הזרמת קולחין ממאגרי תימורים לנחל האלה. צילום מרחפן: עיריית אשדוד
הזרמת קולחין ממאגרי תימורים לנחל האלה ינואר 19'. צילום מרחפן: עיריית אשדוד

נדחתה בקשה להזרמת קולחים לנחל; שלושה גולשים הגישו יצוגית

בקשתה של מועצה אזורית באר טוביה להזרים גם בחורף הנוכחי מי קולחים ממאגר תימורים נתקלה בסירוב

פורסם בתאריך: 1.1.20 16:34

     

מנכ"ל רשות המים, גיורא שחם, השיב בשלילה לבקשה של מועצה אזורית באר טוביה להזרים מי קולחים "עודפים" ממאגר תימורים לנחל האלה ודרכו לנחל לכיש ולים באשדוד. זאת, לאחר שהמאגרים חוברו בצנרת למאגר קדמה שמדרום, דבר שלא היה בחורף שעבר, עת הוזרמו כמויות גדולות מאוד של מי קולחים וזיהמו את הנחלים והים. כעת יש אופציה להזרים למאגרים אחרים אם המאגרים בתימורים מתמלאים.

רשות המים סירבה גם למתן צו הרשאה לתאגיד הביוב האזורי להזרמת עודפי קולחי מט"ש (מכון טיהור שפכים) תימורים, בשעות ספיקת שיא לנחל האלה וממנו לנחל לכיש. בכך קיבלה את עמדת עיריית אשדוד, איגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד חבל יבנה והמשרד להגנת הסביבה.

"ניתן לומר שהמאבקים לאחר הזרמות החורף שעבר, ממעלה הנחל, נשאו פרי – מאז שודרגו מערכות הטיפול והאיגום של מט"ש תימורים ומאגרי הקולחים", מסרו באיגוד ערים.

בתשובה לבקשה ששיגר שחם ביום שני לראש המועצה, קובי אביבי, נכתב כי "החלטתי כי לא יינתן בשלב זה צו הרשאה וזאת לאור הפעלת מערכת להעברת קולחים ממט"ש תימורים למאגר קדמה באופן שצפוי לייתר את הצורך בסילוק העודפים לנחל".

בתוך כך הגישו השבוע שלושה גולשי גלים מוכרים מאשדוד תביעה נגד המועצה וביקשו להכיר בה כתביעה יצוגית בסך של 90 מיליון שקל בגין זיהום הנחלים וחופי הים באשדוד עקב הזרמת קולחים ממאגר תימורים בחורף הקודם. השלושה הם עו"ד טדי מנשה, עדי קלנג ואבי אבן דנן. מהמועצה טרם נמסרה תגובה.

ארכיון: עדי קלנג וטדי במנשה (המרכז) עם גולשים נוספים. צילום: אורי קריספין


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר