ביה"ס מפתן באשדוד. צילום: ועד הורים עירוני

בניגוד לטענת העירייה: במשרד הרווחה מתנגדים לסגירת מפתן

גם הנהגת ההורים הארצית תומכת במאבק נגד סגירת בית הספר הוותיק והיחיד מסוגו באשדוד, אך בעירייה לא מוכנים לסגת מהחלטתם לסגור אותו כבר בקיץ הנוכחי. פגישה נוספת עם נציגי ההורים הסתיימה ללא תוצאות ממשיות

פורסם בתאריך: 12.6.20 10:05

     

בדיקת “כאן דרום” מעלה שבניגוד למה שאומרים בשבועות האחרונים בעיריית אשדוד, הרי שבמשרד הרווחה לכאורה לא רק שלא משתפים פעולה בהחלטה על סגירת בית הספר “מפתן חרמון”, אלא מתנגדים לה נחרצות.

שלא כמו בתי ספר אחרים, מפתן חרמון נמצא באחריות משותפת של משרדי הרווחה והחינוך ושל עיריית אשדוד. לפחות חלק מתלמידי מפתן מוגדרים נוער בסיכון.

ברחבי הארץ יש עוד שורה של מפתנים ומאז נפלה בעירייה ההחלטה על סגירת מפתן באשדוד, נמסר משם שוב ושוב, שזו גם המדיניות הארצית לגבי המפתנים, מתוך תפיסה שלפיה עדיף הפתרון של שילוב התלמידים בבתי ספר אחרים. אלא שלפי המידע שקיבלנו זה לא המצב ובמשרד הרווחה דווקא רואים את הדברים בצורה שונה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




לפני כחודש נודע שבעיריית אשדוד החליטו לסגור את מפתן חרמון כבר בקיץ הקרוב ולפזר את תלמידיו בבתי הספר של רשת עמל. במקביל פתחו בעירייה בהליכי שימוע לעובדים כדי לנייד אותם למקומות אחרים.

בשנים האחרונות בית הספר באשדוד ידע טלטלות קשות וחילופי מנהלים ואנשי צוות. עיריית אשדוד לא רק שלא ידעה לבלום את המשבר, אלא, כך יש הטוענים, היא תרמה לו. מספר התלמידים הלך ופחת, דבר שכעת מוצג כנימוק לסגירה.

לאחרונה הביעה הנהגת ההורים הארצית תמיכה בהמשך קיומו של בית הספר מפתן באשדוד ועמדה על חיוניותו, בעיקר עבור בני נוער שלא מצאו את מקומם בבתי הספר המקיפים.
גורם במטה המאבק להצלת בית הספר שהוקם במסגרת ועד ההורים העירוני מסר השבוע: “אנשי המקצוע מתנגדים בצורה נחרצת לסגירת בית הספר. לפני כמה ימים נערכה פגישה נוספת עם ראש העיר ונציגי החינוך והרווחה בעירייה. ד”ר לסרי אמר באותו מעמד ש’הלב אומר להשאיר את מפתן פתוח והראש אומר לסגור’, ומאז לא קיבלנו תשובה ברורה מהעירייה לאן ממשיכים מכאן. אנחנו בוחנים את המשך צעדינו”.

 

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה: “בהמשך לתשובותינו ולאור שאלתך הנוספת הרינו להבהיר כי אין לערבב בין מדיניות לבין התייחסות קונקרטית למקרה הספציפי של אשדוד. הגם שאפשר כי מדיניות משרד הרווחה היא כפי העולה משאלתך, ההחלטה על סגירת מפתן אשדוד הייתה משותפת ומאושרת על ידי משרד הרווחה.

“נדגיש שוב כי בטרם נפלה ההחלטה, התקיים דיון מקצועי במשרדי הרווחה בירושלים, שבו הוצגו כל הנתונים, תוארו כל הניסיונות שנעשו במשך שנים להמשך קיומו של בית הספר ונפרשו נתוני הרישום שהלכו ופחתו בהתמדה. במעמד זה אשר התקיים כאמור בירושלים, משרד הרווחה נתן את אישורו לסגירת בית הספר כך שההחלטה הייתה משותפת”.

ממשרד העבודה והרווחה נמסר בתגובה: “המשרד רואה חשיבות גדולה בהמשך פעילותו של מפתן חרמון ופועל מול משרד החינוך ומול העירייה על מנת למצוא פיתרון”.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: “בעיר אשדוד פעלו עד כה שלוש מסגרות לבני נוער בסיכון. משרד החינוך ליווה את מפת”ן אשדוד בחמש השנים האחרונות באופן צמוד והעמיד הדרכה פדגוגית אינטנסיבית לרשות הצוות. לנוכח מיעוט התלמידים במוסד (פחות מ- 45), החליטה עיריית אשדוד לסגור את המוסד ומשרד החינוך תמך בהחלטה זו”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר