גן שלדג. צילום: באדיבות ההורים

עיריית אשדוד החליטה לסגור תשעה גני ילדים – ההורים זועמים

בעירייה מנמקים את ההחלטה בצמצום מספר הילדים הנרשמים, יו"ר ועד ההורים העירוני: "טענה מופרכת מהיסוד"

פורסם בתאריך: 18.6.20 11:58

     

בתחילת החודש הופתעו הורי גן אגס באשדוד לגלות כי על פי החלטת העירייה ומנהל החינוך בעיר, הגן שבו לומדים ילדיהם ברובע ט"ז עתיד להיסגר בסוף השנה ולא להמשיך לפעול במהלך השנה הבאה. הסיבה, לפי טענת העירייה, היא חוסר של ילדים הרשומים. כעת מסתבר שעל פי אותה טענה לפחות עוד שבעה גנים באשדוד עתידים גם להיסגר, בטענה כי לכולם מספר נמוך של ילדים שנרשמו לשנת הלימודים הבאה.  

אלו הגנים שעיריית אשדוד החליטה לסגור: גן חובה שלדג רובע א', גן טרום חובה סיפון 2 רובע י"א, גן ממ"ד חובה אנקור רובע ה', גן ממ"ד טרום חובה ענבר רובע ט"ו, גן חובה חושן רובע י"ז, גן טרום חובה אגס רובע ט"ז, גן ממ"ד חובה נירים רובע י"ב וגן טרום חובה גולשים 2 רובע ד'.  

עקב ההחלטה, פנה במכתב יו"ר ועד ההורים העירוני, משה מואלם, אל ראש מינהל החינוך העירוני, אריה מימון כשהוא טוען כי הוא וההורים זוכים להתעלמות וחוסר יחס מצד המינהל 

"במהלך השנים הרבות בהן עבדנו ועובדים יחד ובשיתוף פעולה, הדבר החשוב בעיני היה שיתוף הפעולה והשקיפות בין ועד ההורים העירוני למינהל החינוך בפרט והרשות בכלל". כתב מואלם במכתבו "בימים אלה קיבלתי הודעה על סגירת 8 גנים בעיר. עוד מוסדות שנסגרים, אך אנחנו כוועד הורים לא עודכנו ואף לא הועבר אלינו מידע מדוע מוסדות אלה נסגרים. אני מאמין כי למינהל החינוך ישנם שיקולים שאינם תמיד גלויים לעיני הציבור". 


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




 "כיו"ר ועד הורים עירוני, שוב חוזר על עצמו, חוסר העדכון מצידך אותנו וללא שיתוף פעולה עמנו וללא התייעצות כלשהי. אלא כתוצאה מוגמרת. טענות ההורים צודקות, שאנחנו כוועד הורים לא נספרים ומבוטלים מול מינהל החינוך. לטענתכם (מעל גבי העיתונות ולדברי הורים שילדיהם רשומים בגנים), כי מדובר בצמצום מספר הנרשמים". 

"טענה זו הינה מופרכת מהיסוד, כיוון שמצויים בידנו נתונים הסותרים את דבריכם. אני הייתי מצפה לעדכון ולשיתוף ממך כראש מינהל החינוך, לפני ולא אחרי. ושוב מצערת התנהלות זו מצידך. התנהלות זאת מובילה לתסיסתם של הורים בעיר, ולצערי הרב בסביבה תוססת זאת עלינו להתנהל לכל המשתמע מכך". 

איוונה בוסנקו, אמא לילד בגן שלדג: "אני חושבת שזה ממש חבל, הגננות השקיעו כל כך הרבה בגן,הכל מסודר ומושקע, שטח ענק ומטופח, ציוד חדש לילדים. אז אני ממש לא מבינה למה עושים את זה. אני מניחה שיש גנים במצב לא כזה טוב כמו גן שלדג. הם טוענים שמספר הנרשמים הוא לא מספיק, אבל מי אמר שצריך 35 תלמידים? השנה אנחנו בגן 29 וזה עובד מצויין. הבן שלי אולי עובר לכיתה א' אבל יש הורים שהילדים שלהם נשארים עוד שנה. אני לא מבינה איך באופן רנדומלי נפלו על הגן הזה?"

תגובת עיריית אשדוד:

"תקן גני ילדים במדינת ישראל עומד כידוע על 35 ילדים בגן. מידי שנה, עקב שינויים דמוגרפיים ונתוני הרישום, חלים שינויים במצבת התלמידים בכל רחבי העיר וכתוצאה מכך נסגרים גנים. השנה, בתום הליך הרישום (לרבות של המאחרים ברישום ושל התלמידים שנדרשה החלטה פרטנית לגביהם ביחס להתאמה לגנים או לכיתות א'), מסתמן שנידרש לסגור 9 גנים ברחבי העיר. עיכבנו את המענה הכתוב עד לקבלת כלל הרישום המנותח והמבוקר, על מנת להבטיח כי אכן הנתונים מלאים. ראש העיר הורה לקיים על שולחנו דיון בנושא יחד עם אנשי המקצוע, לבחינת האפשרויות העומדות על הפרק בטרם תתקבל החלטה סופית. להורים הובטח כי יעודכנו בהקדם האפשרי".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר