ד"ר יחיאל לסרי עוטה מסיכה. צילום: דוברות עיריית אשדוד

לסרי על חידוש הלימודים: "בכל בית ספר יש ממונה קורונה"

לסרי: "אם יש הורים שעדיין חוששים לשלוח את הילדים לבית הספר, נכבד את ההחלטה, אך חשוב שתעשו מאמץ. כיוון שלהחזרת הלימודים לשגרה יש ערך פדגוגי ופסיכולוגי חשוב"

פורסם בתאריך: 3.5.20 12:15

     

"ההחלטה להחזיר את הילדים אינה קלה, לא לממשלה, ולא לנו בעיר, אבל היא אפשרית, כיוון שבישראלהושגה שליטה טובה על התפשטות הנגיף, ואנחנו חייבים להתחשב גם במשבר הכלכלי, להקשיב לזעקת בעלי העסקים, והמחאות של עובדים בכל המגזרים במשק. כי המצוקה גדולה ואמיתית". כך אמר היום ראש עיריית אשדוד, ד״ר יחיאל לסרי, בעקבות פתיחתה של מערכת החינוך מחדש בצורה הדרגתית.

הבוקר נפתחו בתי הספר היסודיים לאחר 50 ימי חופשה בעקבות מגפת הקורונה. בשלב זה מי שחוזרים לךלימודים הם תלמידי כיתות א' עד ג'. ממחר יחלו לחזור גם תלמידי י"א-י"ב שלומדים לבגרויות.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




"מגיפת הקורונה הובילה לפגיעה כלכלית קשה", מוסיף לסרי. "משפחות רבות אינן יכולות לעמוד בכך. הפעלת מערכת החינוך היא תנאי חשוב, להחזרת המשק לפעילות, כדי שאתם ההורים, תוכלו לשוב לעבודה סדירה. אך בשום-אופן, לא על חשבון החיים והבריאות.

"באשדוד נערכנו מבעוד מועד, תוך הקפדה מלאה, על הנחיות משרדי הבריאות והחינוך. בתי הספר שלנו מוכנים באופן מלא ובטוח, לקליטת התלמידים. וצע חיטוי יסודי של שטח ביה״ס, והכיתות. כיסאות, שולחנות, ומשטחי למידה ומחשבים. מידי שעה יחוטאו משטחי השולחנות, ידיות הדלתות, ויתבצע הליך מסודר של שטיפת ידיים יסודית של התלמידים והצוות. בסוף כל יום לימודים יבוצע נקיון יסודי וחיטוי של כל בית הספר. בהתאם להנחיות משרד הבריאות הכיתות חולקו ללמידה בקבוצות קטנות. תוך שמירה על כללי המרחק וההיגיינה.

" בתי הספר צויידו במלאי מסכות לטובת תלמידים ואנשי צוות שיזדקקו לכך,והחל ממחר, נספק מסיכה לשימוש רב-פעמי לכלל התלמידים. חומרי החיטוי יהיו בהישג יד, בכיתות ובשירותים, והתלמידים יקבלו הדרכה כיצד להשתמש בהם, וכיצד להתנהל בבית הספר ולשמור על הכללים.

"בכל בית ספר יש ממונה קורונה, שיפקח ויוודא, שכל ההנחיות האלה מתבצעות. בנוסף לאחריות של המנהלת והמורות. מבין צוותי החינוך והעובדים בבית הספר, אישרנו להגיע לעבודה, רק לאלה שאינם נמצאים, בקבוצת סיכון, מנגיף הקורונה, מחמת גיל, או מחלות רקע. לכן, אנו מבקשים, גם מכם ההורים, שאם אתם בקבוצת סיכון כלשהיא (ואם יש לכם ספק, תתייעצו עם רופא המשפחה שלכם), אנא, אל תשלחו את ילדיכם לבית הספר, הודיעו למנהלת והמורה, ונדאג לתת מענה, כדי שהתהליך החינוכי של הילדים לא יפגע. לא נשאיר אף ילד מאחור.

 

 

עוד הוסיף לסרי: "באשדוד איננו מסתפקים בתחקירים של משרד הבריאות. אנו מפעילים בנוסף, צוות בראשותי, שעוקב מדי מיום אחרי הנדבקים החדשים, ודואג שכל הפעולות הנדרשות למנוע התפשטות נוספת, אכן מתבצעות.

ראש מנהל החינוך בעיריית אשדוד בבית הספר רעים ביום הראשון ללימודים אחרי חופשת קורונה ארוכה במיוחד. צילום: שמואל דוד

"אם חלילה המהלך לא יצליח ותהיינה התפרצויות רבות, עם איבוד שליטה על התפשטות הנגיף, לא נוכל להתקדם לשלבים הבאים, ואף נשוב לנקודת ההתחלה.
וזה כמובן תלוי בכולנו בשמירה קפדנית על הכללים. אנחנו מאמינים, שבשיתוף פעולה טוב, ביניכם ההורים וביננו, במערכת החינוך ובעיריה, נצליח במהלך. ובעזרת השם נוכל להתקדם לשלבים הבאים, של היציאה מהמשבר.

"אם למרות כל הנ״ל, יש ביניכם ההורים, כאלה, שעדיין חוששים ולא מרגישים בטוחים. או שאינכם יכולים, מסיבה כלשהיא, לשלוח את הילדים לבית הספר, נבין זאת, ונכבד את ההחלטה שלכם. וגם נסייע לילדים בהשלמת החומרים, אך חשוב שתעשו מאמץ. כיוון שלהחזרת הלימודים לשגרה יש ערך פדגוגי ופסיכולוגי חשוב ביותר עבור ילדיכם. מעבר לערך הכלכלי למשק.

מבחינתינו, בעת הזאת, החזרת המשק לפעילות כלכלית, היא יעד דחוף וקריטי. אחרי הצלחת שלב הבלימה, ועד הכחדת מגיפת הקורונה על ידי גילוי תרופה או חיסון. אנחנו חייבים ללמוד לשוב לחיי שגרה. בהדרגה, ובזהירות. תוך חישוב הסיכון הבריאותי. בכל נקודת זמן. וכך בדיוק אנו נוהגים. ביישום החלטות הממשלה בעיר שלנו אשדוד.
נמשיך לעדכן אתכם".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר