תחנת הכוח אשכול. צילום: דור גפני
תחנת הכוח אשכול. צילום: דור גפני

"נגייס את כל העיר": אשדוד הקימה מטה למאבק בזיהום האוויר מתחנת אשכול

באישור המשרד להגנת הסביבה הוחלט על הפעלה של יחידות כוח מזהמות בתחנת הכוח אשכול שבאשדוד. ראש העירייה וסגנו הקימו מטה מאבק בהחלטה הזאת: "אשדוד אומרת לא לכניסה של מזהמים"

פורסם בתאריך: 14.8.22 16:16

     

לאחר פגישה שקיים השבוע ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי עם יו"ר הוועדה לאיכות הסביבה בעיריית אשדוד, אינג' שמעון כצנלסון, הוחלט על הקמת מטה מאבק עירוני בדומה לזה שהוקם לטובת הקמת בית חולים בעיר. במקביל, יצאה פנייה דחופה לשרה להגנת הסביבה ולשרת האנרגיה.

המטה הוקם בעקבות האישור שניתן לחברת החשמל להפעיל במשך 2,000 שעות נוספות את השימוש בארבע תחנות מזהמות, המונעות בגז בטכנולוגיה מזהמת. "יש כאן הפרת הסכמים ברורה", הבהיר ד"ר לסרי.

ראש העירייה ד"ר יחיאל לסרי. צילום: דוברות עיריית אשדוד

ראש העירייה ד"ר יחיאל לסרי. צילום: דוברות עיריית אשדוד

במכתב ששלח לשרת האנרגיה קארין אלהרר, ציין ד"ר לסרי עוד כי לידיעת העירייה הובא כי נשקלת הכוונה להוסיף עוד 8,000 שעות הרחבה נוסף על ה-2,000. לדבריו, "העירייה תאבק בכך בכל האמצעים העומדים לרשותה – ציבוריים, שלטוניים ומשפטיים, כדי למנוע את הסכנה מתושבי העיר".

דברים ברוח מכתבו של ראש העיר הושמעו גם בישיבת ההתנעה למאבק שבה נכחו אינג' שמעון כצנלסון, מנכ"ל העירייה אילן בן עדי, בכירים באיגוד ערים לאיכות הסביבה, נציגים מן הפורום הציבורי לאיכות הסביבה באשדוד, נציג עמותת "שומרי הבית" ואחרים.

כצנלסון, הבהיר כי החלטות משרד להגנת הסביבה הן בניגוד גמור לכל פעולות העירייה לשמירה על בריאות התושבים: "פעלנו ללא לאות כדי להפחית את הזיהום כולל ניטור אינטנסיבי, בקרה שוטפת על שיעור הפליטות ומתן תנאים ברישיון עסק שמטרתם הפחתת הזיהום. אנחנו לא מקבלים את המשוואה לפיה יש מקום להתיר, במחיר סיכון בריאות הציבור, את הרחבת פעילות היחידות המזהמות של חברת החשמל לצורך חיסכון בעלויות הייצור".

תחנת הכוח אשכול. צילום: פבל

תחנת הכוח אשכול. צילום: פבל

לפיכך, דורשת עיריית אשדוד מהשרה תמר זנדברג לעצור כל החלטה המאפשרת להרחיב את פעילות היחידות המזהמות מעבר לתנאי הבסיס של היתר הפליטה. זאת, עד קיום ישיבה עם נציגי הרשות המקומית, במהלכה יוצגו מלוא המידע והמשמעותיות הסביבתיות והבריאותיות הנובעות מן ההחלטה להרחיב את הפעילות האמורה. "רק לאחר מכן ולאחר שמיעת עמדת העירייה, יהיה מקום לבחון מחדש את ההחלטה", אמרו גורמים הבקיאים בנושא.

סגן רה"ע שמעון כצנלסון. צילום: פבל

סגן רה"ע שמעון כצנלסון. צילום: פבל

ראש העיר הבהיר כי המאבק לא יתנהל רק מול הרשתות החברתיות אלא ישירות מול השלטון המרכזי: "כל העיר אשדוד אומרת לא לכניסה של מזהמים כאלה ואחרים. נגייס את כל העיר למאבק, ללא קשר לעמדות פוליטיות".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר