גלבר בבית הכנסת
גלבר בבית הכנסת

"מזועזעת עד עמקי נשמתי": גלבר הגיעה לחזק את המתפללים בבית הכנסת שהושחת ברובע ה'

שני בתי כנסת באשדוד סבלו אמש מאירועי ונדליזם מחרידים באחד הושחתו ספרי תורה ובשני שברו אלמונים חלונות והותירו נזק למקום וניסו לגנוב ספרי תורה. היום נפגשה המועמדת לראשות העירייה עו"ד הלן גלבר עם הגבאים וחיזקה אותם

פורסם בתאריך: 3.8.23 22:32

     

שני אירועים חמורים אירעו אמש באשדוד בשני בתי כנסת שונים בעיר. כבר בבוקר לאחר ששמעה על המקרים הגיעה עו"ד גלבר לפגישה עם גבאי בית הכנסת על מנת לעקוב אחרי הנזק, ובעיקר להזדהות עם הגבאים ולחזק אותם.

במקרה הראשון בבית הכנסת אור יצחק ברחוב שלום שבזי, נערך פוגרום והושחתו ספרי תורה ובבית הכנסת השני בית הכנסת הרב שאולי ברחוב ההסתדרות נעשה נסיון לגניבת ספרי תורה.

"אני מזועזעת עד עמקי נשמתי מהשחתת בתי הכנסת" אמרה גלבר. "אני חושבת על הגבאים שפתחו את שער בית הכנסת כשהמתפללים מאחוריהם ברגע בו הם נחשפו להרס הרב שהותירו עבריינים במקומות הקדושים האלו – ונשבר לי הלב".

ספרי קודש על הרצפה

ספרי קודש על הרצפה

ספרי קודש על הרצפה

ספרי קודש על הרצפה

עוד הוסיפה גלבר: "אני לא יודעת מי מסוגל לעשות מעשים כל כך נתעבים כמו להשחית ספרי תורה בשביל בצע כסף, אבל אני מקווה שהמשטרה תשים עליהם יד ושימוצה איתם הדין בצורה החמורה ביותר.

"למרות העצב והכאב, צריך לדבר על הביטחון האישי בעיר שנמצא בשפל המדרגה. רק בשבוע האחרון נפרצו מספר בתי כנסת בעיר ונגנב מהם כסף. העיר שלנו הפכה גן עדן לפושעים. מנהיגים לא יכולים רק להביע זעזוע, הם חייבים לפעול כדי שתושבות ותושבי אשדוד ירגישו בטוחים בעיר שלהם.

"אני מתכוונת לשנות את המדיניות הכושלת שהובילה למצב הנורא הזה במדיניות של יד קשה שתבהיר לכל מי שחושב לפגוע בביטחון האישי של האשדודים – שעדיף לו לחפש עיר אחרת".

גלבר בבית הכנסת

גלבר בבית הכנסת

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר