מחאה בחוף לידו. צילום: רוני סאיג
מחאה בחוף לידו: חבר הכנסת אילן גילאון וד"ר אלי לחמני בהפגנה נגד הקמת המלון קרוב לים. מאחור מנופים באתר הבניה. צילום: רוני סאיג

עשרות מפגינים התייצבו נגד המלון, ואילו היזם והעירייה טוענים שהכול חוקי

המוחים, כ-30 במספר, טענו שהמבנה בגובה ארבע קומות יהיה במרחק של כ-70 מטר בלבד מקו המים, ויש להביא את העניין לדיון מחדש, מאחר שמאז ניתן ההיתר המקורי הרבה דברים השתנו. היזם: “אנחנו עומדים בכל הכללים”

פורסם בתאריך: 7.11.19 18:40

     

כ-30 איש הפגינו ביום שישי בצהריים נגד הקמתו של מלון הילטון בחוף לידו עשרות מטרים מקו המים. בין המפגינים: ח”כ אילן גילאון, חברי המועצה ד”ר אלי לחמני ולינה קרצמן, חבר המועצה לשעבר עו”ד נעים שומר, אלכס פאנוב מתנועת אשדודים, הצלם דוד אסייג ושני טובול – רכזת קהילת אזור הדרום ב”אנשי הים התיכון”. גם מזכ”ל מפלגת העבודה ערן חרמוני הגיע להביע תמיכה. בראש המפגינים עמד רוני סאיג, פעיל ציבור תושב העיר.

לאישור מועצת העיר אשדוד הובאה השבוע הצטרפות העירייה, שהיא מבעלי חלק מהמקרקעין שעליהם ייבנו שני בתי מלון בחוף לידו, להגשת תכנית לתוספת זכויות בנייה על מנת להגדיל את היצע חדרי המלון ובנוסף עריכת שינויים בבינוי שאושר בעבר.

אישור המועצה להצטרפות המדוברת לבקשת היזם אופק ניהול מלון גלי הים בע”מ דרוש שכן ייתכן שלאחר אישור סופי לתכנון החניות עבור הפרויקט יידרש שטח משמעותי יותר בייעוד חניה ציבורית מזה שכבר הוגדר קודם לכן בגבול התכנית.

העבודות במסגרת הקמתו של המלון, שבו יהיו 84 חדרים והוא מתוכנן להיפתח ב-1.1.2022, כבר החלו. המגרש אושר לבניית מלון “גלי הים” כבר ב-1999, אלא שחוץ מגידור השטח ועבודות קידוח, מאז 2005 לא נעשה כמעט דבר, והמלון לא נבנה. המגרש נותר ריק.

רק בעת האחרונה התעוררה הסוגיה מחדש לאחר שהמגרש נרכש בידי חברת אופק השקעות עבור הקמת שני בתי מלון מרשת הילטון עם כ-200 חדרים. המלון הראשון, שהעבודות במסגרת הקמתו כבר החלו וצמוד למגרש שלו נערכה ההפגנה, הוא מלון “סוואל (Swell) ביץ’ קוריו”, היוקרתי יותר מבין השניים. המלון הנוסף ייבנה מעט צפונה ממנו וייקרא “הילטון גולדן אין”.

המתנגדים טוענים שההיתר החדש ניתן עם הקלות וללא דיון בוועדה לשמירה על הסביבה החופית – ולחו”ף.

צמוד לאתר הבנייה פועלת מסעדת קלמה וצפונה משם יש לאורך הטיילת כמה מבנים נוספים שהוקמו לפני שנים רבות ומשמשים מסעדות, בתי קפה וחנויות.

באוגוסט 2004 עבר בכנסת חוק החופים, שלפיו אסורה הבנייה בטווח של 100 מטר משפת הים. המפגינים טענו שבמדידות חדשות ולפי סטנדרטים המקובלים היום המבנה יהיה במרחק של כ-70 מטר מקו המים וקראו שלא לאפשר את בניית המלון במתכונתו הנוכחית.

ההדמיות באדיבות קבוצת "אופק השקעות"

מנגד טוען איל בן יוסף, שותף-מנהל בחברת אופק השקעות, שרכשה את המגרש מבעליו הקודמים שמעון ביטון, שבניית המלון עומדת בכל הסטנדרטים ועברה את כל המשוכות כבר לפני זמן רב.

“המדידה היא 100 מטר מקו המים”, אומר בן יוסף. “יותר מזה, ישנה טיילת עירונית ממערב למגרש. הבנייה נעשית בהתאם לתב”ע מאושרת ומעודכנת מ-2013, אנחנו עומדים בכל הכללים. שני המלונות שנבנה בלידו הם בגובה של 14.1 מטר, בדיוק לפי האישורים. מה רוצים, להחזיר את הגלגל 15 שנה אחורה?”.

לדברי בן יוסף, “המלון החדש יוסיף כ-500 מקומות עבודה, והמלון הנוסף שלנו עוד 500. יש לכך

משמעות כלכלית כבדת משקל. אנחנו רוצים להפוך את האזור הזה לתוסס ומלא חיים, עם תיירים וחיי לילה, כמו בחופי תל אביב. באשדוד יש היום 300 חדרי מלון, בנתניה – כ-3,000. למה? מגיע גם למבקרים ותיירים מהארץ ומחו”ל ליהנות מאשדוד וממה שיש לה להציע”.

בעלי אופק השקעות קובי אברהמי: “ההיתר עבר תהליך של פרסום ושמיעת התנגדויות. על מה יש להלין ולמחות? על פרויקט שכל עיר יכולה לחלום עליו? אילו לא היה לי היתר, אילו לא הייתה לי תב”ע, אבל יש לי הכול! זה עבר את כל הוועדות.

קובי אברהמי.אופק השקעות. צילום יח"צ

“יש לנו חשש שמשקיע שרצה להיכנס ובסופו של דבר המשא ומתן איתו לא צלח קשור לכל העניין. אחרת, איפה היו המתנגדים כל השנים? זה נראה מאוד מוזר ולא תמים. אני מאוד בעד איכות הסביבה, אבל הכול נעשה כדין, והבנייה כבר החלה. את אותם מפגינים בודדים אני שואל, איפה הייתם כל הדרך? ממש תמוה בעיניי”.

אברהמי הוסיף: “העירייה נותנת לנו סופר-רוח גבית. זה פרויקט יפהפה, פרויקט שישנה את פני העיר וייזכר לדורות”.

בעיריית אשדוד טוענים שבניית המלון נעשית כחוק ובהתאם לתב”ע ישנה. בעירייה אומרים שלא יאשרו תכניות חדשות עבור בנייה בקרבת קו החוף.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר