ספרי קודש על הרצפה
ספרי קודש על הרצפה

"אנחנו מזועזעים": פרצו לבית כנסת באשדוד והשחיתו ספרי תורה

ארון קודש פרוץ, ספרי הפטרה על הרצפה, שברים ונזקים, זה מה שראו מתפללי בית כנסת ברובע ה'. המשטרה פתחה בחקירה

פורסם בתאריך: 2.8.23 22:14

     

היום בשעות הערב התקבצו מתפללי בית הכנסת של העדה הגיאורגית שברחוב שבזי ברובע ה' לקראת תפילת מנחה וערבית.

גבאי בית הכנסת שפתח ראשון את הדלתות נחרד למראה עיניו, הוא ראה כי ארון הקודש בו נמצאים ספרי התורה שבור וחלק מספרי ההפטרה מושלכים על הקרקע.

הפורצים ככל הנראה קיוו לצאת משם עם שלל יקר בדמות ספרי תורה, "הם ניסו לגנוב ספרי תורה אבל לא הצליחו לפתוח את כל הארון. הם הצליחו לפתוח רק חלק ממנו ולהוציא ספרי הפטרות קטנים", מספר אחד המתפללים.

הספרים הללו כאמור הושלכו על הרצפה.

ספרי קודש על הרצפה

ספרי קודש על הרצפה

הניסיון לפרוץ את ארון הקודש גרם לנזקים כבדים לארון עצמו ולשיש שסביבו. הפורצים גם עקרו קופות צדקה מקירות המקום ובכך גרמו לנזקים נוספים.

"אנשים פה מזועזעים. יושבים על הרצפה מתאבלים", מספר אחד המתפללים.

למקום הוזעקה המשטרה וצוותים של זיהוי פלילי נמצאים שם כרגע.

ארון הקודש הפרוץ

ארון הקודש הפרוץ

מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל פתחה לפני זמן קצר בחקירת חשד להתפרצות לבית כנסת ברחוב שבזי באשדוד, שם נגרם נזק להיכל ספרי התורה, ממנו נגנב לפי החשד סכום כסף. חוקרי המשטרה והמז"פ אוספים ראיות וממצאים במטרה להתחקות אחר זהות החשוד ולהביא למעצרו".

רק בשבוע האחרון נפצרו מספר בתי כנסת באשדוד ונגנבו מהם בעיקר כספים, אלא שהפעם מדובר בנזק רב שנגרם לבית הכנסת ולספרי ההפטרות. ביום חמישי האחרון עצרה המשטרה תושב אשדוד בשנות ה-40 לחייו, בחשד שגנב קופות צדקה מבתי כנסת בעיר אשדוד.

ראש העירייה, ד"ר יחיאל לסרי, הגיב למעשה ומסר: "אני המום ומזועזע מהמראות הקשים שהתגלו הערב בבית הכנסת לעולי גיאורגיה ברובע ה', מראות של חילול ספרי הקודש וביזוי בית כנסת בידי פורעים. אלו מחזות ששוברים כל לב יהודי, וברור שאין לעבור על כך לסדר היום. אני קורא למשטרת ישראל לבוא חשבון עם מבצעי הפוגרום, ולעשות הכל על מנת להעמידם לדין לאלתר. אשדוד לא תכיל כל פגיעה בסמלי דת וערכי מסורת ישראל, ולא תסבול כל ניסיון לפגוע בלכידות שבין כל האוכלוסיות בעיר, שנבנית במשך שנים רבות, בעמל ורגישות, עם מדיניות של חיה ותן לחיות. לא נאפשר לזרוע מחלוקת בינינו. אנו עם אחד, ולא נבליג על גילויי אלימות או פגיעה ברגשות מסוג זה".

ברק סרי, המועמד לראשות העירייה, אמר בתגובה לפריצה והשחתת בית הכנסת: "אני המום ומזועזע מהשחתת בית הכנסת של העדה הגיאורגית והנזק שנגרם להיכל ספרי התורה. אני קורא למשטרה לפעול בנחרצות ולעצור במהירות את מבצעי הפשע".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר