זהירות בדרכים, בבקשה תנו לילדים לעבור בבטחה. בית ספר שקד - התלמידים כבר כאן. צילום: אסף ליבוביץ'
זהירות בדרכים, בבקשה תנו לילדים לעבור בבטחה. בית ספר שקד - התלמידים כבר כאן. צילום: אסף ליבוביץ'

שנת לימודים חדשה בצל הקורונה: ההורים באשדוד מצביעים ברגליים

"אחרי שהבן שלי היה חיובי לקורונה ועברנו את זה, אני חושבת שילדים לא כל כך מדביקים כמו שמציירים את זה והכל אפשרי"

פורסם בתאריך: 1.9.20 09:11

     

על אף החששות ולא מעט התנגדויות, שנת הלימודים החדשה (התשפ"א) נפתחה היום (שלישי) כפי שנקבע על ידי משרד החינוך ומשרד הבריאות. באשדוד 58,701 תלמידים חזרו ללמוד ב-604 מוסדות החינוך שבעיר. ההורים מצידם מצביעים ברגליים, ונראה שלמרות הספקות והלבטים רובם המוחלט בחרו בכל זאת לשלוח את הילדים לבית הספר.

בהסתדרות המורים הודיעו אמש כי הם ממשיכים לדון בתנאי העסקה של מורים בקבוצת סיכון, ללא השבתת הלימודים. כמו כן אתמול אישר קבינט הקורונה כי בערים המוגדרות ערים אדומות על פי תכנית הרמזור של גמזו, לא יתקיימו לימודים. אשדוד נכון לעכשיו, נמצאת שלב אחד לפני הגדרה זו, ועוד מוגדרת כעיר כתומה.

על פי המתווה שנקבע במשרד החינוך ושהותאם לצרכי התושבים בעיריית אשדוד:  תלמידי הגן וכיתות א' וב' יחזרו היום לכיתות בהרכב מלא וללא פיצול של התלמידים חמישה ימים בשבוע לפחות. לעומתם, תלמידי כיתות ג' – ד' ילמדו במסגרת זמן זו בכיתות קטנות וקבועות של עד 18 תלמידים. הכיתות הגבוהות יותר ילמדו במתכונת של שלושה עד ארבע ימים בשבוע, כשגם הם מוחלקים בשיטת הקפסולות.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




"חוששים אבל יהיה בסדר" מייחלת דיאנה, אמא לנויה העולה לכיתה א' בבית ספר שקד שברובע י"ג. חלק גדול מחופשת הקיץ נאלצה נויה להעביר בבית כאשר כל המשפחה בבידוד, והיא לא יכלה לחכות להתחיל את שנת הלימודים הראשונה בבית הספר עם החברות מהגן. "היינו בבידוד שלושה שבועות, זה היה מאוד קשה, אבל אנחנו פה" מספרת דיאנה. "אחרי שהבן שלי היה חיובי לקורונה ועברנו את זה, אני חושבת שילדים לא כל כך מדביקים כמו שמציירים את זה והכל אפשרי".

על אף שרוב ההורים מרוצים מכך שהילדים יחזרו למסגרות הרגילות, הפחד כי הם עוד עלולים להידבק ולהדביק אחרים אינו מתפוגג חלק מההורים אף מבקרים את המתווה שהציג משרד החינוך. "אני לא מבין למה כיתות א' לומדים 33 תלמידים ביחד. "סיפר סרגי, אבא לילד העולה לכיתה א' בבית ספר בעיר "גם את הכיתות האלה צריכים לחלק, אני לא רוצה לחשוב אפילו על מה יהיה אבל זה מדאיג אותי"

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר