שני טובול ליד ערימת אשפה בחוף הצפוני. צילום נוי שושן מוזיקנסקי

ים של לכלוך: חגיגת ניקיון בחוף הצפוני

שתי הצעירות בחזית השמירה על החופים בגזרת אשדוד הרימו יום ניקיון מיוחד בחוף הצפוני, שאליו הגיעו עשרות מתנדבים ויחד אספו הרבה מאוד פסולת: “לא רואים את הסוף”

פורסם בתאריך: 12.9.19 23:03

     

נוי שושן מוזיקנסקי, תושבת אשדוד שעומדת מאחורי היוזמה “שלישי ים כי טוב”, ושני טובול, רכזת “אנשי הים התיכון — קהילת אזור הדרום”, ארגנו מבצע ניקיון מיוחד בקטע החוף הצפוני והמבודד של אשדוד בסופ”ש האחרון. במשך כל יום שישי, יחד עם פעילים ומתנדבים רבים שנענו לקריאה, אספו לכלוך בקטע החוף שמצפון לנמל החדש.

“שני פנתה אליי והציעה להרים את יום הניקיון והצטרפתי בשמחה”, אומרת שושן מוזיקנסקי. “מי שעוד היה חלק מהאירוע היא חברת ההפקות מיקופוביה, שנתנה לנו חסות ועזרה בצורה אדירה. התחלנו מהבוקר עד הערב. לדעתי, הגיעו במהלך היום קרוב ל-100 אנשים, ששמעו, ראו ברשתות ובאו, כולם בהתנדבות”.

המנקים השתתפו בשתי הרצאות על השפעות הפסולת על החוף והסביבה וכן על השפעות אנושיות על העולם במבט רחב. בנוסף, קיבלו הסברים על חשיבות הרחבתן של השמורות הימיות.

שני, מה מצאתם?

“מה לא? בעיקר מצאנו שם פסולת של מסיבות כמו חלקי מנגלים וקונפטי וגם ג’ריקנים, פלסטיק לסוגיו, שקיות, בקבוקי זכוכית מנופצים, אריזות חטיפים, שאריות מזון, ארגזי קלקר, חמגשיות, בסיס של גזיבו, בדלי סיגריות, מזרנים, כיסאות שבורים, שטיח, פחמים, מצופים, מגבונים, אמצעי מניעה משומשים, דלי עם צואה, חתיכות פח חלוד וצינורות”.

באיזו תחושה יצאת משם?

“מצד אחד זה מתסכל, כי היינו הרבה אנשים ולא הצלחנו לראות את הסוף, יש עוד המון, המון לכלוך. מצד שני, אני נחושה להמשיך ולהעלות את המודעות, ויש בי גם אמונה שמשהו הולך להשתנות”.

חלק מהחוף המדובר, הקרוב יותר לתחנת הכוח אשכול, נמצא בתחום השיפוט של העיר אשדוד ובאחריות חברת נמלי ישראל. צפונה משם יש קטעי חוף למעשה ללא שיוך מוניציפאלי, וחלק מהחוף נמצא בקרבת שטח אש.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר