אושר דרעי. צילום מתוך פייסבוק
אושר דרעי. צילום מתוך פייסבוק

בעקבות מות הצעירה מאלרגיה: יוזמה להצבת מזרקים במסעדות באשדוד

הטרגדיה של הצעירה מהצפון שמתה בעקבות תגובה אלרגית לחלב, זעזע את המדינה. חבר המועצה חנוך דרך ארליך מציע לחייב מסעדות להחזיק במזרק אפיפן

פורסם בתאריך: 16.4.21 11:41

     

מותה של אושר דרעי, בת 23 מחצור הגלילית, עורר תגובות רבות לצד חשש גדול. דרעי, שאלרגית לחלב, מתה בלילה שבין רביעי לחמישי לאחר שטעמה מקינוח חלבי.

אמה של דרעי טענה כי מדובר במסעדה בשרית כשרה שבתה עבדה בה וכי לא אמור היה להיות בו קינוח חלבי. זאת הסיבה שדרעי לא נשאה עליה את מזרק האפיפן שאמור לנטרל את התגובה האלרגית.

מזרקי אפיפן. צילום: דוברות איחוד הצלה

מזרקי אפיפן. צילום: דוברות איחוד הצלה

אילו היה מזרק שכזה בקרבת מקום, חייה של דרעי כנראה היו ניצלים. המשטרה חוקרת ככת את בעלי ועובדי המסעדה, בחשד לגרימת מוות ברשלנות.

הזעזוע בעקבות המקרה הזה, הביא את חבר מועצת העיר אשדוד, חנוך דרך ארליך, ליזום הצעה לחוק עזר עירוני בנושא.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




"קורא על הטרגדיה בצפון ועל נושא המניעה והטיפול  וחושב לעצמי, כמה פשוט למנוע את המקרה הבא חס וחלילה ושאסור להמתין לתיקוני חקיקה ארציים", כתב דרך ארליך בפוסט בפייסבוק.

עו"ד חנוך דרך ארליך. צילום: פבל

עו"ד חנוך דרך ארליך. צילום: פבל

הוא הזכיר שם כי כבר הביא לאישור הצעה להצבת מכשירי מפעם מציל חיים בכל בניין חדש וכי בעקבות ההצעה ההיא פנתה אליו אודליה אלבו והציעה לקדם הצעה דומה בנוגע למזרק אפיפן.

"על כן, בתחילת השבוע אציע לראש העיר ד"ר יחיאל לסרי מתווה פעולה עירוני מיידי להצבת מזרקי אפיפן בכל המסעדות בעיר, וכן בדיקת היתכנות לשלב זאת בתנאי רישוי העסק במינימום טרחה לעסקים. שלא נידרש", כתב דרך ארליך וציין כי עלותו של מזרק כזה היא כ-200 ש"ח בלבד.

אושרי נזרי. צילום: אורי קריספין

אושרי נזרי. צילום: אורי קריספין

אושרי נזרי, הבעלים של פיצה איטליאנו, הגיב בחיוב להצעה הזאת וכתב: "רעיון מצוין חנוך דרך ארליך, אני עצמאי ובעל עסק שנותן שירות להרבה לקוחות ביום. רעיון מאד חשוב, אנחנו פיצה איטליאנו אשדוד ביום ראשון נדאג לקנות את המזרקים. לא מעניין אותי עלות כספית, חיי אדם חשובים יותר מכסף. ממליץ לכל בעלי העסקים באשדוד לקנות את המזרקים. חובה בכל עסק".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר