ביה"ס מפתן באשדוד. צילום: ועד הורים עירוני

ראש העיר על סגירת בית ספר מפתן: "תלמידי אשדוד בחרו במוסדות אחרים"

יחיאל לסרי עונה לפנייתו של חבר המועצה עו"ד אופיר לסרי על החלטת העירייה לסגור את בית הספר הותיק בעיר

פורסם בתאריך: 3.6.20 12:46

     

החלטת עיריית אשדוד לסגור את בית הספר הותיק באשדוד, מפתן חרמון בסוף שנת הלימודים הנוכחית ולפזר את תלמידיו בין מסגרות חלופיות אחרות, בתי הספר עמל 1 ועמל 2 בעיר, עוררה קולות התנגדות רבים. במיוחד בקרב אלה שזוכרים את בית הספר כנקודת מפלטת אחרונה עבור תלמידים שנפלטו ממערכות החינוך הפורמליות או כאלה המוגדרים כנוער בסיכון. בהובלתו של המנהל האגדי, אפרים משה.

בעירייה כבר קידמו את ההחלטה לפועל והחלו בשימועים לעובדי בית הספר. הורי תלמידי מפתן וועד ההורים העירוני באשדוד עודם מנסים להפוך את ההחלטת העירייה על פניה. יחד והקימו מטה מאבק להצלת בית הספר והשבוע יצאו בהחתמת עצומה אזרחית כנגד יישום של החלטת העירייה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




בראשית השבוע שעבר (24.5) פנה גם חבר המועצה מטעם סיעתו של אלי לחמני, עו"ד אופיר לסרי, אל ראש העיר בשאילתא כשהוא מבקש להבין מהם הסיבות לסגירת בית הספר, האם ואלו פעולות עשתה העירייה כדי להימנע מאילוץ של סגירת בית הספר, ובמיוחד, מה כוונתה של הרשות המקומית לעשות בשטח ומתקן הקיימים.

ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי, ענה לפנייתו של חבר המועצה. ראשית טען לסרי כי עקב העבודה הנעשית לצמצום הנשירה מבתי הספר הובילה לירידה משמעותית במספר התלמידים הרשומים במסגרות החלופיות עמלניות בעיר, לרבות מפתן, וכי מרבית בתי הספר מסוגו בארץ נסגרו בשנים האחרונות וגם סגירת מפתן נעשת בתיאום ועל דעת משרד הרווחה ומשרד החינוך.

בית הספר מפתן באשדוד. צילום: פבל

"ההחלטה על הסגירה נובעת מכך שבשנים האחרונות בית הספר הלך והצטמצם במספר תלמידיו" הסביר לסרי בתשובתו. "הצפי לתלמידים בשנת הלימודים הקרובה נע בין 24 ל-30 תלמידים, מספר שלכל הדעות לא יכול להוות בסיס לעבודה פדגוגית ראויה."

כמו כן הוסיף לסרי כי "במהלך השנים האחרונות נעשו פעולות רבות להעלאת קרנו של בית הספר והגברת הרישום" אך תלמידי אשדוד קיבלו את החלטותיהם שלהם ו"בחרו במוסדות אחרים."

באשר לנעשה בעתיד עם המבנה ושטח בית הספר, גם בתשובה לחבר המועצה לא התקבל מענה חדש וברור. "בית הספר ייועד לצרכי הציבור ובכללם כמובן גם צרכי מערכת החינוך העירונית" השיב ראש העיר בערפול.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר