צילום: פבל טולצ׳ינסקי

פתיחה חלקה למעונות ולצהרונים באשדוד

לאחר שמעונות היום המופעלים על ידי תחום הגיל הרך של החברה העירונית לתרבות הפנאי נפתחו כסדרם ע"פ המתווה שנקבע, נפתחו היום גם מרבית הצהרונים בגנים ובבתי הספר. הילדים, כך מדווחות המטפלות שבו למסגרות הפעילות בשמחה ועם חיוך

פורסם בתאריך: 14.5.20 08:35

     

לאחר כחודשיים של התמודדות עם נגיף הקורונה, שהשבית את המשק וכפה את סגירת מעונות היום והצהרונים, הודיעה הממשלה על הקלות וחזרה הדרגתית לפעילות, תוך שמירה על כללי התנהגות שיאפשרו חזרה לשגרה מלאה. על פי מתווה החזרה לפעילות של מסגרות הגיל הרך כפי שקבע משרד הבריאות. בתאריך ה-10 למאי  נפתחו 17 מעונות ובהם קרוב ל-700 ילדים, מגילאי תינוקות ועד גילאי 3 שנים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




בכל מעון 17 ילדים בחלוקה לשתי קבוצות גיל: משלושה ועד עשרים וארבעה חודשים ומעשרים וחמישה חודשים והלאה. ע"פ החלטת משרד הבריאות ומשרד הרווחה מעונות הגיל הרך אמורים היו לפעול במתכונת מצומצמת, שנועדה לקליטה של פחות ממחצית הילדים כאשר נקבע מדרג זכאות על פי סדר קדימויות  (מ- 1 ועד 17).

צילום: פבל טולצ׳ינסקי

שיטת השיבוץ בוצעה לאחר שיחה טלפונית עם ההורים. הורה שסירב לצרף את ילדו פינה את המקום לבא אחריו במדרג. הילדים פועלים בתוך קבוצות כאשר לכל קבוצה מטפלת המקפידה על כללי היגיינה וחיטוי וריחוק פיסי ומרתק לשמוע את המטפלות על היצירתיות הנדרשת מהן כדי לגלות רגשי חיבה ואהבה לזאטוטים.

לדבריה של טלי דרורי, ראש תחום הגיל הרך, "בימים הראשונים של החזרה לגן במסגרת המתווה שנקבע ע"י המדינה לימי קורונה ותחת פיקוח משרד התמ"ת, שמנו דגש על בריאותם הנפשית וחוסנם המנטלי של הפעוטות. על מנת להקל עליהם את ההסתגלות דאגנו בכל המעונות לכך שהילדים יחזרו למטפלת האישית והאהובה שלהם ולגננות שהיו איתם בקשר יומיומי. דאגנו בכיתות לאווירה שקטה ורגועה וליצור עבור הילדים תחושה של בית. העבודה של המטפלת בקבוצות קטנות לאורך כל שעות היום מאפשרת יחס אישי ומענה מיידי בתחומי ההתפתחות השונים.

בין שאר הפעילויות עורכות הגננות מפגש בין כול הילדים כאשר הגננת ישובה במרכז המרחב וסביבה הקבוצות השומרות על כללי הריחוק. לאחר שאילוצי המתווה יצרו מחסור פיזי בכיתות לימוד ועם השלמת המכסה המקסימלית (17 ילדים בכיתה) הוצע להורים לילדים שלא נכללו במדרג מענה במסגרת 10 כיתות לימוד חדשות שהוכשרו לשם כך במבנה הגנים ובמרכזים הקהילתיים. השיבוץ למעונות ללא מדרג התמ"ת נערך בשקיפות מלאה: 17 הזוכים נשארו בכיתות האם והשאר הופנו לכיתות חלופיות שהותאמו לפעילות הילדים ובהדרכה של צוותי תחום הגיל הרך.

צילום: פבל טולצ׳ינסקי

אתמול (13.5) ועל פי מתווה משרד החינוך שבו צהרוני 'ניצנים' (לשעבר 'צמ"ח'-צהרוני משרד החינוך)
לפעילות כמעט מלאה. לדבריה רויטל אבו, המנהלת הרשותית של פרויקט 'ניצנים': ״הצהרונים המיועדים לגילאי 3-8 שנים פועלים מידי יום בין השעות 14:00-16:00 במבני הגנים ומסיום שעות הלימודים ועד השעה 16:00 בבתי הספר. הילדים פעילים במסגרת קבוצות כאשר בכל קבוצה שבעה ילדים ולכל קבוצה מוצמדים מובילה וסייעת.״

אתמול (רביעי) כאמור שבו לפעילות מרביתם של הצהרונים  בגנים וכמחצית מהצהרונים בבתי הספר ועל פי הצפוי בזמן הקרוב ישובו כל המעונות והצהרונים לפעילות שגרה מלאה בהיקף מלא. בחברה העירונית ובעיריית אשדוד הפועלות תוך תאום מלא מבקשים מההורים להמשיך ולהקפיד לאור הנחיות משרד הבריאות להביא את ילדיהם עד פתח המעון או המרכז הקהילתי בלבד ולא להיכנס אל תוך המתחם על מנת לשמור על סטריליזציה מקסימלית וריחוק חברתי, שנועדו לשמור מכל משמר על הילדים. בחברה העירונית ובעיריית אשדוד ימשיכו במתן מענה מלא לצרכים שהתהוו למרות אילוצי הקורונה והמאפשרים להורים שקט נפשי.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר