבת שלט בבית העסק שמעיד על הימצאות המזרק בבית העסק.

"המקרה הטרגי והמיותר שאירע בשבוע שעבר מחייב אותנו לנקוט בפעולה אקטיבית למניעת הישנות של מקרים נוספים מעין אלה", אמר דרור אהרון, "בישיבת הנהלת המועצה הקרובה, אנו נפעל להוביל פתרון לנושא למען בטיחותם של תושבי היישוב הסובלים מאלרגיות".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר