חוף לידו: אתר הבנייה של מלון הילטון (לשעבר: גלי הים). צילום: דוד אסייג

קמפיין של מגמה ירוקה קורא לאו"ם לבטל הענקת פרס לאשדוד על דאגה לסביבה

עיריית אשדוד התבשרה בשבוע שעבר על זכייתה בפרס איסטנבול בזכות פעילות סביבתית ענפה. אולם בארגון מגמה ירוקה קוראים לבטל את הענקת הפרס בשל התכניות לבניה בקרבת קו החוף ובהן הקמת מלון הילטון בלידו

פורסם בתאריך: 28.11.19 14:32

     

"עזרו לנו למנוע מעיריית אשדוד להרוס את החופים ולקבל על זה פרס". כך נפתחת הקריאה של ארגון מגמה ירוקה במסגרת קמפיין חדש נגד מתן פרס איסטנבול הבינלאומי לשמירה על הסביבה הימית והחופים – לאשדוד. הרקע: בניית מלון הילטון בחוף לידו קרוב לקו המים.

"בימים האחרונים", מציינים במגמה ירוקה, "יצאה עיריית אשדוד בהודעה חגיגית על כך שהעיר אשדוד זכתה בפרס איסטנבול לעיר ידידותית לסביבה של האו"ם. הקריטריונים לקבלת הפרס הם: התייעלות אנרגטית, תחבורה ציבורית מתקדמת, ניהול מים מיטבי, העלאת מודעות ציבורית לתמיכה בקיימות והגנה על החופים המופעלים באשדוד.

"רק לפני כחודשיים", מוסיפים שם, "התבשרנו לגלות שמנוף הוצב בחוף לידו באשדוד והחלו עבודות חפירה לצורך הקמת מלון הילטון 70 מטר מקו המים".

בקריאה שהופצה הבוקר ברשתות נכתב עוד, ש"עיריית אשדוד מתרברבת במודעות שיווקיות בכלי התקשורת בכך שזכתה בפרס כדי להסתיר את העובדה שאינה עומדת בקריטריון המרכזי – שמירה על החופים מפני בניה במרחק של 100 מטר לפחות מקו המים. תכנית הבניה בחוף לידו היא רק אחת מתוך תכניות בניה רבות נוספות שמתוכננות על קו החוף של אשדוד, למרות העובדה שלכל אזרח בישראל יש פחות מ-1.5 ס"מ של חוף".

בתי המלון המתוכננים של הילטון בחוף לידו. ההדמיות באדיבות קבוצת "אופק השקעות"

במסגרת הקמפיין הציבורי במגמה ירוקה קוראים לשלוח מייל לגטאנו לאונה, מזכיר ועידת בצלונה של האו"ם ולדרוש לבטל את מתן הפרס ולומר "לא לשיתוף פעולה עם הרס החופים של עיריית אשדוד".

 

יש לציין שהמגרש שבו מוקם כעת מלון הילטון בחלק הדרומי של חוף לידו אושר לבנייה מלונאית לפני שנים רבות אך מאז הבעלים של הקרקע התחלפו. רק לאחרונה הודיעה רשת הילטון שתקים שני בתי מלון ברצועת החוף באמצעות קבוצת אופק השקעות. העירייה והיזם טוענים שהפרויקט מחזיק בכל האישורים וההיתרים הנדרשים.

העבודות במסגרת הקמתו של המלון הראשון, שבו יהיו 84 חדרים והוא מתוכנן להיפתח ב-1.1.2022, כבר החלו. המגרש אושר לבניית מלון "גלי הים" כבר ב-1999, אלא שחוץ מגידור השטח ועבודות קידוח, מאז 2005 לא נעשה כמעט דבר, והמלון לא נבנה. המגרש נותר ריק.

רק בעת האחרונה התעוררה הסוגיה מחדש לאחר שהמגרש נרכש בידי חברת אופק השקעות עבור הקמת שני בתי מלון מרשת הילטון עם כ-200 חדרים. המלון הראשון, שהעבודות במסגרת הקמתו כבר החלו וצמוד למגרש שלו נערכה הפגנה לפני כשלושה שבועות, הוא מלון "סוואל (Swell) ביץ’ קוריו", היוקרתי יותר מבין השניים. המלון הנוסף ייבנה מעט צפונה ממנו וייקרא "הילטון גולדן אין".

בעיריית אשדוד בחרו שלא להגיב.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר