חילופי האשמות: יו"ר הפורום הציבורי באשדוד בועז רענן ומהנדס העיר דורון חזן. צילומים מהאלבום הפרטי
חילופי האשמות: יו"ר הפורום הציבורי באשדוד בועז רענן ומהנדס העיר דורון חזן. צילומים מהאלבום הפרטי

המיילים נחשפים: רענן מאשים את המהנדס חזן בשקר והטעיה

דיון בוועדה לאיכות הסביבה בעיריית אשדוד שעסק בכרסום בשטח ציבורי בדמות גינה רחבת ידיים ברחוב הבנים/ שער האריות לטובת פרויקט מגורים שמקדמת העירייה, הידרדר להאשמות חריפות בין יו”ר הפורום לאיכות הסביבה בועז רענן למהנדס העיר דורון חזן. גם סוגיית המלונות בחוף לא נפקדה

פורסם בתאריך: 30.10.20 13:26

     

חילופי דברים קשים במהלך דיון של הוועדה לאיכות הסביבה בעיריית אשדוד ובמיילים שנשלחו בעקבותיה: יו”ר הפורום הציבורי לאיכות הסביבה באשדוד, בועז רענן ומהנדס העירייה, דורון חזן החליפו ביניהם מהלומות מילוליות לאחר שהדיון –שהתקיים באמצעות ה”זום” ונמשך לאחר הישיבה בהעברת מיילים בתפוצה רחבה – עלה לטונים גבוהים.

על סדר יומה של הוועד היו כמה נושאים ובהם הפיכת הדיונה ופארק החולות לשמורת טבע מוכרזת – תכנית שהעירייה מסתייגת ממנה כי היא מתנגשת עם תכניתה לבנות כ-8,000 יחידות דיור ברובע י”ד – כמו גם המלונות בחוף לידו ופרויקט בניה חדש במסגרת הסכם הגג בעיר שנוגס בפארק ציבורי ברחוב הבנים/שער האריות.

לדברי יו”ר הפורום, המהנדס, חזן, לא הגיע מוכן ולא התייחס עניינית, לא סיפק תשובות מניחות את הדעת ולמעשה התחמק. במייל ששלח לאחר הדיון בנוגע לתכנית “אשדוד הצעירים” במע”ר צפון (רחוב הבנים) כתב רענן לעשרות מכותבים, חברי הוועדה: “לצערי הרב, מהנדס העיר דורון חזן שיקר לכם והטעה אתכם”. בדבריו טוען רענן שבניגוד למה שטוען חזן, השטח שייגרע מהמגרש לטובת פרויקט המגורים, אינו שווה לשטח שהובטח כ’פיצוי’ במקום אחר.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




חזן השיב: “תגיש התנגדות! אתה עושה את זה טוב ומצוין, עשית את זה בכל תכניות המגורים לצעירים ובכל התכניות שמקדמות את כלכלת העיר, אני ממש ממליץ לך להיות נגד כל דבר שמקדם את העיר. אין זה משנה מה יבוא לשולחן הדיונים, אתה תתנגד. אנא, אל תשתנה! יחד עם זאת, ברגע שאתה מעלה דברים שבמהות הבסיסית קשר בינם לבין איכות הסביבה הינו מקרי שלא לומר לא קיים, הופך את הפורום לכלי ללא שיניים”.

אסיפה של דיירים המתנגדים לנגיסה בכפארק הצמוד לבתיהם. צילום: שמואל ביטרמן

אסיפה של דיירים המתנגדים לנגיסה בכפארק הצמוד לבתיהם ברחוב שער האריות. צילום: שמואל ביטרמן

רענן הגיב לדבריו של חזן וכתב: “מקווה שתחדל לפזר מידע שגוי. הפורום ואנוכי לא התנגדנו מעולם לפרויקטים לצעירים. התנגדנו לגזלת שטחים ציבוריים. לא התנגדנו לפרויקטים כלכליים באשדוד. אנו בעד התפתחות העיר תוך שמירה על איכות הסביבה, הטבע וחיי התושבים. אני והפורום נתנגד לבניה על חוף הים. אנו בעד עיר איתנה, כלכלית, ובה חיים 350 אלף תושבים. רק דבר אחד אני מבקש: אל תטעה את חברי הוועדה ואת הציבור”.

מהפורום הציבורי נמסר בתגובה: “במהלך הדיון שעסק בתוכנית אשדוד לצעירים’ שברחוב הבנים, הביע יו”ר הפורום את הסתייגויות חברי הפורום לכוונה לנגוס בשטחים הירוקים לשם בנייה עליהם של בתי דירות. לשמע הדברים, בחר מהנדס העיר להטעות את הנוכחים בדיון באשר לנתוני האמת של השטח כשהצהיר בפני הנוכחים שהכוונה היא להחליף שטח ציבורי פתוח (ירוק) בשטח למגורים ומסחר (חום) בגודל זהה.

"האמת שונה לחלוטין", מוסיפים ב'פורום'. "השטח החום קטן מן הירוק, באופן משמעותי ביותר. בתוך כך האשים מהנדס העיר את בועז רענן באי הבנה מינימלית של העניין ובכך שהוא והפורום מכשילים כל יוזמה מקומית. דבריו נאמרו בבוטות רבה וכוונו גם כלפי חברי הוועדה שישבו בדיון. דורון חזן גם כאן חטא לאמת. הפורום לאיכות הסביבה לא מתנגד להקמתם של כל בתי המלון בעיר ולכל הפרויקטים הכלכליים בה".

לדברי בועז רענן, "מהנדס העיר לא רק שהטעה את הנוכחים בנתונים שהציג בפניהם, אלא שאף שיקר להם בתיאורים שאינם תואמי מציאות. לצד הבושה שחש בועז בשל הבוטות בה נאמרו הדברים על ידי מהנדס העיר – כלפיו וכלפי אחרים – הוא דרש שכל דבריו של דורון חזן, יירשמו בפרוטוקול בדיוק כפי שנאמרו. רענן: מקוממת העובדה שמהנדס העיר משתלח בצורה חסרת רסן וכבוד כלפי מי שמברך על התפתחותה של העיר אך פועל ללא ליאות להגנה על האינטרסים של התושבים בכל הנוגע לאיכות חייהם”.

חזן בתגובה: “אני מעריך מאוד ברמה האישית את העמדה הבלתי מתפשרת של רענן, היא מעידה על דבקות במטרה ועקשנות, לטעמי מעט עיוורת, אך לחלוטין מעוררת השתאות. בועז הוא זה שמטעה את הוועדה בנתונים ומספרים שאינם נכונים ואינם מדויקים. הוא מדברר את הנתונים בצורה מעוותת. שימשיך להתנגד, זה משרת את האינטרסים של כולנו".

 

בתוך כך מתגברת הביקורת על ההתפתחויות האחרונות בנוגע לשני המלונות המתוכננים בחוף לידו כאשר רשת הילטון שלפי ההבטחות הייתה צפויה לנהל אותם, כבר איננה בתמונה.

בפורום הציבורי לאיכות הסביבה מסרו השבוע כי הם מתנגדים לבניית בתי המלון על פי הצעתם התכנונית החדשה, לפיה דורש היזם הגבהת קומות המבנים לכ-20 מטרים ובה תוספות של חדרים וחזית חמישית. “חזית זו מוצגת כשטח לבריכה למרות שמתוכננת בריכה נוספת בקומת הקרקע של המבנה. מה שאומר שקשה להבין מה יהיה הגובה הסופי של המבנה. ההצעה להגדיל את מספר החדרים נומקה בעבר בדרישתה של רשת הילטון העולמית שהכתיבה מספר מינימלי של חדרים על מנת להיכנס לעסקה. אלא, שבדיון מקוון של הוועדה לשמירה על הסביבה החופית בשבוע שעבר נודע לבועז רענן, יושב ראש הפורום, שרשת הילטון העולמית פרשה מכוונתה להפעיל את בתי המלון באשדוד.

אחד המלונות המתוכננים בחוף לידו. לפי ההצהרות הקודמות רשת הילטון אמורה להפעיל ולנהל אותו וגם מלון נוסף סמוך אליו. ההדמיות באדיבות קבוצת "אופק השקעות"

אחד המלונות המתוכננים בחוף לידו. לפי ההצהרות הקודמות רשת הילטון אמורה להפעיל ולנהל אותו וגם מלון נוסף סמוך אליו. ההדמיות באדיבות קבוצת "אופק השקעות"

“לאור נסיגתה של רשת הילטון העולמית והחלפתה ברשת בתי מלון מדרגה נמוכה יותר כמסתבר”, מוסיפים בפורום, “גדל החשש מיצירת 'פילים לבנים' נוספים על חופיה של אשדוד. רגישות חברי הפורום לאיכות הסביבה מתחדדת במיוחד תחת העובדה שמדובר בבנייה על חוף ימה של אשדוד במרחק הקטן ממאה מטרים מן הים. נתון עובדתי זה מעלה חשש של ממש לפגיעה באינטרס הציבורי. עניין זה מתווסף להתנגדות לחריגת הגבהים האמורה, בסבירות גבוהה, להוות תקדים ליזמים נוספים".

מעיריית אשדוד ומתיירות אשדוד נמסר בתגובה: “עיריית אשדוד והחברה העירונית לתיירות פועלות בכל דרך על מנת לבנות תשתית תיירותית לעיר ולמשוך אליה יזמים אשר יקדמו אטרקציות, אתרי תיירות ומלונאות בהתאם לחזון התיירות העירוני. פעולות אלה מבוצעות בכל עת וימשיכו להתבצע עד למיצובה של אשדוד כעיר תיירותית משמעותית בישראל ובאגן המזרחי של הים התיכון. חשוב להדגיש כי העירייה אחראית ומלווה את נושאי התכנון ואינה עוסקת בתחום המסחרי שהוא עניינם הפרטי של היזמים.

לשאלותיך: 1. העירייה אינה עוסקת בצד המסחרי שהן עניינו הפרטי והבלעדי של היזם, כך שההחלטה איזו רשת תנהל את המלונות בחוף לידו הינה החלטה עסקית הנתונה בידי היזם בלבד, והרשות המקומית איננה צד בעניין. כך גם ההחלטה על החלפת רשת הילטון ברשת אחרת, היא החלטת היזם ואין עליו שום חובה לתת דין וחשבון לרשות המקומית מי הרשת שתנהל את המלון. יותר מכך, בהרבה מקרים מלונות נבנים כך שההתקשרות עם רשת ניהול נעשית לקראת סיום הבניה ואם יש צורך מבצעים התאמות. יש גם לא מעט מקרים שרשתות מתחלפות גם לאחר ההפעלה, ודוגמא לכך הייתה גם באשדוד, במלון שבנתה חפ”א, כאשר במעלה הדרך הוחלפה הרשת יותר מפעם אחת.

אגב, ככל שהבנו מדובר ברשת גדולה יותר מרשת הילטון ובכל מקרה ההחלטה מי תהיה הרשת אינה מעלה ואינה מורידה מקידום תכניות העירייה והחברה לתיירות.

2. אנו, כרשות מקומית המבקשת לקדם תיירות, מקבלים, מעודדים ודוחפים למימוש חזון התיירות העירוני ומימוש הפוטנציאל המלונאי הקיים, ולכן כל יזם וכל רשת המקדמת אותנו לכך, רצויה ומתקבלת בברכה. ככל שאנו מכירים מדובר ביזם בעל יכולת פיננסית מוכחת ואנו בטוחים שאין לו כל כוונה להשקיע כסף שירד לטמיון. אנו מאחלים לו כמובן הצלחה כי זה מקדם את העיר ואת יעדיה התיירותיים.

3. מדובר בתוספת של כ-1.5 מטר בלבד, ב-2 המבנים, עבור פיר מעליות. על מנת שלמלון תהיה כדאיות כלכלית, הכנסת החליטה לאפשר שילוב של מגורים ומלונאות כפי שהדבר נעשה בלא מעט מגרשים. באשדוד לעומת זאת, מלונות אלה ישמשו למלונאות בלבד ועל מנת ליצור כדאיות כלכלית מול רשתות ניהול צריך מינימום חדרים לתפעול”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר