שרון מרק. צילום: אבי רוקח
שרון מרק. צילום: אבי רוקח

לאחר הפרסום בכאן דרום: שרון מרק בפניה דחופה בנוגע לזיהום האוויר באשדוד

חברת המועצה מרק ועו"ד תמר קידר מאשקלון דורשות לאפשר לציבור להציג את עמדתו לפני כל החלטה אשר עלולה לפגוע בבריאות התושבים, זאת בעקבות הפרסום לפיו תחנת הכוח אשכול תפעיל יחידות מזהמות במשך חודש

פורסם בתאריך: 21.7.22 19:37

     

חברת מועצת העיר אשדוד, שרון מרק ועו"ד תמר קידר מאשקלון משגרות פניה דחופה לשרי הממשלה ולמבקר המדינה בנוגע לזיהום האוויר בעיר, זאת בעקבות הפרסום אתמול בכאן דרום, לפיו תחנת הכוח אשכול תפעיל יחידות מזהמות במשך חודש, באישור של המשרד להגנת הסביבה.

השתיים דורשות מהמשרד להגנת הסביבה להצבת ארבעה מתקנים לסינון והפחתת המזהמים הנפלטים בעת ייצור החשמל – בטרם יורחבו שעות הייצור מעבר למותר על פי ההיתר הנוכחי.

תחנת הכוח אשכול. צילום: םבל

בפנייתן הן טוענות כי בטרם מתן אישור או היתר, לכל דרישה אשר פוגעות בבריאות של תושבי הערים אשדוד אשקלון והסביבה בהן קיים עומס זיהום חריג בלאו הכי, יש לאפשר לציבור להגיש עמדה מפורטת ולהציג בפני המשרד את עמדתו בעניינים הקשורים בחיי התושבים ובריאותם.

עוד הן מוסיפות בפנייתן, כי "אשדוד ואשקלון אינן החצר האחורית של מדינת ישראל, ואנו לא נאפשר להופכן לכאלו ואת ריאותיהם של תושבי האזור לספוג עבור מזהמי אוויר. על פי נתוני משרד הבריאות התחלואה ממחלת הסרטן בנפת אשקלון, לרבות אשדוד, גדלה בשנים האחרונות. לא נשב מנגד חסרי אונים ונפעל בכל האמצעים החוקיים שבידנו כדי להילחם למען איכות חיים גבוהה וסביבה בריאה ונקייה עבור התושבים שלנו".

מרק: "בימים בהם העיר וראשיה עסוקים במופעי צילי וגילי בפארק, תושבי העיר נחנקים לאיטם מזיהום אוויר. חבל שאני צריכה לעשות את תפקידו של ראש העיר בדרישתי ממשרדי הממשלה את ההגנה על איכות האוויר שלנו. אני קוראת לתושבים להצטרף אלי למאבק בזיהום האוויר באשדוד ולשמירה על סביבה בריאה ונקייה מחומרים רעילים".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר