מרכז חקר מחמל"י מזמין אתכם לקחת חלק במצעד האקלים

מתגוררים באזור אשדוד והסביבה? רוצים לתרום (באופן מעשי) לשימור היונקים הימיים של ישראל? הנכם מוזמנים להצטרף לקהילה הפעילה החדשה בדרום (בלינק המצורף), ולעזור בקידום הקמתן של שמורות טבע ימיות בישראל

פורסם בתאריך: 26.4.18 18:44

     

 

יש לכם הזדמנות לסייע

בשנים האחרונות צוות מחמל"י – מרכז חקר, מידע וסיוע ליונקים ימיים, בשיתוף עם גורמים רבים (כגון רשות הטבע והגנים ואורט ימי אשדוד) מקיים סקר דולפינים לאורך רצועת החוף הדרומית, שבין אשדוד לאשקלון. זהו אזור שמועמד להפוך לשמורה ימית גדולה, שתרחיב את גבולות שמורת ים-אבטח.
מהסקרים הללו עולה תמונה אופטימית!
החוקרים שלנו מתעדים יותר ויותר דולפינים מהמין דולפין מצוי באזור זה. מתברר, כי הדולפין המצוי, שמוגדר בסכנת הכחדה, מקיים אוכלוסייה קבועה מערבית לשמורת אבטח.

מעבר ליונקים הימיים, באזור השמורה (שידועה גם בשם "שמורת ניצנים") קרקעית ים חולית, שמהווה אתר הטלה חשוב של צבי ים. החוף עצמו עשיר בצדפים ובסרטנים.

אז, אם גם אתם דואגים למחר – ורוצים להבטיח את המשכיותם של החיים בים שלנו – אתם מוזמנים להצטרף לקבוצה, ולפעול למען הסביבה הימית :

הפעילות הקרובה של הקהילה: גוש חופים וים – מצעד האקלים 2018

בהסבר לאירוע נכתב: "במצעד האקלים 2018 צועדים יחד למען חופים פתוחים וים נקי!

החופים והים היפים שלנו הם אחד מאוצרות הטבע ומקומות הבילוי המועדפים על כולנו, עשרות ק"מ של חולות זהב והים הכחול הם מהדברים הנהדרים במדינה שלנו..

אבל על כל היופי הזה מאיימים גורמים רבים, רצועת החוף שהולכת ומצטמצמת, בנייה חסרת רסן שגוזלת לנו את החופים לטובת מיזמי נדלן לעשירים, זיהום שפכים ופלסטיק שמאיימים על הים וכל החיים בו, דיג יתר שמסכן את כל הדגה והמערכת האקולוגית בים התיכון.. כל אלו הם רק חלק קטן ברשימה..

ב 27.4 אנחנו מתאחדים וצועדים יחד למען עתיד טוב יותר לחופים והים שלנו, הצטרפו אלינו לגוש חופים וים ויחד נצא במסר ברור – כולנו רוצים חופים פתוחים, ים נקי ושמורות ימיות".

התמונה של ‏מגמה ירוקה - Green Course‏.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר