כצנלסון ולחמני. צילום: ראובן קפוצ'ינסקי, מטה כצנלסון
כצנלסון ולחמני. צילום: ראובן קפוצ'ינסקי, מטה כצנלסון

מאחדים כוחות מול לסרי? בינתיים (כמעט) הכל דיבורים

האם ד"ר יחיאל לסרי ייהנה מפיצול הקולות או שהמתמודדים מהאופוזוציה אכן ישלבו כוחות ויתלכדו סביב מועמד מוסכם מול ראש העירייה המכהן? היכנסו וגלו מה אומרים במטות השונים

פורסם בתאריך: 21.8.18 20:48

     

70 יום נותרו עד הבחירות ואחת השאלות הגדולות שנותרה פתוחה היא האם המתמודדים שרצים מול ראש העירייה המכהן ד"ר יחיאל לסרי – יתלכדו סביב מועמד אחד?

בשבועות האחרונים הביעו שמעון כצנלסון וד"ר אלי לחמני הסכמה על מהלך שכזה שיתבצע באמצעות סקר אחד או יותר במטרה לקבוע מיהו המועמד שיש לו הכי הרבה סיכויים לנצח את לסרי.

כצנלסון הכריז כבר יותר מפעם אחת שפניו לאיחוד והסיסמא המרכזית שלו די מסתדרת עם הגישה הזו: "ביחד מחליפים ראש עיר". לחמני לעומתו רץ עם "רק לחמני יכול", גם אחרי שהצהיר על קיום בדיקה משותפת שמטרתה להתאחד סביב מועמד מסכם אחד מול לסרי.

הלן גלבר לעומתם הבטיחה, מחד, שהיא רצה עד הסוף, אבל, מאידך, דיברה על נכונות ללכת למהלך של איחוד כוחות. בפוסט שהעלתה הודיעה חגיגית ללסרי שרק מועמד אחד יתמודד נגדו, מנגד היא ממשיכה בקמפיין שלה תחת הכותרת "גברתי ראש העיר" ועם מודעות על אוטובוסים בנוסח "האמת, רק הלן מנצחת את לסרי".

גלבר. צילום: מטה גלבר

אלא שבפועל, מתברר, שעד עכשיו, שום דבר מעשי בכיוון הזה לא ממש קרה.

אם כן, האם יהיה בסופו של דבר קרב "ראש בראש" או מירוץ רב-משתתפים עד הרגע האחרון?

פנינו לשלושת המטות של כצנלסון, גלבר ולחמני.

 

 

ממטהו של כצנלסון נמסר: "הגיע הזמן להפסיק לדבר על איחוד ולעשות איחוד. היחיד שנהנה ממצב בו יש 3 מועמדים נגד ראש העיר זה ראש העיר עצמו. מקווה מאוד ששאר המועמדים גם רוצים איחוד ולא משחקים משחקים פוליטיים על חשבון האינטרס של תושבי אשדוד".

ד"ר אלי לחמני מסר בתגובה: "לפני חצי שנה אני הייתי זה שקרא לכל המועמדים להתאחד משום שיש צורך ורצון עז מצד הציבור להחליף את השלטון הרע שקיים בעיר הזאת, השלטון שמכר אותנו. חסר לנו דיור, חסר לנו תרבות, חסר לנו חינוך איכותי, חסרים לנו מקומות תעסוקה, חסרים לנו קאנטרי ומקומות לפנאי, חסר לנו תיירות, חסר לנו יותר מכל ההערכה והתרומה לתושבים – אנחנו רוצים לייצר את זה ולכן הצעתי לערוך סקר מקצועי, אמיתי ושקוף שלושה חודשים לפני הבחירות.

אף אחד לא היה מוכן לשמוע אותי. היחיד שנענה להצעתי הוא סניה. אני לא מבין מדוע האחרים מפחדים, הרי אם הם לא מפחדים לרוץ לבחירות האמיתיות – מה יש לפחד בסקר? מדובר בשלושה סקרים שייעשו בהסכמת כל המועמדים שייכללו באותם הסקרים – ומי שינצח בהם – האחרים יירדו מהמועמדות לראשות העיר, אך יוכלו לרוץ למועצה – כלומר לראשות יהיה מועמד אחד.

מבחינתי, כל מי שממלא שני עקרונות – האחד התנגדות לכפייה החרדית הקיצונית והשני – מניעת השחיתות בעיר – יכול להיות חלק בסקר הזה. כמובן שבמעמד ההסכם אבקש לחתום על כתב יושר אשר מבטיח כי מי שנכנס לשלושת הסקרים הללו, מצהיר כי אין לו כל התחייבות או התקשרות כלפי קבלנים ו/או כל גורם אחר והוא בא למערכה נקי כפיים.

צריך להחליף את יחיאל לסרי במועמד ראוי, איכותי וטוב שיקדם את העיר ולא כל מועמד יכול לאייש את העמדה הזו. אם המועמד עושה כל מיני קומבינות – אני לא אהיה איתו, לא אתן את המאמצים שלי למועמדים שאינם ראויים או מושחתים.

כעת אנחנו נמצאים בעיצומו של השיח הנוגע לסקרים שייערכו בקרוב ובעזרת ה' המועמד הטוב והראוי ביותר יתמודד מול יחיאל לסרי ביום הבחירות. זו הייתה המטרה מלכתחילה. מבחינת הציבור וכמובן מבחינתי אני סמוך ובטוח שבסופו של דבר המועמד הראוי, השפוי והנכון שמסוגל לנצח את יחיאל לסרי – יהיה אני".

ממטה הבחירות של גלבר נמסר בתגובה: ״אנו מניחים כי בימים הקרובים יחל דיאלוג בין המועמדים כדי למצוא מועמד מוסכם שינצח את לסרי בקלות. כמובן שאת הדין והדברים לא ננהל בתקשורת המקומית. בשום מקרה, לסרי לא יהיה ראש עיריית אשדוד הבא״.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר