גן אגס שהעירייה החליטה לסגור בסוף שנת הלימודים ונסגר כעת בגלל הקורונה
צפוי להישאר- גן אגס.

אפשרות: גן אגס וגן נירים באשדוד ימשיכו לפעול גם בשנת הלימודים הבאה

פורסם בתאריך: 29.6.20 15:27

     

בתחילת החודש האחרון התבשרו הורים בגנים שונים בעיר, בניהם גן אגס, כי הגן יסגר ולא ימשיך לפעול בשנת הלימודים הבאה ואילו הילדים שנרשמו יועברו לגנים אחרים. זאת בטענה כי "תקן גני ילדים במדינת ישראל עומד על 35 ילדים בגן" ואילו מספר הילדים הרשומים בגנים נמוך מידי.

ההחלטה לסגירת הגנים התקבלה בכעס מצד ההורים המופתעים. במכתב ששלח יו"ר ועד ההורים משה מואלם אל ראש מינהל החינוך העירוני, אריה מימון טען כי הוא וההורים זוכים להתעלמות וחוסר יחס מצד המינהל והוסיף כי טענת העירייה לרשום נמוך "הינה מופרכת מהיסוד". במרבית הגנים הורים הביעו התנגדות להחלטה ופנו לראש העיר ומקבלי ההחלטות בערוצים השונים לשנות אותה.

במכתב ששלח היום (שני) ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי להורי הגנים הסביר לסרי את הנימוק לסגור חלק מהגנים בעיר, כשהוא מחריג מכך את גן אגס שברובע ט"ז וגן.נירים שברובע ט"ז. לדבריו שני גנים לא יסגרו כל עוד יגיעו לסף הרשמה של 23 תלמידים לפחות.

תוכן ההודעה שנמסרה מראש העיר להורים:

"מידי שנה, עקב שינויים דמוגרפיים, חלים שינויים במצבת התלמידים בכל רחבי העיר וכתוצאה מכך, נסגרים גנים. השנה, בתום הליך הרישום, נתקבלה החלטה להמליץ על סגירת 8 גנים ברחבי העיר".

"ההחלטה על סגירת גנים איננה החלטה קלה בוודאי כלפי ההורים והצוותים החינוכיים והיא נעשית בכובד ראש ולאחר שנערך שיבוץ על בסיס זרם החינוך המבוקש – מ"מ או ממ"ד וכן גיל הילדים- טרום חובה או חובה, תוך שאנו לוקחים בחשבון שיקולים פדגוגיים, חברתיים וכלכליים".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




"הנושא הכלכלי על אף חשיבותו אינו מהווה שיקול מרכזי. ולראייה, מידי שנה עיריית אשדוד מסבסדת בין 3-5 מליון ₪ את הגנים שהיו ברישום בחסר אל מול תקן משרד החינוך".

"גם במקרה של גן נירים / אגס לא נקבל החלטה על בסיס כלכלי בלבד. ישבתי מספר ישיבות עם הצוות המקצועי כשכל נתוני הרישום ברחבי העיר לנגד עיני, וקיבלתי החלטה שמספר המינימום לרישום ברובעים טז' ויב' יעמוד על 23 ילדים מתאימים רשומים. ככל שמספר הילדים המתאימים לרישום יעמוד ברף זה, הגן לא ייסגר".

"אני מאמינה שאנחנו עומדים בין 22 ל-23 ילדים רשומים בגן". מספרת קרן כהן אמא בגן אגס, שרוצה להאמין כי היא יכולה להוריד את דגל המאבק. "אני מקווה שגם אם נסיים עם 22 לא ישברו איתנו את הראש על זה".

עם זאת, קרן מוסיפה כי בקרב ההורים עוד קיים חשש שלאחר שינויים והעברות בהרשמות הילדים לגן, בסופו של דבר מדובר בעוד מחסום שהוצב כדי להימנע מפתיחת הגן. "על פניו עוד נראה שכן כי הם מקשים את העמדות" היא מסבירה. "קיבלנו הודעה שהגן סגור אלא אם ימצאו 23 ילדים. למרות שלפני שבועיים דיברו איתנו על 20, ולפני שבוע על 35, משנים את המספר כל הזמן". לדבריה,ברביעי הקרוב נציגי ההורים יפגשו עם ראש העיר לשיחה בכדי לקבל הבהרות על הנושא.

על פי הודעת העירייה, נכון לעכשיו אין שינוי ביחס לעתידם של ששת הגנים האחרים שכן צפויים להיסגר: גן חובה שלדג רובע א', גן טרום חובה סיפון 2 רובע י"א, גן ממ"ד חובה אנקור רובע ה', גן ממ"ד טרום חובה ענבר רובע ט"ו, גן חובה חושן רובע י"ז, גן טרום חובה וגן טרום חובה גולשים 2 רובע ד'.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר